Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Läckande grenrör 9-3ss?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    427

    Läckande grenrör 9-3ss?

    Startade bilen för första gången på ca 6 månader igår, och upptäckte då ett tickande ljud när motorn är kall. Det försvinner när tempen stiger. Hörde detta i höstas också när jag köpte bilen men reflekterade inte så mycket över det, men nu slog det mig att det kan vara grenröret.

    Bilen är trimmad med MapTun steg5 och förra ägaren passade även på att byta till det grövre grenröret från -07. Han körde nästan aldrig med bilen så jag antar att han inte ens hört det.

    Kan det helt enkelt vara så att grenröret behöver efterdras lite? Eller vad tror ni?

    Bör tilläggas att det INTE låter som något ventiltickande eller liknande...

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    427

    Re: Läckande grenrör 9-3ss?

    Ingen som har nåt tips? Kan det vara det jag tror?

    Låter inte som att det kommer INIFRÅN motorn iaf.

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 856

    Re: Läckande grenrör 9-3ss?

    Hej!

    Alltså, det är fanimej inte lätt att svara tvärsäkert utan att ha sett/hört bilen,, hoppas att du förstår det. Leta efter sotspår kring flänsar.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    427

    Re: Läckande grenrör 9-3ss?

    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej!

    Alltså, det är fanimej inte lätt att svara tvärsäkert utan att ha sett/hört bilen,, hoppas att du förstår det. Leta efter sotspår kring flänsar.
    Tjena!

    Jo jag förstår det... har försökt kika lite där bakom men det är riktigt svårt att se. Ska be meken kolla om grenröret behöver efterdras när han byter det främre röret. Annars är det väl bara att leta vidare

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •