Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Erfarenhet VDO/Dayton MS5000 någon?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    752

    Erfarenhet VDO/Dayton MS5000 någon?

    Som sagt, är det någon som har erfarenhet av VDO/Daytons MS 5000. Har för mig att den fanns i Saabs tillbehörskatalog innan de fick en egen navigator?... Kan ha fel. Erfarenheter, bra eller dålig, svårt att koppla in, funktion och täckning. Går skärmen att plocka loss?

    Kan man ha denna till AS3 utan att de "tar ut varandra"? Så att säga, lyssna på radio och navigera samtidigt. (Kanske dum fråga, men va f#n, är inte så het på GPS:er...)

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    752
    Ingen?

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 451
    Jag fick en installerad av en Saabverkstad i december. Med tanke på att den bara kostade 6995 kr så tycker jag att den är mycket bra. Den hittar alltid fram och beräknar om vägen ifall man avviker från rutten osv.

    Skärmen går att plocka bort rätt enkelt. Man tar bort sladden och lossar lite på plastskruvar som sitter bakom. sedan lyfter man skärmen uppåt eftersom den sitter i en skåra.

    Jag upplever täckningen som bra. Den klarar sig också hyffsat i tunnlar eftersom den har koll på hastigheten via ABS och känner av hur du styr med ratten.

    Man behöver inte koppla in den på stereon eftersom den har inbyggd högtalare. Man kan välja om man vill lyssna på rösten eller bara navigera via skärmen.

    För bra pris kolla här: www.sdcc.se 6995 kr
    9-3 Vector SC 2,0T -07
    9-5 Aero 2,3T Sedan -02 - Såld

  4. #4
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 053
    Medlem#
    1540
    F: Som sagt, är det någon som har erfarenhet av VDO/Daytons MS 5000.
    S: Jepp

    F:Har för mig att den fanns i Saabs tillbehörskatalog innan de fick en egen navigator?... Kan ha fel.
    S: Näe då, helt riktigt. Finns väl fortfarande kvar för de äldre bilarna...

    F: Erfarenheter, bra eller dåligS: Den e rätt Okey, beror till stor del på vilka kartor du kör med.
    Jag rekomenderar TeleAtlas före Navtech faktiskt. För dagen kör jag med BMW's navtech-skiva...
    Beror lite på vad du är ute efter. Har en bra kontakt på brännda kart-cd's...

    F:svårt att koppla in
    S: Nae, jag satte min i skuffen på förra bilen. (9-5 sedan) Blev en del att plckoa loss för att dra fram kabel till skärm o antenn fram, men inget svårt. Tog mig c.a 2-3 tim att montera den, och då hade jag aldrig gjort det förr... Svårast kan vara att hitta alla ställen du skall koppla in den på. Många 9-5'or är förberdda, annars blir det att leta rätt på hastighetssignal, backljus, tändning o.s.v. Så var det på min nuvarande 9-5'a...
    Köper du en förberedd sats från Saab ingår allt du behöver.

    F: funktion och täckning.
    Som sagt, täckningen beror på kartorna. Men min erfarenhet är att den i städerna är 110%-ig. Hittar alltid rätt. Vet tom på vilken sida gatan du skall...

    F: Går skärmen att plocka loss?
    S: Med en hand på 10 sek...

    F: Kan man ha denna till AS3 utan att de "tar ut varandra"?
    Så att säga, lyssna på radio och navigera samtidigt. (Kanske dum fråga, men va f#n, är inte så het på GPS:er...)

    S: Ja, ljudet från navin kommer från skärmen, inte genom stereon.
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    752
    Tackar så mycket grabbar! Får ta och ringa till sdcc och beställa! Får ha något kul att göra när jag kommer hem...

Liknande ämnen

  1. Någon med erfarenhet av sänksatser från Merbil.nu?
    Av SS9000K i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-12-06, 12:28
  2. Någon som har erfarenhet av TBRacing?
    Av Sangris i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-03-28, 14:09
  3. Någon som har erfarenhet av seafoam?
    Av hostarn i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 22:04
  4. Någon som har erfarenhet av raka rör?
    Av 1of3 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 15:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •