Sidan 12 av 13 FörstaFörsta ... 210111213 SistaSista
Resultat 221 till 240 av 249

Ämne: Har Samsung inga egna idéer?

  1. #221
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Nu är väl det kanske inte tillämpligt i det aktuella fallet, men man skall ju vara medveten om att olika hus kan skärma olika mycket. I det hus jag bor nu, ett 50-tals betonghus är (troligen) armeringsjärnen otroligt effektiva. Jag kan man nöd sitta på balkongen och surfa via trådlöst nät, trots att basstationen står på andra sidan väggen, 1,5 meter bort!
    På balkongen är det 5 pinnar 3G, inne är det max 2 pinnar och har jag inget fönster i sikte är det risk att samtalet bryts.

  2. #222
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Det är väl radonet som stör ;)
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  3. #223
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Nu kommer jag säkert med ett idiotsvar och det kanske redan är besvarat, men har du en iPhone4 så bör man inte hålla handen över hela den vänstra nedersta sidan på telefonen då man stör antennerna tydligen (enligt någon teknikkille på thephonehouse) som jag frågade.

    Märker själv stor skillnad och det är inte ovanligt att man tappar två staplar om man håller handen där.

    Edit: (medans jag skriver) Du hade kanske telefonen på bordet vilket då betyder att detta inte borde vara problemet.
    Ja shit va dum jag har varit. Här har jag stått och hållt telefonen i handen, som en jävla idiot.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  4. #224
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Precis min reakotion också när jag fick veta det. Testa själv får du se att staplarna går ner om du håller runt hela telefonen i nedre kant.
    Mvh Timmy

  5. #225
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Precis min reakotion också när jag fick veta det. Testa själv får du se att staplarna går ner om du håller runt hela telefonen i nedre kant.

    Å andra sidan är det nåt som kan ske på flera andra mobiler om man håller dem i handen så att antennen skyms/täcks. Så denna sak är inte helt unik för iP4.

    Kikar man t ex i Nokias manualer för vissa av deras modeller så har de t o m med en rekommendation på hur man bör hålla mobilen för bästa mottagning.

    På iP4 så får majoriteten av användarna inga problem om de håller mobilen så antennerna täcks. Men det kan alltså ske i vissa fall, och då är det såklart surt, men detta kan ju även ske i någon mån på flera andra mobiler.

    Att staplar går ner på signalmätaren på iP4 betyder vanligen rätt lite, för det kan de göra på nästan vilken mobil som helst om man håller den så att antennerna påverkas. Men folk brukar inte märka detta för man sitter ju väldigt sällan och glor på dessa signalmätare, utan håller luren mot örat och så länge man inte upplever några problem så bryr man sig inte om mätaren heller.

    Men med iP4 har det blivit ren hysteri med att i tid och otid sitta och glo på denna mätare (för att det blivit sådan uppmärksamhet om detta på nätet. som gör att folk plötsligt glor på denna mätare vare sig de behöver eller inte) och herregud om folk får se att det rasar en pinne eller tre, då går världen nästan under. Men vad spelar det för roll om min signalmätare visar fullt eller 1-2 pinnar, om mina samtal ändå funkar utan problem i 95% av fallen? Och hur ska jag veta säkert att de säg 5% av samtalet där det kanske uppstår problem, beror verkligen på bara mobilens antenn och inte sådant som inte har med själva mobilen att göra?
    Sierra 2,3 Aero

  6. #226
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Jag var ironiskt. Det är ju lika dumt som att säga att du inte kan hålla borrmaskinen med händerna, eftersom den då inte fungerar.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  7. #227
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Någon måste ju vara först med en ide/design...

    Själv har jag burit runt på en Iphone 3gs och denna skall bytas ut om 3v då mitt abonnemang går ut så Galaxy SII är en riktigt het kandidat efter flertalet timmar spenderade med informationsläsning, sedan så var det ju världens bästa mobil enligt 3M april 2011.
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  8. #228
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Jag var ironiskt. Det är ju lika dumt som att säga att du inte kan hålla borrmaskinen med händerna, eftersom den då inte fungerar.

    Är inte säker på hur du menar, vem du svara m.m.

    Men, klart man ska kunna hålla en borrmaskin med händerna, den ska ju fungera genom att man håller den med händerna.

    Men, en borrmaskin kan fungera olika bra, och eller resultatet kan bli olika bra, beroende på hur du håller borrmaskinen.

    Det samma gäller ju generellt sett även för t ex mobiltelefoner.
    Sierra 2,3 Aero

  9. #229

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418


    Är inte säker på hur du menar, vem du svara m.m.

    Men, klart man ska kunna hålla en borrmaskin med händerna, den ska ju fungera genom att man håller den med händerna.

    Men, en borrmaskin kan fungera olika bra, och eller resultatet kan bli olika bra, beroende på hur du håller borrmaskinen.

    Det samma gäller ju generellt sett även för t ex mobiltelefoner.
    om man håller borrmaskinen i dom två handtagen som är avsedda för att hålla borrmaskinen i
    vad tror du om det?
    JAGUAR - spinner som en katt

  10. #230
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Jag var ironiskt. Det är ju lika dumt som att säga att du inte kan hålla borrmaskinen med händerna, eftersom den då inte fungerar.

    Är inte säker på hur du menar, vem du svara m.m.
    Det var nog mig och jag fattade att det var ironi.
    Mvh Timmy

  11. #231
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    [quote=99 då 9-5 nu, båda svarta]
    Citat Ursprungligen postat av "Tony 418":2z79rdyh


    Är inte säker på hur du menar, vem du svara m.m.

    Men, klart man ska kunna hålla en borrmaskin med händerna, den ska ju fungera genom att man håller den med händerna.

    Men, en borrmaskin kan fungera olika bra, och eller resultatet kan bli olika bra, beroende på hur du håller borrmaskinen.

    Det samma gäller ju generellt sett även för t ex mobiltelefoner.
    om man håller borrmaskinen i dom två handtagen som är avsedda för att hålla borrmaskinen i
    vad tror du om det?[/quote:2z79rdyh]


    Att man kan borra sig i foten, eller trassla in sig i sladden om sådan finnes....

    Vad tror du om det?
    Sierra 2,3 Aero

  12. #232

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    [quote=Tony 418]
    Citat Ursprungligen postat av "99 då 9-5 nu, båda svarta":2rkt3rgm
    om man håller borrmaskinen i dom två handtagen som är avsedda för att hålla borrmaskinen i
    vad tror du om det?

    Att man kan borra sig i foten, eller trassla in sig i sladden om sådan finnes....

    Vad tror du om det?[/quote:2rkt3rgm]
    knappast om det är så dålig täckning att strömmen bara kommer upp i två staplar...
    JAGUAR - spinner som en katt

  13. #233
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    [quote=99 då 9-5 nu, båda svarta]
    Citat Ursprungligen postat av "Tony 418":2beuorz3


    Att man kan borra sig i foten, eller trassla in sig i sladden om sådan finnes....

    Vad tror du om det?
    knappast om det är så dålig täckning att strömmen bara kommer upp i två staplar...[/quote:2beuorz3]


    Förstår att du försöker vara lustig, men vad har nu detta med borrmaskin och allt med iPhone att göra.

    2 staplar på iPhones signalmätare är inte det samma som att det då skulle vara omöjligt att ringa om man håller mobilen som vanligt i handen. Det händer att det då ev. kan bli problem vilket även kan hända med andra mobiler.

    I de allra flesta fall går det att ringa utan problem med två staplar, eller bara en stapel.
    Sierra 2,3 Aero

  14. #234

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    [quote=Tony 418]
    Citat Ursprungligen postat av "99 då 9-5 nu, båda svarta":1ebbbrfa
    knappast om det är så dålig täckning att strömmen bara kommer upp i två staplar...

    Förstår att du försöker vara lustig, men vad har nu detta med borrmaskin och allt med iPhone att göra.

    2 staplar på iPhones signalmätare är inte det samma som att det då skulle vara omöjligt att ringa om man håller mobilen som vanligt i handen. Det händer att det då ev. kan bli problem vilket även kan hända med andra mobiler.

    I de allra flesta fall går det att ringa utan problem med två staplar, eller bara en stapel.[/quote:1ebbbrfa]
    borrmaskinen kanske inte är lika stark med två staplar, så skadanh kanske inte blir så stor...
    nä, jag försöker inte vara lustigt, det var inte jag som började prata om borrmaskiner, den äran får någon annan

    jag virade in min telefon i aluminiumfolie och täckte så mycket jag kunde med händerna och alla staplar försvann
    JAGUAR - spinner som en katt

  15. #235
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    [quote=99 då 9-5 nu, båda svarta]
    Citat Ursprungligen postat av "Tony 418":t4a6fx06


    Förstår att du försöker vara lustig, men vad har nu detta med borrmaskin och allt med iPhone att göra.

    2 staplar på iPhones signalmätare är inte det samma som att det då skulle vara omöjligt att ringa om man håller mobilen som vanligt i handen. Det händer att det då ev. kan bli problem vilket även kan hända med andra mobiler.

    I de allra flesta fall går det att ringa utan problem med två staplar, eller bara en stapel.
    borrmaskinen kanske inte är lika stark med två staplar, så skadanh kanske inte blir så stor...
    nä, jag försöker inte vara lustigt, det var inte jag som började prata om borrmaskiner, den äran får någon annan

    jag virade in min telefon i aluminiumfolie och täckte så mycket jag kunde med händerna och alla staplar försvann [/quote:t4a6fx06]

    Tja, om du inte försöker vara lustig så begriper jag inte vad du pysslar med...

    Förstod du inte det jag skrev om att sättet att hålla saker kan påverka dessas funktion, vare sig det är en borrmaskin mobiltelefon eller annat? Har du något problem med det, eller tycker du nåt är fel eller oklart?

    Sen till ditt eget "experiment", vad tror du det säger? Att det är nåt fel på din mobils konstruktion (vare sig det är en iPhone eller annan mobil) eller att det skulle vara nåt konstigt att alla staplar försvinner när man virar in en mobil i folie och täcker max med händerna?

    Jag skulle säga att det är ett resultat som inte är helt ovanligt, vilket flera tester visar, att det kan bli mer eller mindre allvarliga problem med täckningen om man gör som du gjorde.
    Sierra 2,3 Aero

  16. #236
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    289

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418

    Förstod du inte det jag skrev om att sättet att hålla saker kan påverka dessas funktion, vare sig det är en borrmaskin mobiltelefon eller annat? Har du något problem med det, eller tycker du nåt är fel eller oklart?
    Uppenbarligen var det du som inte förstod att hela borrmaskin grejen bara var på skoj, och du verkar ta det på allvar istället för att ta det med en nypa salt, men det är klart, det kan ju ha varit ett angrepp mot apple och det kan man ju inte ha...

    Ironi här ovan

    Lika bra att vara övertydlig.

  17. #237
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av mostling
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418

    Förstod du inte det jag skrev om att sättet att hålla saker kan påverka dessas funktion, vare sig det är en borrmaskin mobiltelefon eller annat? Har du något problem med det, eller tycker du nåt är fel eller oklart?
    Uppenbarligen var det du som inte förstod att hela borrmaskin grejen bara var på skoj, och du verkar ta det på allvar istället för att ta det med en nypa salt, men det är klart, det kan ju ha varit ett angrepp mot apple och det kan man ju inte ha...

    Ironi här ovan

    Lika bra att vara övertydlig.

    Som jag skrev tidigare, så var jag inte helt säker på vad som menades.

    Men oavsett det så är det inget märkligt att sakers funktion och prestanda kan påverkas beroende på hur man håller dessa. Så det jag skrivit om den saken är liksom bara verkligheten, och alltså inget som är fel.

    Om nu jag då ska vara övertydlig, så menar jag att det fenomen som finns med iP4 och som man kan framkalla (oftast genom ren provocering) är nåt som fått våldsamt överdrivna proportioner i media i allmänhet och på div. forum i synnerhet. Och det är inte ens unikt för iP4 att det kan trilla ner några staplar beroende på situation och hur man håller den, då detta kan hända på flera andra mobiler och har gjort så långt innan iPhone ens var påtänkt.
    Sierra 2,3 Aero

  18. #238
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av mostling
    Uppenbarligen var det du som inte förstod att hela borrmaskin grejen bara var på skoj, och du verkar ta det på allvar istället för att ta det med en nypa salt, men det är klart, det kan ju ha varit ett angrepp mot apple och det kan man ju inte ha...

    Ironi här ovan

    Lika bra att vara övertydlig.

    Som jag skrev tidigare, så var jag inte helt säker på vad som menades.

    Men oavsett det så är det inget märkligt att sakers funktion och prestanda kan påverkas beroende på hur man håller dessa. Så det jag skrivit om den saken är liksom bara verkligheten, och alltså inget som är fel.

    Om nu jag då ska vara övertydlig, så menar jag att det fenomen som finns med iP4 och som man kan framkalla (oftast genom ren provocering) är nåt som fått våldsamt överdrivna proportioner i media i allmänhet och på div. forum i synnerhet. Och det är inte ens unikt för iP4 att det kan trilla ner några staplar beroende på situation och hur man håller den, då detta kan hända på flera andra mobiler och har gjort så långt innan iPhone ens var påtänkt.
    Låt oss då slå fast i att den funkar dåligt om man håller den på ett visst sätt. Låt oss då också slå fast i att detta är ännu ett konceptproblem med iphone. Det är ingen lyckad modell att behöva anpassa en viss hållteknik för att få skiten att funka hajjar du väl? Det blir något annat nästa gång, det är jävligt säkert.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  19. #239
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418


    Som jag skrev tidigare, så var jag inte helt säker på vad som menades.

    Men oavsett det så är det inget märkligt att sakers funktion och prestanda kan påverkas beroende på hur man håller dessa. Så det jag skrivit om den saken är liksom bara verkligheten, och alltså inget som är fel.

    Om nu jag då ska vara övertydlig, så menar jag att det fenomen som finns med iP4 och som man kan framkalla (oftast genom ren provocering) är nåt som fått våldsamt överdrivna proportioner i media i allmänhet och på div. forum i synnerhet. Och det är inte ens unikt för iP4 att det kan trilla ner några staplar beroende på situation och hur man håller den, då detta kan hända på flera andra mobiler och har gjort så långt innan iPhone ens var påtänkt.
    Låt oss då slå fast i att den funkar dåligt om man håller den på ett visst sätt. Låt oss då också slå fast i att detta är ännu ett konceptproblem med iphone. Det är ingen lyckad modell att behöva anpassa en viss hållteknik för att få skiten att funka hajjar du väl? Det blir något annat nästa gång, det är jävligt säkert.

    Nej, den formuleringen är inte rätt i min värld, då du formulerar dig som det alltid skulle vara så. Och då det bevisligen INTE alltid är på det viset så blir din formulering felaktig.

    Det finns däremot tillfällen, när det kan uppstå fenomen när man håller den på ett visst sätt, och som kan bli problem i vissa fall om andra faktorer är sådana att även de påverkar.

    Jag och väldigt många andra som haft iP4 under längre tid, upplever generellt sett över huvud taget inga problem med mottagningen hur vi än håller i den. Vi bara använder den utan att sitta och glo på signalmätaren, och då samtal går fram och annan användning fungerar, så upplever vi heller inga problem att tala om. Jag tappar t ex mindre samtal med min iP4 än jag gjorde med min 3Gs. Och att tappa samtal är något man kan råka ut för med alla mobiltelefoner, och man vet sällan exakt varför det sker. Det är ofta så att mobilen är oskyldig och det beror på andra yttre faktorer.

    Jag har heller inget skydd av något slag, ingen bumper på min iP4. Och om jag roar mig att sitta och klämma på den, hålla på den berömda skarven, så kan jag givetvis framkalla fenomenet att staplarna går ned. Men, det händer inte alltid, och det kan gå ner 1-3 staplar beroende på yttre omständigheter, många gånger händer ingenting och det händer faktiskt att staplarna t o m ökar när man håller i den. Fenomenet är alltså inte konstant och/eller konsekvent, utan kan uppföra sig rätt olika från gång till gång. Ibland går det inte ens att provocera fram det. Så det hela beror inte bara på mobilen utan även på andra yttre omständigheter.

    Men det är solklart att det finns ett fenomen (som vissa överdrivit nåt våldsamt), men det finns å andra sidan även på många andra mobiler, där det också kan hända att staplarna går ned beroende på hur man håller luren. Men det märkliga är att det är det väldigt sällan man ser nån klaga på, och inga hetsjakter på internet eller i media på dessa lurar.
    Sierra 2,3 Aero

  20. #240

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    du... igelkotten... borde du inte vara nöjd när alla mina staplar försvann....
    jag har ju ingen äppeltelefon...
    fäll in taggarna liran...
    JAGUAR - spinner som en katt

Liknande ämnen

  1. Aux problem med Samsung telefon.
    Av Lantz91 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-12-11, 10:57
  2. Uppdaterat Samsung S4 till 4.4.2?
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-03, 18:07
  3. kan man öka volymen i en samsung galaxy3?
    Av Dirq i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-06, 21:57
  4. tv samsung le-40B650
    Av Svarta_Faran i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 20:43
  5. Ny mobil, Samsung Omnia, SE X1 or what?
    Av Stoffe #2959 i forum Off Topic
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 18:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •