Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Utvändig stolpklädsel

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    18

    Utvändig stolpklädsel

    Hej!

    Är det någon som har vetskap om vart man kan köpa utvändig stolpklädsel till en 9-2 02 5-d. Speedparts hade Kolfiberdekor stolpklädsel till 3-d.
    Bilen faller ju samman efter de här två j-vla vintrarna.
    Tacksam för svar!

    Mvh

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    52

    Re: Utvändig stolpklädsel

    Vill också veta. Hörde om någon som köpt kolfiberplast på biltema eller på liknande ställe.
    SAAB og9-3 2.0T SE. Imolaröd pärla från -98
    http://www.garaget.org/?car=236543

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    52

    Re: Utvändig stolpklädsel

    Bumpar den här igen.

    Har riktigt risig originalstolpklädsel just nu, så jag funderar på att svänga förbi biltema/mekonomen och köpa mig några bitar kolfiberplast och klistra på, men undrar om någon annan gjort nåt liknande innan?
    SAAB og9-3 2.0T SE. Imolaröd pärla från -98
    http://www.garaget.org/?car=236543

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    30

    Re: Utvändig stolpklädsel

    Speedparts har ju en utvändig stolpklädsel i låtsaskolfiber. På deras hemsida står det att det hänger med svart klädsel också som används ifall originalklädseln är sliten. Min börjar bli sliten så köpte deras sats för ett tag sen men sen jag såg att den svarta klädseln är blanksvart istället för matt som original så tvekar jag lite eftersom klädseln på bakdörren fortfarande kommer vara i samma originalfärg. Kolfiberimitationen är inte särskilt snygg.


  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    598

    Re: Utvändig stolpklädsel

    Citat Ursprungligen postat av Magnusson_
    Speedparts har ju en utvändig stolpklädsel i låtsaskolfiber. På deras hemsida står det att det hänger med svart klädsel också som används ifall originalklädseln är sliten. Min börjar bli sliten så köpte deras sats för ett tag sen men sen jag såg att den svarta klädseln är blanksvart istället för matt som original så tvekar jag lite eftersom klädseln på bakdörren fortfarande kommer vara i samma originalfärg. Kolfiberimitationen är inte särskilt snygg.


    ta bort ''tejpen'' helt från dörrarna... bilens lack där under, bara så ni vet om ni inte tänkt på det. men ni kankse inte vill ha det så?

    på min 170 svarta ng900 gjorde jag så, blev kalasbra.

    kanske inte ser lika bra ut på tex röd bil men vad vet jag?

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    30

    Re: Utvändig stolpklädsel

    saab_xturbo: Har sett att vissa tar bort det helt men vill inte ha det så på min silvermetallic. Att du gjort det på din svarta förstår jag, annan sak då!

Liknande ämnen

  1. 2.3T 9-5 Hög bränsleförb. Utvändig temp. mätare??
    Av kibil i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 23:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •