Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Konvertering dimljus 93SC -06

  1. #1

    Konvertering dimljus 93SC -06

    Hey!

    Är sugen på en xenon konvertering på mina dimljusen, och behöver veta typ vart man kan köpa bra och smidiga grejjer som passar till strålkastarna! som för övrigt är orginal xenon!

    Är det ett helvete att ge sig på själv? och om så är fallet kan man då lämna in den till någon? Om det är nån som vet i skaraborgs regionen! kom gärna med tips!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    376

    Re: Konvertering dimljus 93SC -06

    Citat Ursprungligen postat av KillerDempa
    Hey!

    Är sugen på en xenon konvertering på mina dimljusen, och behöver veta typ vart man kan köpa bra och smidiga grejjer som passar till strålkastarna! som för övrigt är orginal xenon!

    Är det ett helvete att ge sig på själv? och om så är fallet kan man då lämna in den till någon? Om det är nån som vet i skaraborgs regionen! kom gärna med tips!

    Hej,

    jag hade en 9-3ss innan och bytte till xenon i dimljusen. Inga problem, plug-and-play och inga problem med plats. Xenonkungen.se eller liknande har billiga och hyfsade kit.

    Vill du att ljuset skall matcha original får du satsa på deras 4300k som ligger närmast original. Högre (5000k eller 6000k) blir lite mer blått. Jag hade 6000k på min 9-3:a. Se bild: http://www.garaget.org/?car=46371&image=663012

    Lycka till!

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Nära Gbg
    Inlägg
    212

    Re: Konvertering dimljus 93SC -06

    Locket till lampan sitter på undersidan av dimljuset, som ju sitter ganska lågt, så det är en fördel om du kan lyfta bilen ordentligt.

  4. #4

    Re: Konvertering dimljus 93SC -06

    Tack för svar!

    Plug n play! alltså samma kablar som innan eller? vet inte så mycket om att konvertera, men blir det inte stora typ "dosor" som man behöver fästa någon stans?

    edit: Vore ytterst tacksam om nån snäll person kunde lägga upp en länk till någon billig men hyffsad produkt som passar perfekt i dimljusen och är i 4300k

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    376

    Re: Konvertering dimljus 93SC -06

    http://www.xenonkungen.com/se/art/xenon ... im-kit.php

    Här är xenonkungens billigaste som finns att få i sockel samt färgtemp till din bil. Välj 4300K. Det finns dock billigare om du nöjer dig med 6000K.

    Det blir som du säger; 2 st ballaster som måste gömmas någonstans, jag fäste dem ovanför dimljusen där det finns plats. Originalkablar -> medföljande kablar -> ballaster -> xenonlampor med samma sockel som dina original.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Nära Gbg
    Inlägg
    212

    Re: Konvertering dimljus 93SC -06

    Om du bara köper nåt billigt kit kommer bilen varna om att dimljusen är trasiga. Det behövs antingen ballaster eller en extra dosa som kan lura bilen att det sitter halogenlampor på plats. Både Xenonkungen och Humanhabit har prylar som passar din bil, ring och prata med dem.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    376

    Re: Konvertering dimljus 93SC -06

    Citat Ursprungligen postat av tur-ture
    Om du bara köper nåt billigt kit kommer bilen varna om att dimljusen är trasiga. Det behövs antingen ballaster eller en extra dosa som kan lura bilen att det sitter halogenlampor på plats. Både Xenonkungen och Humanhabit har prylar som passar din bil, ring och prata med dem.

    Köpte billigaste billiga och fick inga felkoder, inga problem överhuvudtaget.
    Dock är 9-3 vääääldigt kinkig gällande halvljuset, där fick jag jobba en hel del för att få det att lira.

Liknande ämnen

  1. Takräcke 93sc
    Av Pot i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-04-07, 08:12
  2. Bakrutetorkare 93SC
    Av RXP_rider i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-03, 11:01
  3. Lacksläpp 93SC -06
    Av KillerDempa i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 21:14
  4. takrails 93sc
    Av PALLE71 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 01:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •