Sidan 5 av 13 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 249

Ämne: Har Samsung inga egna idéer?

  1. #81
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Nico
    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Jag gick in i affären idag och gnällde på operatörens risiga 3G täckning. Då tog snubben upp sin HTC som hade tre streck, min iphone pendlade - med samma abonemang - mellan ett streck till att inte alls ha täckning.

    Detta skulle förstås vara mindre irriterande om inte den här skittelefonen varmycket dyrare än HTCn.
    Den ska ha bra täckning, det är väl något fel på just din telefon.
    Struntprat, hans kollerga stod där - lika lurad som jag - med sin iphone. Skit jämfört med HTC. Nu jämförde jag inte med någon Samsung, så lite offtopic, men det har ju den här tråden varit länge nu.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  2. #82
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 242
    Medlem#
    7499

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Citat Ursprungligen postat av Eindpeng
    Hörru det vetifan.

    Har själv en macbook sen 4 år tillbaka, men är inte särskilt nöjd med den eftersom det inte funkar särskilt bra att jobba både med den och PCn. Blir så mycket krångel att jobba mellan dem. Gillar Windows mer än OSX, men det är nog mest för att jag är så van vid windows.

    Telefonen är också en Apple, men den är jag väldigt nöjd med! Användarvänlig och främst; massor med härliga appar.
    Släng in Windows på Macen då?
    Sådär, nu fick jag faktiskt tummen ur och fixade Windows 7 på macen, och det känns som att komma hem. Mac OSX är inte dåligt, men det passar inte mig. Kan verkligen rekomendera Boot camp i alla fall, smidig programvara!

    Kommer dock sakna aktiva hörn..

  3. #83
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    7567

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Eindpeng
    Citat Ursprungligen postat av Travis

    Släng in Windows på Macen då?
    Sådär, nu fick jag faktiskt tummen ur och fixade Windows 7 på macen, och det känns som att komma hem. Mac OSX är inte dåligt, men det passar inte mig. Kan verkligen rekomendera Boot camp i alla fall, smidig programvara!

    Kommer dock sakna aktiva hörn..
    Det är nog inte omöjligt att det finns program för det i Windows 7. Googla lite vettja.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  4. #84
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    289

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Eindpeng
    Kommer dock sakna aktiva hörn..
    Switcher, har dock inte provat själv.
    http://insentient.net/

  5. #85
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Citat Ursprungligen postat av Nico

    Den ska ha bra täckning, det är väl något fel på just din telefon.
    Struntprat, hans kollerga stod där - lika lurad som jag - med sin iphone. Skit jämfört med HTC. Nu jämförde jag inte med någon Samsung, så lite offtopic, men det har ju den här tråden varit länge nu.

    Jag skulle vilja påstå att det är väldigt naivt att stå och jämföra signalstaplarna på två mobiler från olika tillverkare, då det ofta säger väldigt lite. Detta för att man sällan vet hur de olika tillverkarna har programmerat sina signalmätare till att bete sig och vilka signalstyrkor de olika segmenten i staplarna egentligen representerar.

    På enkel och rak svenska så betyder det att 3 staplar på en mobil inte alls behöver betyda samma täckning/signalstyrka som 3 staplar på en annan mobil. Eller att en signalmätare som verkar mer nervös och pendla mellan 1-3 staplar skulle betyda att det är sämre än en annan mobil där den står stadigt på tre staplar. Kan bero på hur dessa olika mätare är programmerade och vilka olika signalstyrkor de olika staplarna ska täcka. Det är inte ens säkert att det är linjärt.
    Sierra 2,3 Aero

  6. #86
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av hostarn

    Struntprat, hans kollerga stod där - lika lurad som jag - med sin iphone. Skit jämfört med HTC. Nu jämförde jag inte med någon Samsung, så lite offtopic, men det har ju den här tråden varit länge nu.

    Jag skulle vilja påstå att det är väldigt naivt att stå och jämföra signalstaplarna på två mobiler från olika tillverkare, då det ofta säger väldigt lite. Detta för att man sällan vet hur de olika tillverkarna har programmerat sina signalmätare till att bete sig och vilka signalstyrkor de olika segmenten i staplarna egentligen representerar.

    På enkel och rak svenska så betyder det att 3 staplar på en mobil inte alls behöver betyda samma täckning/signalstyrka som 3 staplar på en annan mobil. Eller att en signalmätare som verkar mer nervös och pendla mellan 1-3 staplar skulle betyda att det är sämre än en annan mobil där den står stadigt på tre staplar. Kan bero på hur dessa olika mätare är programmerade och vilka olika signalstyrkor de olika staplarna ska täcka. Det är inte ens säkert att det är linjärt.
    Jag accepterar ditt resonemang. Om vi säger såhär då; hans funkar, det gör inte min.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  7. #87
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Jag har en störtskön funktion mellan min sgs och samsung plasma som gör att jag ALDRIG kommer att välja en iPhoneX sålänge jag har kvar tv'n. Eftersom tv'n har wifi kan jag styra alla funktioner via telefonen, jag kan även streama direkt från tele in i tv'n, 1080p, bild, musik osv. Det här är för mig en ovärdelig funktion och den används allt som oftast. Telefonen styr även samsung blu-ray över wifi.
    Allshare är grymt smutt! Senare i år kommer en "second TV"-app till 2011 års Smart-TV. Då kan man kolla en kanal i mobilen medan man kollar en annan kanal på TV:n, eller kolla klart programmet i mobilen, i sängen t ex.

    Kan f.ö varmt rekommendera kommande 2.3-uppgraderingen till Galaxy S. Kört den sedan förra veckan.

    Mvh
    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  8. #88
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418


    Jag skulle vilja påstå att det är väldigt naivt att stå och jämföra signalstaplarna på två mobiler från olika tillverkare, då det ofta säger väldigt lite. Detta för att man sällan vet hur de olika tillverkarna har programmerat sina signalmätare till att bete sig och vilka signalstyrkor de olika segmenten i staplarna egentligen representerar.

    På enkel och rak svenska så betyder det att 3 staplar på en mobil inte alls behöver betyda samma täckning/signalstyrka som 3 staplar på en annan mobil. Eller att en signalmätare som verkar mer nervös och pendla mellan 1-3 staplar skulle betyda att det är sämre än en annan mobil där den står stadigt på tre staplar. Kan bero på hur dessa olika mätare är programmerade och vilka olika signalstyrkor de olika staplarna ska täcka. Det är inte ens säkert att det är linjärt.
    Jag accepterar ditt resonemang. Om vi säger såhär då; hans funkar, det gör inte min.
    Det är ju inte omöjligt att det kan vara knas på just din lur.

    Om ni har olika operatör och befinner er på samma ställe så kan det naturligtvis bli olika resultat både på mätare och rent praktiskt vid samtal.

    Har ni samma operatör så blir det oftast tämligen lika för de mobiler som är på samma ställe, ja så länge de verkligen har ungefär lika bra antenn och telefondel. Men det kan hända att det kan bli olika då flera mobiler på samma ställe faktiskt kan påverkas av varandras närhet och bli störda av det.

    Sen kanske det kan bli så att en mobil som är sämre på ett ställe än en annan mobil, kan vara bättre än den mobilen på andra ställen där den får problem.

    Jag har en väninna som använder samma SIM-kort i två mobiler, en Nokia och en SE-lur. På Nokian så funkar det klockrent att ringa i hennes kök och när hon går till affären, men funkar väldigt dåligt på hennes skogspromenader. Medan SE-luren är nästan omöjlig att ringa med i hennes kök men funkar felfritt på samma skogspromenader.
    Sierra 2,3 Aero

  9. #89
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Det ser ut som att Google har insett att man inte kan släppa allt totalt fritt:
    http://mobile.slashdot.org/story/11/04/ ... n?from=rss

  10. #90
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Det är typiskt för Apple/Mac/Ajfån-talibaner att slänga ur sig sånt där. Det är lite som rökare. "- Alla bara gnäller på oss. Vi har ju inte gjort något!".
    Typiskt en anti-Mac-taliban att säga så, eller?
    Hur får du mig till en Mac-lover?
    Det får jag inte och påstod heller inte. Egentligen var det meningen innan, den som jag inte citerade som jag tyckte var kul då den motsäger allt jag lärt mig om just Mac-fans.
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Det lustiga att läsa är ju de som frekvent ska klanka ner på ett visst märke, medans de som försöker försvara detta märke inte hävdar att detta märke är bäst.
    Alltid när det blir diskussioner om Iphone mm så störtar ett antal Applefrälsta till för att försvara sitt märke. Det är så uppenbart när man bara iaktar från sidan. Jag har egentligen inget emot Apple eller deras produkter men jag skulle aldrig betala det de begär för sina grejer när det finns annat som gör samma sak billigare och i många fall bättre. Dessutom är det kul att slänga in en brandfackla ibland bara för att se reaktionen. Larvigt förstås men ändå kul.

  11. #91

  12. #92
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Främsta anledningen till att inte ha en iPhone är att alla har en iPhone

    Sämre ekonomi, tja, jag har 2st iPhones, en iPad, en MBA en, Cube och...
    Jag har iaf gott om mac-rpylar

  13. #93

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    SE sänkte sina SAR-värden dramatiskt för ett par år sedan i sina lurar och sedan dess har de haft en tvivelaktig "täckning". Nokia däremot har i större delen av sitt segment en bra "täckning", mer enstaka modeller som är kassa. Likaså Samsung har generellt sett bra mottagning, speciellt Galaxy Tab och Waven har jag märkt fungerar väldigt bra.

    HTC som så många andra smartphones är inte i toppsegmentet heller. Kollegans Desire skickade vi dock in på service och med en ny mjukvara så blev den överraskande bättre!

    iPhones har en tendens att ha väldigt många ställen då de inte fungerar, och det är inte fel på luren, har testat både 3an och 4an.

  14. #94

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Främsta anledningen till att inte ha en iPhone är att alla har en iPhone
    bortset från steve jobs, som har BO
    var fan var de han jobbade någonstans?
    JAGUAR - spinner som en katt

  15. #95
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Jag reklamerade min iphone och fick en ny. Den betedde sig aningen bättre... i arton timmar. Efter det så fungerade den inte alls. Den kunde inte känna av mitt simkort. Jag gick tillbaka med den idag och käringen i kassan sa att "mm, detta är ett vanligt fel".

    Alltså, Mac gör fina datorer men deras telefoner är den värsta skiten jag sett.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  16. #96
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Jag reklamerade min iphone och fick en ny. Den betedde sig aningen bättre... i arton timmar. Efter det så fungerade den inte alls. Den kunde inte känna av mitt simkort. Jag gick tillbaka med den idag och käringen i kassan sa att "mm, detta är ett vanligt fel".

    Alltså, Mac gör fina datorer men deras telefoner är den värsta skiten jag sett.

    Klart man blir sur om de grejor man köper inte funkar som de ska, eller som man förväntar. Men man gör det nog lite för enkelt om man dömer en produkt som "värsta skiten" bara på de enheter man själv råkat bekanskap med. Kanske inte helt rätt att i samma veva helt glömma bort alla de miljontals iPhones som Apple kräng där ägarna inte upplevt samma problem som dig, eller inte haft några problem alls.

    Jag själv har t ex haft 3 olika iPhone's under ca 3 år nu och inte haft ett enda problem med en enda av dessa. Bara funkat liksom.

    Så, jag förstår å ena sidan att du är sur, men å andra sidan vill jag påstå att det mer handlar om otur än att iPhone skulle vara "sämsta skiten"....
    Sierra 2,3 Aero

  17. #97
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Jag reklamerade min iphone och fick en ny. Den betedde sig aningen bättre... i arton timmar. Efter det så fungerade den inte alls. Den kunde inte känna av mitt simkort. Jag gick tillbaka med den idag och käringen i kassan sa att "mm, detta är ett vanligt fel".

    Alltså, Mac gör fina datorer men deras telefoner är den värsta skiten jag sett.

    Klart man blir sur om de grejor man köper inte funkar som de ska, eller som man förväntar. Men man gör det nog lite för enkelt om man dömer en produkt som "värsta skiten" bara på de enheter man själv råkat bekanskap med. Kanske inte helt rätt att i samma veva helt glömma bort alla de miljontals iPhones som Apple kräng där ägarna inte upplevt samma problem som dig, eller inte haft några problem alls.

    Jag själv har t ex haft 3 olika iPhone's under ca 3 år nu och inte haft ett enda problem med en enda av dessa. Bara funkat liksom.

    Så, jag förstår å ena sidan att du är sur, men å andra sidan vill jag påstå att det mer handlar om otur än att iPhone skulle vara "sämsta skiten"....
    Jag talar endast om mina egna erfarenheter, det är väl självklart eller?
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  18. #98
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Om jag hade 2 nya telefoner efter varandra som inte kunde läsa mitt sim-kort så hade ju inte min slutsats varit att telefontillverkaren är att klandra

  19. #99
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Om jag hade 2 nya telefoner efter varandra som inte kunde läsa mitt sim-kort så hade ju inte min slutsats varit att telefontillverkaren är att klandra
    Den första telefonens problem var att inte fungera alls på 3g nätet. Den andra fungerade i 18 timmar innan den inte kunde läsa varken mitt eller någon annans sim kort. Båda telefonerna har reklamerats och jag väntar på en tredje iphone nu. Jag vill bara ha en telefon som fungerar, det är allt jag begär.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  20. #100
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    448

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Jag reklamerade min iphone och fick en ny. Den betedde sig aningen bättre... i arton timmar. Efter det så fungerade den inte alls. Den kunde inte känna av mitt simkort. Jag gick tillbaka med den idag och käringen i kassan sa att "mm, detta är ett vanligt fel".

    Alltså, Mac gör fina datorer men deras telefoner är den värsta skiten jag sett.

    Klart man blir sur om de grejor man köper inte funkar som de ska, eller som man förväntar. Men man gör det nog lite för enkelt om man dömer en produkt som "värsta skiten" bara på de enheter man själv råkat bekanskap med. Kanske inte helt rätt att i samma veva helt glömma bort alla de miljontals iPhones som Apple kräng där ägarna inte upplevt samma problem som dig, eller inte haft några problem alls.

    Jag själv har t ex haft 3 olika iPhone's under ca 3 år nu och inte haft ett enda problem med en enda av dessa. Bara funkat liksom.

    Så, jag förstår å ena sidan att du är sur, men å andra sidan vill jag påstå att det mer handlar om otur än att iPhone skulle vara "sämsta skiten"....
    Första gången jag sett någon förespråka idéen om att man helt ska bortse från sina egna erfarenheter och endast gå på vad andra säger.
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

Liknande ämnen

  1. Aux problem med Samsung telefon.
    Av Lantz91 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-12-11, 10:57
  2. Uppdaterat Samsung S4 till 4.4.2?
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-03, 18:07
  3. kan man öka volymen i en samsung galaxy3?
    Av Dirq i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-06, 21:57
  4. tv samsung le-40B650
    Av Svarta_Faran i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 20:43
  5. Ny mobil, Samsung Omnia, SE X1 or what?
    Av Stoffe #2959 i forum Off Topic
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 18:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •