Sidan 2 av 13 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 249

Ämne: Har Samsung inga egna idéer?

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    391

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av Phed

    APPLE FAN-BOY!

    Det du säger stämmer lika bra överens med min text. Men att det "kopieras"? Isåfall blir kopiorna skarpare än originalet oavsett då sgs kom och smekte sönder varje telefon på marknaden med skärmen som var ljusår mkt bättre än någon apple-telefon. Den här diskussionen kan vi dra lika långt som pest eller kolera, volvo eller saab osv. Kom inte och säg att samsung har gjort en kopia av iphone, en kopia skulle vara kineslurarna.
    Jo, det är väl uppenbart att Samsung kopierat, för alla kopierar ju en del och blandar med egna idéer. Även Apple gör så. Ingen gör allt själva eller kommer på allt själva. Däremot så kanske vissa klarar att förfina en sak som andra kanske var före med men inte riktigt fick till det.

    Sen så kommer du igen med en del påståenden som inte är helt rätt, i alla fall inte så länge man inte definierat vad man avser med bäst. T ex så har iP4 en bättre skärm än SGS på vissa punkter, men sämre på andra. Så att tvärsäkert bestämma vilken som är BÄST kanske inte är så lätt, innan man bestämt vad som är viktigt och för vem.

    Det som är lite komiskt är hur helvetes viktigt det verkar vara för många som inte har iPhone, att påpeka att andra mobiler är bättre eller deras mobil är bättre. Men de glömmer oftast bort att säga för vem det är bättre. Oavsett hur överlägsen DU tycker SGS är över iP4 för dig, så kan ju iP4 vara totalt överlägsen SGS för mig och mina behov och intressen. Båda är alltså bra mobiler som kanske inte passar allas behov men kan vara rätt val för andra.
    Underbart att du sammanfattar precis alla inlägg jag gjort i tråden. Förutom att jag inte ser det uppenbara med att samsung har kopierat apples telefoner.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  2. #22
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Okej, Samsung kopierar inte. Visa mig en Samsung-mobil med kapacitiv pekskärm släppt innan 2007 då? Gärna med ett multi-touch-gränssnitt.

  3. #23
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 525

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418

    Jo, det är väl uppenbart att Samsung kopierat, för alla kopierar ju en del och blandar med egna idéer. Även Apple gör så. Ingen gör allt själva eller kommer på allt själva. Däremot så kanske vissa klarar att förfina en sak som andra kanske var före med men inte riktigt fick till det.

    Sen så kommer du igen med en del påståenden som inte är helt rätt, i alla fall inte så länge man inte definierat vad man avser med bäst. T ex så har iP4 en bättre skärm än SGS på vissa punkter, men sämre på andra. Så att tvärsäkert bestämma vilken som är BÄST kanske inte är så lätt, innan man bestämt vad som är viktigt och för vem.

    Det som är lite komiskt är hur helvetes viktigt det verkar vara för många som inte har iPhone, att påpeka att andra mobiler är bättre eller deras mobil är bättre. Men de glömmer oftast bort att säga för vem det är bättre. Oavsett hur överlägsen DU tycker SGS är över iP4 för dig, så kan ju iP4 vara totalt överlägsen SGS för mig och mina behov och intressen. Båda är alltså bra mobiler som kanske inte passar allas behov men kan vara rätt val för andra.
    Underbart att du sammanfattar precis alla inlägg jag gjort i tråden. Förutom att jag inte ser det uppenbara med att samsung har kopierat apples telefoner.

    Då får jag väl fråga om du har vit käpp måhända, för vilken mobiltelefon är Samsung Galaxy S nästan en tvilling av i design och en hel del annat om inte en 3Gs.

    För att spinna vidare lite på och runt detta ämne, så är i alla fall jag rätt trött på att folk ska sitta och påstå en massa saker om Apple och iPhone, och mer eller mindre öppet mena att folk som köpt iPhone eller andra produkter från Apple är lurade och dumma i skallen. Och då blir det ju lite komiskt att de ofta inte ens har koll på sanningen och fakta om det de påstår saker om.

    Jag är förvisso en Apple-user, har en del Apple-grejor ja, men är inte blind för att de inte alltid är perfekta och felfria, eller att det faktiskt kan finnas andra produkter som kan vara bättre på ett eller annat sätt.

    Men, Apple har under lång tid nu presenterat både produkter och ett tänk som visat sig vara mycket framgångsrika, och få massor av beröm av både användare, branschen och i tester. Så nåt måste de ju göra rätt, vilket också visar sig i den flod av "iPhone-dödare" som alla andra tillverkare försökt krysta fram utan att egentligen riktigt lyckats ännu även om konkurrensen nu är mycket hårdare.

    Detta har gjort att vi idag har ett gäng riktigt bra mobiler som kan passa olika folk bra och andra mindre bra. Bara att välja det som man tycker passar ens egna behov.

    Jag har pillat en del med t ex SGS och några andra Android-lurar men de har inte alls imponerat på mig. Inte så att jag vill påstå att de är dåliga, men det har helt enkelt inte tilltalat mig att kunna pilla med allt, och inte heller gilalr jag "stöket" de har i menyer och annat jämfört med det mycket mer välgenomtänkta iOS. Går vi sen till appar och App Store så är Apples version totalt överlägsen på många punkter, och då är antalet appar det sista jag tänker på. Utan mer hur välgenomtänkt allt är på Apple jämfört med Market.

    Den gamla slitna och givetvis överdrivna klyschan "det bara funkar..." är trots allt inte bara född ur fantasier, utan det finns ju en grund till det.

    Jag själv var väldigt skeptiskt till Apple i allmänhet och iPhone i synnerhet tidigare efter många år med SE och Nokia, men efter att ha vågat testa så var det egentligen bara att ta av sig hatten för vad Apple lyckas få till med sina produkter, i synnerhet med iPhone som var ett av deras första försök med mobiltelefon, och ändå lyckades bättre än någon annan någonsin gjort med sina mobiler.

    Så iPhone är bäst på många saker och sätt, men på alla...? Näääää....
    Sierra 2,3 Aero

  4. #24
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    619

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Skönt när arbetsgivaren sköter valet så slipper jag gräva ner sig i vad som är bäst
    Ska bli skönt att bli kvitt Ericssons usla knappar och prova Samsung istället
    Vad gäller knaparna på iphonen så är det nog det jag är mest missnöjd med. Mitt öra brukar trycka på alehanda knappar medans jag pratar. Svindåligt.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  5. #25
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 525

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Skönt när arbetsgivaren sköter valet så slipper jag gräva ner sig i vad som är bäst
    Ska bli skönt att bli kvitt Ericssons usla knappar och prova Samsung istället
    Vad gäller knaparna på iphonen så är det nog det jag är mest missnöjd med. Mitt öra brukar trycka på alehanda knappar medans jag pratar. Svindåligt.

    Eh... nej, det är inget fel på knapparna alls, däremot (och du har antagligen en iP4?) så verkar Apple inte lyckas få helt samma ordning på sensorn (proximity sensor) som ska släcka/låsa skärmen när man håller luren mot örat som de hade på de tidigare modellerna. Jag har ibland samma problem och det är både störande och tråkigt. Det blev bättre med up daten till iPS 4.2, men inte helt bra, och inte heller med 4.3.
    Sierra 2,3 Aero

  6. #26
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    619

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av hostarn

    Vad gäller knaparna på iphonen så är det nog det jag är mest missnöjd med. Mitt öra brukar trycka på alehanda knappar medans jag pratar. Svindåligt.

    Eh... nej, det är inget fel på knapparna alls, däremot (och du har antagligen en iP4?) så verkar Apple inte lyckas få helt samma ordning på sensorn (proximity sensor) som ska släcka/låsa skärmen när man håller luren mot örat som de hade på de tidigare modellerna. Jag har ibland samma problem och det är både störande och tråkigt. Det blev bättre med up daten till iPS 4.2, men inte helt bra, och inte heller med 4.3.
    Det är väl klart att det var det jag menade, fysiskt så har den ju egentligen inga knappar, eller jo men inte många och inga man knappt använder. Självklar, och det tror jag du förstod, så menade jag "knapparna" på skärmen, alltså ilusionen om knappar. Och ja, det är sviiindåligt gjort.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  7. #27
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 525

    Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418


    Eh... nej, det är inget fel på knapparna alls, däremot (och du har antagligen en iP4?) så verkar Apple inte lyckas få helt samma ordning på sensorn (proximity sensor) som ska släcka/låsa skärmen när man håller luren mot örat som de hade på de tidigare modellerna. Jag har ibland samma problem och det är både störande och tråkigt. Det blev bättre med up daten till iPS 4.2, men inte helt bra, och inte heller med 4.3.
    Det är väl klart att det var det jag menade, fysiskt så har den ju egentligen inga knappar, eller jo men inte många och inga man knappt använder. Självklar, och det tror jag du förstod, så menade jag "knapparna" på skärmen, alltså ilusionen om knappar. Och ja, det är sviiindåligt gjort.
    Förstod att du menade knappar på skärmen, men som jag förklarade så är det alltså inget fel på dessa utan knas med proximity sensorn eller dess programvara.
    Sierra 2,3 Aero

  8. #28
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Märkligt, just det har jag _aldrig_ märkt. Är ni så betydelselösa att inte ens sensorn märker er?

  9. #29
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    7567

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Jag fick plötsligt problem med ljussensorn jag med förut (för det är väl ljus den känner av?), men det visade sig att det var för att jag hade satt på sådan där häftig tejp över, så jag tog bort den och sedan dess, och innan, så har sensorn fungerat prima.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  10. #30

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    och äppel-anhängarna skulle inte vara fanatiska då *S*S*S*S*S*S*S*S*S*

    varför kan man inte bara ha en telefon man är nöjd med, och bara vara nöjd, utan att det skall tävlas på alla möjliga forum om att man minsan har den bästa...
    ett tydligt tecken på att man är missnöjd med sin telefon och söker bekräftelse den vägen i ett desperat försök att bli mer nöjd...
    JAGUAR - spinner som en katt

  11. #31
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    619

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Jag sager bara att jag inte ar nojd med iphonen, och skulle formodligen ha kopt en Samsung eller nagot annat istallet. iphone 3gs har; dalig autonomi, ringer upp folk pa eget bevag, lagger pa pa eget bevag, vissa nummer vill den inte ringa etc etc.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  12. #32
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    7567

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    och äppel-anhängarna skulle inte vara fanatiska då *S*S*S*S*S*S*S*S*S*

    varför kan man inte bara ha en telefon man är nöjd med, och bara vara nöjd, utan att det skall tävlas på alla möjliga forum om att man minsan har den bästa...
    ett tydligt tecken på att man är missnöjd med sin telefon och söker bekräftelse den vägen i ett desperat försök att bli mer nöjd...
    Kan man inte säga precis samma sak om supermegaantiApple-folket då, att de är så missnöjda med sina lurar som inte är lika bra som iPhone 4?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  13. #33
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 639

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Kanske lite offtopic, men vad fan...
    Den enda bra telefonen som någonsin tillverkats var Ericsson GH388.
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  14. #34
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Fortfarande ingen som kan visa mig Samsungs pre-2007-telefon med kapacitiv skärm och multitouch-gränssnitt? Jag menar när ni kan uttala er så kategoriskt att Samsung inte kopierar så måste ni ju ha några fakta i ärendet?

  15. #35

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    och äppel-anhängarna skulle inte vara fanatiska då *S*S*S*S*S*S*S*S*S*

    varför kan man inte bara ha en telefon man är nöjd med, och bara vara nöjd, utan att det skall tävlas på alla möjliga forum om att man minsan har den bästa...
    ett tydligt tecken på att man är missnöjd med sin telefon och söker bekräftelse den vägen i ett desperat försök att bli mer nöjd...
    Kan man inte säga precis samma sak om supermegaantiApple-folket då, att de är så missnöjda med sina lurar som inte är lika bra som iPhone 4?
    jodå... vist är det så *S*S*S*S*S*

    det första var tillängnat ett av tony418 inlägg

    missnöjesdelen gäller ALLA som håller på och strider för att vara bäst... *S*S*S*S*S*
    JAGUAR - spinner som en katt

  16. #36

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Fortfarande ingen som kan visa mig Samsungs pre-2007-telefon med kapacitiv skärm och multitouch-gränssnitt? Jag menar när ni kan uttala er så kategoriskt att Samsung inte kopierar så måste ni ju ha några fakta i ärendet?
    nu vet jag inte vad du snackar om eller vad det innebär tekniskt
    kanske det kan ha funnits en telefon med snarlika former rent utseendemässigt... tunn, platt med display utan antenn
    vad vet jag... tycker även det inte spelar någon kvitta

    saab kanske kopierat andra biltillverkare någon gång, runda hjul tex fans säkert före första saaben

    det är underbart vad det strids... *S*S*S*S*
    JAGUAR - spinner som en katt

  17. #37
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av mågis
    Kanske lite offtopic, men vad fan...
    Den enda bra telefonen som någonsin tillverkats var Ericsson GH388.
    Man kan tro att vissa är sponsrade.

    Nokia 3210 va rätt bra också.

  18. #38
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    619

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Citat Ursprungligen postat av mågis
    Kanske lite offtopic, men vad fan...
    Den enda bra telefonen som någonsin tillverkats var Ericsson GH388.
    Man kan tro att vissa är sponsrade.

    Nokia 3210 va rätt bra också.
    Jag håller med till viss del att det var då tekniken hade kommit långt nog för att göra behändliga telefoner med ok täckning etc.

    Enda anledningen varför jag har en iphone är för att ha spotify med mig i bilen. Resten av funktionerna och telefonen i sig är rätt kass alltså.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  19. #39
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Enda anledningen varför jag har en iphone är för att ha spotify med mig i bilen. Resten av funktionerna och telefonen i sig är rätt kass alltså.
    Jag har spotify i min Nokia, frugan har det i sin SonyEricsson, varför har du en Iphone för det specifikt?
    Mvh Timmy

  20. #40
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    619

    Re: Har Samsung inga egna idéer?

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Citat Ursprungligen postat av hostarn
    Enda anledningen varför jag har en iphone är för att ha spotify med mig i bilen. Resten av funktionerna och telefonen i sig är rätt kass alltså.
    Jag har spotify i min Nokia, frugan har det i sin SonyEricsson, varför har du en Iphone för det specifikt?
    Därför att jag är korkad, jag trodde att Spotify endast hade app till iphone.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

Liknande ämnen

  1. Aux problem med Samsung telefon.
    Av Lantz91 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-12-11, 10:57
  2. Uppdaterat Samsung S4 till 4.4.2?
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-03, 18:07
  3. kan man öka volymen i en samsung galaxy3?
    Av Dirq i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-06, 21:57
  4. tv samsung le-40B650
    Av Svarta_Faran i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 20:43
  5. Ny mobil, Samsung Omnia, SE X1 or what?
    Av Stoffe #2959 i forum Off Topic
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 18:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •