Såg att Meca hade ett verkligt lågt pris på magnetventiler till 9000. Enligt deras webkatalog så tar de 810 kr.
http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp ... yType_ID=1
Någon som har några erfarenheter av dessa?
/Pelle
Såg att Meca hade ett verkligt lågt pris på magnetventiler till 9000. Enligt deras webkatalog så tar de 810 kr.
http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp ... yType_ID=1
Någon som har några erfarenheter av dessa?
/Pelle
Säkert en Scantech-kopia. Dessa är skräp.
Köp ny Saab original, en beg Saab original eller konvertera till T7 MV.
Mvh
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Hej!
Att använda ORIGINAL APC-ventil har visat sig vara mycket viktigt.
B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....
Ursprungligen postat av Rob69
Hej,5 dagar höll min,scantech stog det på kartongen.
mvh pillee
Tack för svaren.
Går det att identifiera en original mv från en kopia? Finns artikelkod, SAAB eller dylikt på en original?
MVH/Pelle
Det ÄR Scantech.Ursprungligen postat av Hyvens
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Hej!
Frågan är om APC-ventilen avbildad på Mecas sida är en Saab originalventil, eller så är den löjligt väl kopierad. Vilket inte är ovanligt när det gäller asienkopierade produkter.
B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....
att göra en kopia på något är väl ingen match för någon som tillverkar dylika saker......där de genar är väl inre konstruktioner där de säkert sparar på material/förenklar efter eget tycke.
Det är ju av samma anledning det sällan går att reparera en eftermarknads produkt som en tex huvudcylinder med en original ATE repsats. Tätningar och sånt skiljer oftast.