Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: stänga ner alla miniräknare på en gång?

  1. #21
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 614

    Re: stänga ner alla miniräknare på en gång?

    Haha vilken skön tråd! Jag är av raka motsatsen jag, jag skulle aldrig överge min "fysiska" miniräknare. Har en bordsräknare på skrivbordet på jobbet, min grafräknare i laptopväskan samt en redig sak hemma också.
    Kalkylatorn i datorn eller telefonen är bra till nöds. Som när man har tankat bilen och vill kolla snittförbrukningen eller när man skall handla bärsa och brännvin i Tyskland och räkna kursen. Samt när man behöver räkna serier och annat på skjutbanan.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  2. #22
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 087
    hehe Insåg häromdagen att jag inte hade någon killkalk.BAT på datorn hemma, måste åtgärdas..
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  3. #23
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: stänga ner alla miniräknare på en gång?

    I Vista kunde man ju ha en kalkylator som en sån här "gadget" till höger på skärmen. Det där finns väl kvar i win7, men det finns någon knapp för att visa/dölja de där "gadgetarna".
    Jag är rätt övertygad om att knappen för att visa/dölja är ändringsbar så du kan använda samma snabbknapp. Då dyker det ju upp en kalkylator från höger och du kan räkna och sen dölja.

    Bara för att vara dryg då så kan jag berätta om en smart funktion i Mac: för att söka i datorn så trycker man kommando-mellanslag, då får man en sökruta längst upp till höger. Vad många inte vet är att spotlight som sökfunktionen heter kan mycket mer. I detta fallet hade man kunnat trycka kommando-mellanslag och sen slå sin beräkning så visar spotlight svaret, utan att man behöver plocka fram kalkylatorn alls.

Liknande ämnen

  1. Turbo - En gång för alla
    Av niohundra i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 16:16
  2. B202 toppar, en gång för alla..!
    Av 900 Power i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2005-12-10, 17:23
  3. Chassieförbättringar 900NG/9-3OG, en gång för alla!
    Av Weggen i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-10-14, 19:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •