Sidan 1 av 13 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 249

Ämne: Har Samsung inga egna idéer?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 639

    Har Samsung inga egna idéer?

    Tråkigt när man kopierar utseended SÅ mycket.

    Samsung Galaxy S vs Iphone 3GS



    Samsung Ace vs Iphone 4
    Mvh Timmy

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    421

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Jag tycker det är asbra att man kan få en iphone med lite större och bättre skärm utan att behöva använda mac os
    Kör 9-5 aero -02 http://www.garaget.org/?car=216769
    Såld 9-3 LTT med BSR steg 1

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Why innovate when you can duplicate?

    Samsung har ju nu också gjort en konkurrent till MacBook Air som faktiskt är dyrare(!) än Apples Air.

    På iPhone kör med iOS, inte Mac OS, även om de har vissa underliggande likheter.

    Och, vad jag kan se så är skärmen på Samsung Ace på ingalunda vis "bättre" än iPhone 4?

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    391

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Kan avslöja att det är samsung som tillverkar alla komponenter som sitter i en iPhone. Exakt vart diskussionen ska ta hän beror på hur allvarligt ni egentligen tar en fattig jävla materialistisk telefon. Har ägt både iPhone 3gs och en samsung galaxy s, är inget fan av någon av dem egentligen, men samsungen fullkomligt kör över iPhonen, vilket egentligen bara har med operativsystemet att göra.

    Vem som härmat vem spelar ingen roll när all skit kommer ifrån samma jävla fabrik. Apple står för design och os, samsung för komponenter. Eller tror ni att apple har en egen fabrik som exklusivt står och matar ut saker som samsung gör mkt bättre?
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    840

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Kan avslöja att det är samsung som tillverkar alla komponenter som sitter i en iPhone. Exakt vart diskussionen ska ta hän beror på hur allvarligt ni egentligen tar en fattig jävla materialistisk telefon. Har ägt både iPhone 3gs och en samsung galaxy s, är inget fan av någon av dem egentligen, men samsungen fullkomligt kör över iPhonen, vilket egentligen bara har med operativsystemet att?


    Jag väntar med spänning på "apple bögarnas" reaktion...
    Tack Phed, nu borde det bli en grym debatt.

    Själv har jag Galaxy S, långt ifrån världens bästa telefon, men...
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    391

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Falcy
    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Kan avslöja att det är samsung som tillverkar alla komponenter som sitter i en iPhone. Exakt vart diskussionen ska ta hän beror på hur allvarligt ni egentligen tar en fattig jävla materialistisk telefon. Har ägt både iPhone 3gs och en samsung galaxy s, är inget fan av någon av dem egentligen, men samsungen fullkomligt kör över iPhonen, vilket egentligen bara har med operativsystemet att?


    Jag väntar med spänning på "apple bögarnas" reaktion...
    Tack Phed, nu borde det bli en grym debatt.

    Själv har jag Galaxy S, långt ifrån världens bästa telefon, men...
    Jo, debatt kan det nog bli, men det spelar ingen roll, apples os drivs av samsungs hårdvara, som inte är skarpare i varken 3gs eller 4:an. Applehysteri i all ära, produkterna är trevliga att kolla på, men när min ibook brann i knät en natt när jag glodde superbowl och apples support pissade mig i ansiktet efteråt har jag tagit ett kliv ifrån "sekten".

    Att pynta (jag drar bara till med siffror så som det såg ut när jag köpte samsungen) 10k för en "4:a" mot 5k för en galaxy, som på papperet tilltalade mig mer, och som vid närmare examination även hade en klart bekvämare skärm och ett operativsystem jag kan göra vad fan jag vill med, då kändes valet givet. Sjukt lång mening där.

    Hur mycket vi än vänder och vrider på det kommer apple-ianerna alltid att hävda motsatsen. Nu går jag lite off topic, men i diskussioner om pc vs mac hävdar mac-användarna sitt och pc-användarna sitt. Det slutar i princip med "Aaa men mac är bättre för bilder och musikproduktion", vilket kanske stämde på den tiden macdatorer använde sig av power-pc processorer och hade ett brutalt övertag mot pentiium och athlon (intel, amd). Idag är det mest prestige i vad man håller i handen när man försöker konversera, funktionerna spelar mindre roll för gemene man, för majoriteten har inte en aning om hur man får ut precis allt ur det man betalat för.

    Tar ingens parti som sagt, det här är MIN uppfattning, och delar ni inte den och kan komma med annat än att "apple är bättre" så bjuder jag gärna upp till dans;D

    Nu är det helg.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 299

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Skönt när arbetsgivaren sköter valet så slipper jag gräva ner sig i vad som är bäst
    Ska bli skönt att bli kvitt Ericssons usla knappar och prova Samsung istället
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 010

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Falcy
    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Kan avslöja att det är samsung som tillverkar alla komponenter som sitter i en iPhone. Exakt vart diskussionen ska ta hän beror på hur allvarligt ni egentligen tar en fattig jävla materialistisk telefon. Har ägt både iPhone 3gs och en samsung galaxy s, är inget fan av någon av dem egentligen, men samsungen fullkomligt kör över iPhonen, vilket egentligen bara har med operativsystemet att?


    Jag väntar med spänning på "apple bögarnas" reaktion...
    Tack Phed, nu borde det bli en grym debatt.

    Själv har jag Galaxy S, långt ifrån världens bästa telefon, men...
    Eller så blir det ingen debatt alls.

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 239
    Medlem#
    7499

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Gillar både Android och iOS, men användarvänligheten har övriga tillverkar ett tag kvar till. Om man ser till äldre generationer (personer mao, inte telefoner) tror jag iPhone är helt dominerande på grund av just detta.

  10. #10
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Det verkar finnas lika många religösa motståndare till Apple som det finns Apple-fans. Jag har kört Mac sen Gud vet när och jag skulle aldrig någonsin byta tillbaka om så Apple läggs ner.
    Jag skiter fullständigt i vad det är för hårdvara och hur många megafeppel det är på det ena eller det andra. Skillnaden ligger i om prylen hjälper mig att få mitt _jobb_ gjort eller om den är i vägen.

  11. #11

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    TS
    vad är det som gör det tråkigt?
    JAGUAR - spinner som en katt

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 639

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Tråkigt att de härmas och ser så lika ut.
    Mvh Timmy

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    391

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Tråkigt att de härmas och ser så lika ut.
    Det är en design som fungerar, telefoner har för fan alltid sett relativt lika ut, men nu är det bara en enda skärm som gäller och valmöjligheterna är inte många. Jag tycker det är trist att LG's tv ser typ likadan ut som min samsung tv....

    Om du tror att apple var först med den där designen är du bara naiv. I japan har fenomenet smartphone funnits mkt längre, med fler aktörer på marknaden.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  14. #14

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    om jag ville ha en liten skärm att kunna ringa från och samsungen passar mig prestandamässigt, så köper jag den och skiter fullständigt i om det finns en annan telefon eller eller 32 för den delen som ser lika ut...

    gör som steve jobbs, köp en designtelefon om du vill ha något som inte liknar andra telefoner
    JAGUAR - spinner som en katt

  15. #15
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    När det gäller datorer så går det att få in Windows på en Mac och Mac OS på PC, lite beroende på vad man har för hårdvara i PC:n eftersom det inte finns drivrutiner till allt.
    Jag har både Windows 7 och OS X på min bärbara dator.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Det tråkiga är att de som av en eller annan anledning hyser agg och ovilja till Apple och deras produkter generellt sett alltid har dålig koll på faktan, är okunniga om Apple och deras produkter, och gärna raljerar och överdriver värre än värst...


    Ja, det är riktigt att Samsung tillverkar delar som finns i en iPhone ja, men alla NEJ. Och man ska väldigt klart för sig att Samsung är ett mycket stort företag så deras tillverkningsfabriker kanske inte är riktigt samma sak som deras egna telefonfabriker etc. Alltså är det fullt möjligt att även om så Samsung skulle tillverka de A4 och A5 processorer som Apple använder i sina produkter så har inte Samsung dessa färdiga på hyllan och även använder dessa i sina egna produkter. Det kan faktiskt vara så att Apple har en del egen design och annat på dessa processorer men att Samsung sen tillverkar dessa åt Apple.

    Sen vad som är bäst eller inte i mobiltelefonvärlden kan kanske vara svårare att säga nåt säkert om, utan att först definiera exakt vad man menar med bäst.

    Att en Galaxy S på många sätt är en bra lur, för många, är ett faktum. Men att den därför skulle vara bättre än iP4 i allt och för alla är nåt helt annat och inte alls så självklart.

    Sanningen är nog att både SGS och iP4 är mycket bra mobiler, som både har för och nackdelar mot varandra. Och hur dessa sen ska värderas är upp till de som ska använda dessa och deras behov och intressen.

    Alla är kanske inte intresserade av att pilla med ett öppet OS, då blir det välutvecklade och stabila iOS genast en fördel trots ev. vissa begränsningar. Men har man som intresse eller behov att pilla så blir Android en fördel trots sina begränsningar eller andra nackdelar.

    Kollar vi sen batteritid så har ju iP4 visat sig ha klart bättre resultat på det än SGS i de flesta delmoment. Bara i samtalstid så verkar SGS vinna med liten marginal, men får ordetligt med smisk på surfning och filmtittande.

    Så, då är det bara att starta stopp uret och se hur lång tid det tar denna gång innan man får ett "Apple Fanboy" i nyllet av någon som har svårt att hantera det faktum att iPhone är en så makalös framgång och har varit sedan den släpptes och som alla andra mobiltillverkare är gröna av avund över och på alla viss försöker kopiera utan att ha lyckats ännu, och att det går så bra för Apple.....
    Sierra 2,3 Aero

  17. #17
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Det har gått så långt att Apple kan ta livet av operatörer om de väljer att inte låta dem sälja iPhone:
    http://apple.slashdot.org/story/11/03/2 ... f-T-Mobile

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    391

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Det tråkiga är att de som av en eller annan anledning hyser agg och ovilja till Apple och deras produkter generellt sett alltid har dålig koll på faktan, är okunniga om Apple och deras produkter, och gärna raljerar och överdriver värre än värst...


    Ja, det är riktigt att Samsung tillverkar delar som finns i en iPhone ja, men alla NEJ. Och man ska väldigt klart för sig att Samsung är ett mycket stort företag så deras tillverkningsfabriker kanske inte är riktigt samma sak som deras egna telefonfabriker etc. Alltså är det fullt möjligt att även om så Samsung skulle tillverka de A4 och A5 processorer som Apple använder i sina produkter så har inte Samsung dessa färdiga på hyllan och även använder dessa i sina egna produkter. Det kan faktiskt vara så att Apple har en del egen design och annat på dessa processorer men att Samsung sen tillverkar dessa åt Apple.

    Sen vad som är bäst eller inte i mobiltelefonvärlden kan kanske vara svårare att säga nåt säkert om, utan att först definiera exakt vad man menar med bäst.

    Att en Galaxy S på många sätt är en bra lur, för många, är ett faktum. Men att den därför skulle vara bättre än iP4 i allt och för alla är nåt helt annat och inte alls så självklart.

    Sanningen är nog att både SGS och iP4 är mycket bra mobiler, som både har för och nackdelar mot varandra. Och hur dessa sen ska värderas är upp till de som ska använda dessa och deras behov och intressen.

    Alla är kanske inte intresserade av att pilla med ett öppet OS, då blir det välutvecklade och stabila iOS genast en fördel trots ev. vissa begränsningar. Men har man som intresse eller behov att pilla så blir Android en fördel trots sina begränsningar eller andra nackdelar.

    Kollar vi sen batteritid så har ju iP4 visat sig ha klart bättre resultat på det än SGS i de flesta delmoment. Bara i samtalstid så verkar SGS vinna med liten marginal, men får ordetligt med smisk på surfning och filmtittande.

    Så, då är det bara att starta stopp uret och se hur lång tid det tar denna gång innan man får ett "Apple Fanboy" i nyllet av någon som har svårt att hantera det faktum att iPhone är en så makalös framgång och har varit sedan den släpptes och som alla andra mobiltillverkare är gröna av avund över och på alla viss försöker kopiera utan att ha lyckats ännu, och att det går så bra för Apple.....
    APPLE FAN-BOY!

    Det du säger stämmer lika bra överens med min text. Men att det "kopieras"? Isåfall blir kopiorna skarpare än originalet oavsett då sgs kom och smekte sönder varje telefon på marknaden med skärmen som var ljusår mkt bättre än någon apple-telefon. Den här diskussionen kan vi dra lika långt som pest eller kolera, volvo eller saab osv. Kom inte och säg att samsung har gjort en kopia av iphone, en kopia skulle vara kineslurarna.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    619

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Det kanske är tvärtom? Äpple som snor från Samsung? Eller en blandning. Det är ju inte ovanligt (ta bilmarknaden t ex) att en massa skit som kommer ett visst år liknar de andras prytlar. Its all the same shit!
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  20. #20
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Det tråkiga är att de som av en eller annan anledning hyser agg och ovilja till Apple och deras produkter generellt sett alltid har dålig koll på faktan, är okunniga om Apple och deras produkter, och gärna raljerar och överdriver värre än värst...


    Ja, det är riktigt att Samsung tillverkar delar som finns i en iPhone ja, men alla NEJ. Och man ska väldigt klart för sig att Samsung är ett mycket stort företag så deras tillverkningsfabriker kanske inte är riktigt samma sak som deras egna telefonfabriker etc. Alltså är det fullt möjligt att även om så Samsung skulle tillverka de A4 och A5 processorer som Apple använder i sina produkter så har inte Samsung dessa färdiga på hyllan och även använder dessa i sina egna produkter. Det kan faktiskt vara så att Apple har en del egen design och annat på dessa processorer men att Samsung sen tillverkar dessa åt Apple.

    Sen vad som är bäst eller inte i mobiltelefonvärlden kan kanske vara svårare att säga nåt säkert om, utan att först definiera exakt vad man menar med bäst.

    Att en Galaxy S på många sätt är en bra lur, för många, är ett faktum. Men att den därför skulle vara bättre än iP4 i allt och för alla är nåt helt annat och inte alls så självklart.

    Sanningen är nog att både SGS och iP4 är mycket bra mobiler, som både har för och nackdelar mot varandra. Och hur dessa sen ska värderas är upp till de som ska använda dessa och deras behov och intressen.

    Alla är kanske inte intresserade av att pilla med ett öppet OS, då blir det välutvecklade och stabila iOS genast en fördel trots ev. vissa begränsningar. Men har man som intresse eller behov att pilla så blir Android en fördel trots sina begränsningar eller andra nackdelar.

    Kollar vi sen batteritid så har ju iP4 visat sig ha klart bättre resultat på det än SGS i de flesta delmoment. Bara i samtalstid så verkar SGS vinna med liten marginal, men får ordetligt med smisk på surfning och filmtittande.

    Så, då är det bara att starta stopp uret och se hur lång tid det tar denna gång innan man får ett "Apple Fanboy" i nyllet av någon som har svårt att hantera det faktum att iPhone är en så makalös framgång och har varit sedan den släpptes och som alla andra mobiltillverkare är gröna av avund över och på alla viss försöker kopiera utan att ha lyckats ännu, och att det går så bra för Apple.....
    APPLE FAN-BOY!

    Det du säger stämmer lika bra överens med min text. Men att det "kopieras"? Isåfall blir kopiorna skarpare än originalet oavsett då sgs kom och smekte sönder varje telefon på marknaden med skärmen som var ljusår mkt bättre än någon apple-telefon. Den här diskussionen kan vi dra lika långt som pest eller kolera, volvo eller saab osv. Kom inte och säg att samsung har gjort en kopia av iphone, en kopia skulle vara kineslurarna.
    Jo, det är väl uppenbart att Samsung kopierat, för alla kopierar ju en del och blandar med egna idéer. Även Apple gör så. Ingen gör allt själva eller kommer på allt själva. Däremot så kanske vissa klarar att förfina en sak som andra kanske var före med men inte riktigt fick till det.

    Sen så kommer du igen med en del påståenden som inte är helt rätt, i alla fall inte så länge man inte definierat vad man avser med bäst. T ex så har iP4 en bättre skärm än SGS på vissa punkter, men sämre på andra. Så att tvärsäkert bestämma vilken som är BÄST kanske inte är så lätt, innan man bestämt vad som är viktigt och för vem.

    Det som är lite komiskt är hur helvetes viktigt det verkar vara för många som inte har iPhone, att påpeka att andra mobiler är bättre eller deras mobil är bättre. Men de glömmer oftast bort att säga för vem det är bättre. Oavsett hur överlägsen DU tycker SGS är över iP4 för dig, så kan ju iP4 vara totalt överlägsen SGS för mig och mina behov och intressen. Båda är alltså bra mobiler som kanske inte passar allas behov men kan vara rätt val för andra.
    Sierra 2,3 Aero

Liknande ämnen

  1. Aux problem med Samsung telefon.
    Av Lantz91 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-12-11, 10:57
  2. Uppdaterat Samsung S4 till 4.4.2?
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-03, 18:07
  3. kan man öka volymen i en samsung galaxy3?
    Av Dirq i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-06, 21:57
  4. tv samsung le-40B650
    Av Svarta_Faran i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 20:43
  5. Ny mobil, Samsung Omnia, SE X1 or what?
    Av Stoffe #2959 i forum Off Topic
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 18:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •