Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 53 av 53

Ämne: Hostarns og9-3 cab

  1. #41
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 557

    Re: Hostarns og9-3 cab

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Fixa stolen går absolut, en polare fick en hel skinnbit utbytt för bara en 500ing. På og9-3 är dock just den där biten inte lätt att fixa eftersom sömmen är en vital del av sidoairbaggen (som sitter där).
    .
    Stämmer det verkligen Bollman? Det är väl bara att ta av den, såhär? http://photo.platonoff.com/Auto/2004121 ... Bottom.jpg
    ng900 (som du länkat bild ifrån) har inte airbag i stolen..
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  2. #42
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    619

    Re: Hostarns og9-3 cab

    Nej men om jag lyfter på sätet så ser jag ju sömmen underifrån, vad är det som hindrar mig från att sy ihop den undrar jag?
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  3. #43
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 051

    Re: Hostarns og9-3 cab

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Nej men om jag lyfter på sätet så ser jag ju sömmen underifrån, vad är det som hindrar mig från att sy ihop den undrar jag?
    Problemet är att sömmen inte får bli för stark, det kan må "ganska" tråkiga effekter om airbagen nån gång måste lösa ut. Jag lämnade min gamla 9-3 aero till en bilsadelmakare som handsydde sömmen i "originalhålen" med samma typ av tråd som original.

    //Konrad S.
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  4. #44
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    619

    Re: Hostarns og9-3 cab

    Citat Ursprungligen postat av -Konrad-
    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Nej men om jag lyfter på sätet så ser jag ju sömmen underifrån, vad är det som hindrar mig från att sy ihop den undrar jag?
    Problemet är att sömmen inte får bli för stark, det kan må "ganska" tråkiga effekter om airbagen nån gång måste lösa ut. Jag lämnade min gamla 9-3 aero till en bilsadelmakare som handsydde sömmen i "originalhålen" med samma typ av tråd som original.

    //Konrad S.
    Tjena Konrad. Det är precis det jag tänkt göra, jag har köpt fingerborg, nål och lintråd (vilket jag iofs. bara antagit att de använt), du vet - jag är oförmögen att gå till professionella då jag får en kick varje gång av att göra skiten själv som folk tar hutlöst betalt för (det bekräftar ens själv som skickligt och företagssamt vilket är DIY-folkets största hemtagning egentligen).

    Men jag diggar fortfarande inte, Airbagen skall väl inte lösa ut under arslet på mig heller? För om så är fallet så vill jag nog inte ha den ikopplad då jag såg en ryss lösa ut Airbagen under inne i ett bildäck då han satt på det (det såg fan inte alls så jävla roligt ut). Jag lyfte på lädret idag och jag ser ingen söm som ger sken av att ha med Airbagen att göra! Vad är det jag har missat?
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  5. #45
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    700
    Medlem#
    8122

    Re: Hostarns og9-3 cab

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Min elantenn åker inte hela vägen ned. Den sticker alltid upp typ 15 cm. Vad göra?
    Kanske är helt annat på en cab men jag plockade ur min och skruvade isär den. Såg inte jättemysigt ut i den kan jag säga Men 30 min senare så var den ren och fin, i med lite nytt fett och nu fungerar den strålande

    Mvh
    Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  6. #46
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 020

    Re: Hostarns og9-3 cab

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Nej men om jag lyfter på sätet så ser jag ju sömmen underifrån, vad är det som hindrar mig från att sy ihop den undrar jag?
    Är det sittdynan du ska sy ihop eller sidan, ser att du pekar på skarven i sittdynan på ena bilden, den borde inte vara några problem att sy, airbagen sitter ju i sidan av stolen! Nu VET jag ju inte om det är ok utan bara antar att det är ok

  7. #47
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 051

    Re: Hostarns og9-3 cab

    Ja är det i sittdynan så är det inga som helst problem, då andra svamlade om airbag så antog jag att det var i ryggstödet
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  8. #48
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    619

    Re: Hostarns og9-3 cab

    Tjena pojkar. Ja svammel verkar det ha varit då jag nu lyft bort och konstaterat att det inte är något där som skulle ha med airbag att göra. Jag har mycket rigtigt visat bild på problemet och det är sittdynan. Det är klart, jag kanske var otydlig, det har hänt förr samt att jag själv svamlar en del. Shit the same.

    Jag har konstaterat att den är dubbelsydd samt fastsydd i ett tyg som spänner fast den till dynan så att säga. Det blir lite klurigt men det kommer att gå. Jag lägger upp bilder sedan på arbetet under gång samt när det är klart. Tack skall ni ha för inputen.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  9. #49
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    619

    Re: Hostarns og9-3 cab

    Det gick bra. Jag är sjukt nöjd. Jag plockade fram tanten i mig och började sy. Nu får vi se hur länge det håller. För er som behöver göra detta så heter metoden på engelska "Dubbelback stitch", eller nånting sånt. Och kom ihåg att använda lintråd.
    Före;

    Under:

    Efter:
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  10. #50
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    619

    Re: Hostarns og9-3 cab

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Jag har för mig att kedjebyte är påbjudet vid 15mm sträckare. Och skall du byta så kan du lika gärna byta dreven. Dock skall man vara medveten om att det oftast är balansaxelkedjan som är värst däran så du bör ta av bröstkåpan och byta hela shittet när du ändå är på det. Då kan du sova betydligt lugnare
    Du skall ha tack för tipsen. I och med att jag har automat så tror jag inte att jag kan byta med motorn i. Jag kör tills det går sönder istället. Vi får se hur lång tid (hur många mil) det tar.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  11. #51
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 020

    Re: Hostarns og9-3 cab

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Jag kör tills det går sönder istället. Vi får se hur lång tid (hur många mil) det tar.
    Låter som en dyr plan, att byta motor är ju värre än att byta kedjetransmissionen!

  12. #52
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    619

    Re: Hostarns og9-3 cab

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Jag kör tills det går sönder istället. Vi får se hur lång tid (hur många mil) det tar.
    Låter som en dyr plan, att byta motor är ju värre än att byta kedjetransmissionen!
    Motorn måste väl ut ur bilen för att jag skall kunna byta den (jag har automat)? Då kan jag ju lika gärna byta motor till en som inte gått så långt.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  13. #53
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    619

    Re: Hostarns og9-3 cab

    Är det någon som kan tala om för mig vad jag borde ha för bensinförbrukning? Min drar nästan 1,5 liter i stadskörning. Det känns mycket tycker jag. Eller är det bara för att jag bränt diesel innan som jag är ovan vid dyra-i-drift-bensin-bilar?
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •