Sidan 11 av 13 FörstaFörsta ... 910111213 SistaSista
Resultat 201 till 220 av 249

Ämne: Har Samsung inga egna idéer?

  1. #201
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Har Samsung inga egna idéer?

    vet inte, men det verkar som om apple verkar tycka om nokias mer än sina egna,
    apple och nokia har kommit överrens och apple betalar ett engångsbelopp till nokia enligt tt

    Vet inte exakt alla turerna i denna stämningssak, men om detta stämmer så ska väl Nokia ha stämt Apple men sen kom en dom som sa att Apple inte gjort intrång. http://www.macrumors.com/2011/03/25/jud ... -by-nokia/

    Sen verkade Apple och Nokia försöka förhandla om och enas om hur mycket de skulle betala och nu ska detta tydligen vara klart. http://www.macrumors.com/2011/06/14/nok ... ith-apple/

    Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag hela saken mycket handlade om att Apple inte alla inte ville betala från början, utan inte ville betala mer än vad andra företag gjorde till Nokia för att få använda samma patent.
    Sierra 2,3 Aero

  2. #202

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    [quote=Tony 418][quote="99 då 9-5 nu, båda svarta":1zq22wre]Har Samsung inga egna idéer?

    vet inte, men det verkar som om apple verkar tycka om nokias mer än sina egna,
    apple och nokia har kommit överrens och apple betalar ett engångsbelopp till nokia enligt tt[/quote]


    Vet inte exakt alla turerna i denna stämningssak, men om detta stämmer så ska väl Nokia ha stämt Apple men sen kom en dom som sa att Apple inte gjort intrång. [url="http://www.macrumors.com/2011/03/25/judge-rules-in-apples-favor-in-patent-lawsuit-filed-by-nokia/"]http://www.macrumors.com/2011/03/25/jud ... -by-nokia/[/url]

    Sen verkade Apple och Nokia försöka förhandla om och enas om hur mycket de skulle betala och nu ska detta tydligen vara klart. http://www.macrumors.com/2011/06/14/nok ... ith-apple/

    Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag hela saken mycket handlade om att Apple inte alla inte ville betala från början, utan inte ville betala mer än vad andra företag gjorde till Nokia för att få använda samma patent.[/quote:1zq22wre]
    varför betala om dom e oskyldiga...
    tror nog man skall ta den där frukthandlarsidan med ett par nävar grovt salt
    JAGUAR - spinner som en katt

  3. #203
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    h Apple har ungefär 70 miljarder dollar... på banken!
    Apple är /.../ dollar .
    vem bryr sig, förutom ett par frukthandelsfrälsta...
    Varför denna fruktansvärt omogna och arroganta och dessutom obefogade attityd hela tiden?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  4. #204
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    [quote=99 då 9-5 nu, båda svarta]
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418":1l549wnb]


    Vet inte exakt alla turerna i denna stämningssak, men om detta stämmer så ska väl Nokia ha stämt Apple men sen kom en dom som sa att Apple inte gjort intrång. [url="http://www.macrumors.com/2011/03/25/judge-rules-in-apples-favor-in-patent-lawsuit-filed-by-nokia/
    http://www.macrumors.com/2011/03/25/jud ... -by-nokia/[/url]

    Sen verkade Apple och Nokia försöka förhandla om och enas om hur mycket de skulle betala och nu ska detta tydligen vara klart. http://www.macrumors.com/2011/06/14/nok ... ith-apple/

    Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag hela saken mycket handlade om att Apple inte alla inte ville betala från början, utan inte ville betala mer än vad andra företag gjorde till Nokia för att få använda samma patent.
    varför betala om dom e oskyldiga...
    tror nog man skall ta den där frukthandlarsidan med ett par nävar grovt salt[/quote:1l549wnb]

    Men hur osmart är du?

    Den "frukthandlarsidan" refererar ju, men länk citat och allt till REUTERS, känner du till dem? En av världens mest kända nyhetssidor....

    Det är då väl fan att de som ogillar Apple ska vara så envetet osmarta i många fall att de inte ens klarar att kolla vad som faktiskt står, och var källan kommer ifrån, utan deras skalle låser sig totalt från att kunna tänka klart bara för att de ser minsta spår av Apple i en länkadress....

    Du trodde alltså att det jag skrev och länkade till bara var macroumors egna fantasier.... Och så påstår en del att Apples kunder är ointelligenta, Ja jävlar.....
    Sierra 2,3 Aero

  5. #205
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Det är då väl fan att de som ogillar Apple ska vara så envetet osmarta i många fall att de inte ens klarar att kolla vad som faktiskt står...
    Jag anser att tråden blir tråkig om det bara skall kastas bajs mellen två - tre dudes som tagit på sig att försvara ett Äppel, respektive ett antiäppel-läger.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  6. #206
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Det är då väl fan att de som ogillar Apple ska vara så envetet osmarta i många fall att de inte ens klarar att kolla vad som faktiskt står...
    Jag anser att tråden blir tråkig om det bara skall kastas bajs mellen två - tre dudes som tagit på sig att försvara ett Äppel, respektive ett antiäppel-läger.

    Givetvis, men man kan väl förvänta sig att folk begriper att kolla upp vad som faktiskt är fakta och inte skita i det bara för att de inte gillar länkadressen, och bara utifrån den kasta ur sig spydiga insinuationer...?


    Sen handlar det inte bara om att försvara,utan minst lika mycket om att förklara då det är väldigt vanligt att folk har förutfattade meningar eller påstår saker om Apple och deras produkter som inte stämmer.


    Inte heller så kul att ansedd som dum lättlurad fanatiskt för man valt Apple istället för PC eller Android och andra mobiler utan en iPhone.
    Sierra 2,3 Aero

  7. #207
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av hostarn

    Jag anser att tråden blir tråkig om det bara skall kastas bajs mellen två - tre dudes som tagit på sig att försvara ett Äppel, respektive ett antiäppel-läger.

    Givetvis, men man kan väl förvänta sig att folk begriper att kolla upp vad som faktiskt är fakta och inte skita i det bara för att de inte gillar länkadressen, och bara utifrån den kasta ur sig spydiga insinuationer...?


    Sen handlar det inte bara om att försvara,utan minst lika mycket om att förklara då det är väldigt vanligt att folk har förutfattade meningar eller påstår saker om Apple och deras produkter som inte stämmer.


    Inte heller så kul att ansedd som dum lättlurad fanatiskt för man valt Apple istället för PC eller Android och andra mobiler utan en iPhone.
    Nej det förstår jag. Själv anser jag mig till slut tagit förnuftet till fånga vad gäller mitt Macbook pro-köp, men däremot grundlurad vad gäller mitt iphone-köp.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  8. #208
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418


    Givetvis, men man kan väl förvänta sig att folk begriper att kolla upp vad som faktiskt är fakta och inte skita i det bara för att de inte gillar länkadressen, och bara utifrån den kasta ur sig spydiga insinuationer...?


    Sen handlar det inte bara om att försvara,utan minst lika mycket om att förklara då det är väldigt vanligt att folk har förutfattade meningar eller påstår saker om Apple och deras produkter som inte stämmer.


    Inte heller så kul att ansedd som dum lättlurad fanatiskt för man valt Apple istället för PC eller Android och andra mobiler utan en iPhone.
    Nej det förstår jag. Själv anser jag mig till slut tagit förnuftet till fånga vad gäller mitt Macbook pro-köp, men däremot grundlurad vad gäller mitt iphone-köp.
    Nu tror jag inte jag hänger med riktigt, missat eller glömt vad/om du skrivit nåt om det tidigare? Vad har hänt, och varför känner du dig grundlurad?
    Sierra 2,3 Aero

  9. #209
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Det här hände hostarn:

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Jag tyckte i alla fall att bilden var skitkul. Vad jag inte tycker är så förbannat kul är att jag fått min tredje iphone nu efter reklamation... den funkar inte på 3G nätet. 1a telefonen funkade dåligt så jag får en ny, 2a telefonen funkar bra men går sönder helt efter 18 timmars användning, 3e telefonen funkar dåligt. Vafan är det här? Antingen är det verkligen enormt dålig kvalitet eller så har de någon slags batch - för reklamerade telefoner - som inte gått igenom någon testprocess? Men hur juste är det då?
    Men att känna sig grundlurad är väl kanske fel. Jag förstår att du är väldigt besviken, men jag tror knappast att någon är ute efter att lura dig. Jag känner ganska många som har iPhone, både 3G, 3Gs och 4 som inte haft några som helst bekymmer.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  10. #210
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Jo ja. Jag overdriver lite for att jag ar irriterad.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  11. #211
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Jo ja. Jag overdriver lite for att jag ar irriterad.
    Helt förståeligt!
    Vad är det för fel på den tredje telefonen du fick? Du skrev bara att den fungerar dåligt.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  12. #212
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Jo ja. Jag overdriver lite for att jag ar irriterad.
    Helt förståeligt!
    Vad är det för fel på den tredje telefonen du fick? Du skrev bara att den fungerar dåligt.
    3G nätet igen. Det fungerar men inte lika bra som den andra jag hade (men den lade ju tyvärr av helt efter 18 timmar). Det enda jag kan komma på (i det fall jag inte är otursförföljd) är att Apple har en viss batch av telefoner som ersätter reklamerade telefoner, och att denna batch inte har genomgått alla kontroller och annat.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  13. #213
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    280

    Har Samsung inga egna idéer?

    Kan du förklara lite mera i gående om vad som strular för dig med telefonen?? Lite mera i detalj , så kanske vi/nån här på forumet kan komma med ngt bra tips till dig , låter som mjukvarufel i mina öron iaf , testat installera olika ios uppdteringar tex? Mvh/Peppe
    Bruksbilen Og93 /Maptun Steg7http://www.garaget.org/?car=205505

  14. #214
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Har du bytt ut ditt sim-kort eller kör du med ett gammalt? Sånt kan spöka på konstiga vis.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  15. #215
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Helt nytt simkort. Mitt nuvarande problem är att jag har ofta dålig täckning på 3g nätet vilket resulterar i att folk inte får tag på mig osv. Min andra var som sagt bättre men den höll ju inte länge innan den gav upp helt.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  16. #216
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Helt nytt simkort. Mitt nuvarande problem är att jag har ofta dålig täckning på 3g nätet vilket resulterar i att folk inte får tag på mig osv. Min andra var som sagt bättre men den höll ju inte länge innan den gav upp helt.

    Vad menas med detta mer exakt?

    Var har du dålig 3G-täckning, bara hemmavid eller lite överallt där andra med samma operatör med andra lurar eller iPhone har vettig täckning?

    Spontant för mig så låter det helt osannolikt att du skulle haft oturen att få tre defekta lurar i rad. Kanske du bor eller rör dig på platser som har knepig täckning och där vissa lurar helt enkelt inte trivs?

    En vännina har t ex samma SIM-kort men två olika mobiler, en Nokia och en SE av mellanklassmodell. Den ena funkar inte att ringa med på skogspromenaden, medan den andra funkar kalas på samma ställe, testat säkert närmare 100 gånger. Å andra sidan är det närmast stört omöjligt att ringa i köket med den som funkar i skogen, men den andra funkar perfa i köket..... Radiovågor och mobiler kan ha knepiga hyss för sig, och även om iPhone inte har världsrekord i bästa mottagning så är den normalt ok på detta, men det kan ju finnas "spökplatser" även för dessa.

    Ingen hjälp eller tröst till dig förstås, utan mest mina egna funderingar.
    Sierra 2,3 Aero

  17. #217
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Peppli
    Kan du förklara lite mera i gående om vad som strular för dig med telefonen?? Lite mera i detalj , så kanske vi/nån här på forumet kan komma med ngt bra tips till dig , låter som mjukvarufel i mina öron iaf , testat installera olika ios uppdteringar tex? Mvh/Peppe
    Det går inte att nedgradera sitt iOS om man inte sparat sina SHSH-filer på Sauriks server, vilket hostarn inte har gjort eftersom telefonen är ny.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  18. #218
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    1 247

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Helt nytt simkort. Mitt nuvarande problem är att jag har ofta dålig täckning på 3g nätet vilket resulterar i att folk inte får tag på mig osv. Min andra var som sagt bättre men den höll ju inte länge innan den gav upp helt.

    Har du något extra skal sitter på din Iphone ?
    Vet att många skal kan försämra mottagningen kraftigt.
    Speciellt om det är av den billigare sorten.
    Saab 9-5 Sedan 2.0T Maptun Steg1 E85 BioPower
    http://www.garaget.org/?car=302321

  19. #219
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av seiki
    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Helt nytt simkort. Mitt nuvarande problem är att jag har ofta dålig täckning på 3g nätet vilket resulterar i att folk inte får tag på mig osv. Min andra var som sagt bättre men den höll ju inte länge innan den gav upp helt.

    Har du något extra skal sitter på din Iphone ?
    Vet att många skal kan försämra mottagningen kraftigt.
    Speciellt om det är av den billigare sorten.
    svar nej
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  20. #220
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Nu kommer jag säkert med ett idiotsvar och det kanske redan är besvarat, men har du en iPhone4 så bör man inte hålla handen över hela den vänstra nedersta sidan på telefonen då man stör antennerna tydligen (enligt någon teknikkille på thephonehouse) som jag frågade.

    Märker själv stor skillnad och det är inte ovanligt att man tappar två staplar om man håller handen där.

    Edit: (medans jag skriver) Du hade kanske telefonen på bordet vilket då betyder att detta inte borde vara problemet.
    Mvh Timmy

Liknande ämnen

  1. Aux problem med Samsung telefon.
    Av Lantz91 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-12-11, 10:57
  2. Uppdaterat Samsung S4 till 4.4.2?
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-03, 18:07
  3. kan man öka volymen i en samsung galaxy3?
    Av Dirq i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-06, 21:57
  4. tv samsung le-40B650
    Av Svarta_Faran i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 20:43
  5. Ny mobil, Samsung Omnia, SE X1 or what?
    Av Stoffe #2959 i forum Off Topic
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 18:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •