Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 54

Ämne: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

  1. #1
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    Har sett MASSOR av NG9-5 i trafiken, vanligast verkar dock skitiga trista vita snikiga kärror vara.

    Är det ingen smällt på minst sänksats och fräckare hjul än Saab orginal ännu???
    Vem blir först???
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  2. #2

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    Lägger 2kr på att Johnken blir först det var ju ett tag sedan han rev i kablar och böt fälgar så det börjar ju bli dags.

  3. #3

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    ligger en uppsättning 19" 10-spoke Turbine Panther svart som åker på snart, iofs originalfälgar, men jävligt snygga.( min är förövrigt vit), tycker bilens linjer framhävs bra i vitt.

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Lägger 2kr på att Johnken blir först det var ju ett tag sedan han rev i kablar och böt fälgar så det börjar ju bli dags.
    HAde varit en bra gissning om det inte var för att jag kör tjänstebil som byts var 3:e månad... då hade jag redan gått lös på bilen kan jag lova Kör i väntan på min 2:a nya 9-5a en silvrig vector XWD Biopower automat med teknikpaket, adaptivt chassi och tonade rutor. 18"arna kommer nog inte hinna på innan jag får min nya som blir en silvrig Aero XWD Biopower manuell, 19" turbine, adaptivt chassi, pilotpaket, bluetooth HF, H/K stereo samt tonade rutor.

    Undrar om jag skall ta en java-brun med parchment läder nästa gång :S
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 167

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??


    Special designade stripes liknande de vi har på rallybilarna samt Hirsch trim prylar mm.
    Any week now!

  6. #6

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    Jag beställde just 19' Aez Lascar till min - tror det kan bli bra faktiskt. Googla dem!

    I övrigt har jag inga planer på att styla den nämnvärt mer än att göra något åt lacken, som glänser alldeles för lite. Blir väl något vax/lackförbättringsmedel.

    Jag gillar inte vita bilar annars men just 9-5an är extremt fin i vit. Ångrar att jag inte beställde i vit eller svart - min Granite Grey är den märkligaste färgen på marknaden. Ibland ser den nästan svart ut, ibland ljusblå, ibland ljusgrå - allt beroende på vädret.

    Den ser aldrig ut så här iaf

    http://www.youtube.com/watch?v=92Iyk7ydWbI

    Hoppas att vaxen ska göra knepet....

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    351

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    Citat Ursprungligen postat av Trued
    [
    Special designade stripes liknande de vi har på rallybilarna samt Hirsch trim prylar mm.
    Any week now!
    Liknade minilite en hel del
    Ska du ha fälgar i det utseendet i 19" eller vad är det tänkt?

    mvh

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 167

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    Compomotive ML finns i 17" 7 - Ser ut som MINILITE

    Turbo Star 20 är samma som den som nämns tidigare i tråden.
    Inte Saab design alltså.

  9. #9
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    Det går ju iallafall att få till looken rätt på kärran
    http://thecar.onsugar.com/13430953

    Men som sagt, sänkning och feta fälgar is da shit om ni frågar mig.
    Utan sänkning spelar det ingen roll vilka hjul man smäller på...
    Och sänkning med fega och återhållsamma org-hjul ser ju sällan ens nära bra ut.

    Tacka vet jag BMW och Audi som förstått hur man får en fräck bil fräckare, hur viktigt det är med rätt fälgar o sänkning, synd dock att de roliga grejerna nästan kostar som en 9-3'a extra hos tyskarna...

    (Jörgens kärra skall bli spännande att se.)
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  10. #10

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    Fast 9-5an ser redan sänkt ut från fabrik. Hela bilen är ganska låg, faktiskt lägre än många småbilar, vilket dessvärre gör att den ser mindre ut än den är på vägen. Att förstärka detta med ytterligare sänkning är nog vansinnigt, jag ska tvärtom försöka göra det motsatta med större fälgar.

  11. #11
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    [quote="Nikola_Tesla"]Fast 9-5an ser redan sänkt ut från fabrik./quote]
    Här håller jag inte med dig, men smaken är som baken...
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    Citat Ursprungligen postat av perr
    Citat Ursprungligen postat av Nikola_Tesla
    Fast 9-5an ser redan sänkt ut från fabrik.
    Här håller jag inte med dig, men smaken är som baken...
    beror på vilket chassi man har på bilen. Std sportchassi ser faktiskt ganska lågt ut, std chassi ser lite högre och det som är högst är tyvär det adaptiva på en XWD... En Aero med XWD och drivesense ser allt annat än låg ut tyvär, men gör sig endå helt ok med 19" turbinfälgar
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    Den AERON som brukar stå strax innan Berwaldhallen är så snygg att den inte behöver stylas. Undrar om det är Jan Åkes ?
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Hammarby Sjöstad
    Inlägg
    332

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    Citat Ursprungligen postat av perr
    Har sett MASSOR av NG9-5 i trafiken, vanligast verkar dock skitiga trista vita snikiga kärror vara.

    Är det ingen smällt på minst sänksats och fräckare hjul än Saab orginal ännu???
    Vem blir först???
    De ser fantastiska ut original. Och få 19-åringar från Bengtsfors äger bilarna. :-)
    Saab 9-3 SC 2.0T Vector
    2007 - svart - automat - original

  15. #15
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    Adaptivt chassi på en XWD känns det inte som man sänker hur som helst. Om det ska fungera bra menar jag.
    Fredrik J

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Västmanland/Västerås
    Inlägg
    381

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    jag gillar bilen över lag men håller inte med dom som tycker att den ser ganska låg ut. tycker att den är bedrövligt hög och att som vissa gör, köra omkring med 18" fälgar med 225 däck känns som att förstöra hela bilen. Hjulhusen känns designade för mins 20" fälgar, gärna med ett lågt ET samt en sänkning.
    Jag hoppas som Perra, att någon tar tag i detta snarast

  17. #17

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    Det absolut effektivaste sättet att förstöra en bil på är att sätta på för stora, osmakliga fälgar som glänser alldeles för mycket. Sedan jag nyss hittade bilder på fälgen jag beställde igår, så inser jag att det är just detta jag gjort. Fälgen heter alltså Aez Lascar och Saab marknadsför tydligen en exakt kopia under det egna varumärket "Turbostar". Dessa är 20", medan Aezen går att beställa i fler storlekar än så. Jag hoppades att 19" skulle vara en lagom avvägning mellan underdimension och vräkighet, men följande bilder har fått mig att tvivla

    http://www.saabsunited.com/2010/03/new- ... b-9-5.html

    http://images.saabsunited.com/20inchTurbostar.jpg

    Bilen ser ut som ett monster, som något en överkapitaliserad 18-åring fått gå lös på. Om min bil kommer se ut som den på de första bilderna så har jag definitivt dödat all den elegans och smakfullhet som jag valde 9-5an för överhuvudtaget, kontra diverse BMW-produktioner med kjolpaket och M-design och allt vad det heter. Jag hade förmodligen skämts ihjäl om jag tvingats dyka upp på något affärsmöte med de där fälgarna. Lyckligtvis har vi arbetslösa inte sådana bekymmer, men om slutprodukten ser ut så där så kommer jag kraftigt överväga att åka buss till eventuella arbetsintervjuer.

    Jag hoppas att mina däck kommer vara något tjockare än dem på bilden, samt att den ynka inchen i mindre storlek kommer vara tillräckligt för att flytta fokus från de aggressiva fälgarna till bilen i sin helhet. Som det är nu (på bilden) så stirrar man bara på krigsförbrytarfälgarna och sedan har man ont i huvudet efter ett tiotal sekunder. Jag tycks ha blivit lurad av bildgeneratorn på gummihuset.se, där bilen med dessa fälgar ser mycket, mycket mer smakfull ut.

    Se även

    http://www.streetracing.ro/tuning/lasca ... y-aez.html
    http://www.oclbrorssons.se/29835_SE

    Edit: Notera även hur 19-tumsfälgarna på 9-5an i bakgrunden ser ut att fylla ut hjulhusen bättre än 20-tummarna i förgrunden...

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    Det där var inte snyggt. Tycker det ser otroligt fånigt ut med fälgar som är väsentligt större än bromsarna.
    Fredrik J

  19. #19
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    Det här tycker jag är den snyggaste orginalfälgen till nya 9-5...

    http://dyc.saab-web.com/main/image/2008 ... 824030.jpg

    Passar den på Insignia? HAr bilarna samma ET tro?
    Fredrik J

  20. #20

    Re: Ingen som stylat sin NG9-5 ännu??

    Suck, jag orkar inte. Självklart ingen ångerrätt på däckpaketet heller...får köpa nya bromsskivor istället. Ser det fortfarande fånigt ut måste jag köpa en ny bil. Ser det bra ut måste jag installera en ny motor istället, kommer vara lika fånigt med monsterbromsar och monsterfälgar men pyttediesel istället.

Liknande ämnen

  1. Ännu en rykande 9-5a
    Av Kemppi i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-07-21, 01:07
  2. [LÖST] Ingen laddning, men ändå ingen laddningslampa? og900
    Av nibjo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-20, 14:34
  3. Ännu en chipfråga...
    Av Per08 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 17:33
  4. (Ännu en) Vad ska man ta för sin bil?
    Av Airflow i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 01:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •