Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: "Onödig och störande körning"

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    1 256
    Medlem#
    6069

    "Onödig och störande körning"

    http://hallandsposten.se/nyheter/hylte/ ... len-atalas

    Alla som aldrig brutit mot den regeln räcker upp handen!
    96 DE LUXE -61, Volvo V60 T6 -11

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    541

    Re: "Onödig och störande körning"

    Citat Ursprungligen postat av Wigglo
    http://hallandsposten.se/nyheter/hylte/1.1150846-sladdade-storigt-med-bilen-atalas

    Alla som aldrig brutit mot den regeln räcker upp handen!
    Svårt att säga om jag brutit mot regeln. Jag har sladdat runt på stora tomma parkeringar. Räknas det? Den här killen verkar ju kört i tätbebyggt område? Funderar på om det inte kan vara så som moppedårarna gör, varvar vilt, kör 50m, vänter och varvar vilt etc. Då blir det rätt störande ...

    Som sagt vet inte vad som hänt exakt, så det är svårt att svara på.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    171

    Re: "Onödig och störande körning"

    Citat Ursprungligen postat av Fairlane
    Citat Ursprungligen postat av Wigglo
    http://hallandsposten.se/nyheter/hylte/1.1150846-sladdade-storigt-med-bilen-atalas

    Alla som aldrig brutit mot den regeln räcker upp handen!
    Svårt att säga om jag brutit mot regeln. Jag har sladdat runt på stora tomma parkeringar. Räknas det? Den här killen verkar ju kört i tätbebyggt område? Funderar på om det inte kan vara så som moppedårarna gör, varvar vilt, kör 50m, vänter och varvar vilt etc. Då blir det rätt störande ...

    Som sagt vet inte vad som hänt exakt, så det är svårt att svara på.
    Svar ja! det gör det faktiskt!

    Jag vet inte om det går under samma förtelse, men om du sladdar runt på tex. en tom Willysparkering så kan du bli bötfälld om polisen har tråkigt. eller neka dom som leder till åtal som detta verkar göra..
    Saab 9-3 Aero - 02 - Går på sprit!

  4. #4
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: "Onödig och störande körning"

    Citat Ursprungligen postat av timpa.
    Svar ja! det gör det faktiskt!

    Jag vet inte om det går under samma förtelse, men om du sladdar runt på tex. en tom Willysparkering så kan du bli bötfälld om polisen har tråkigt. eller neka dom som leder till åtal som detta verkar göra..
    Det blir väl rätt många kr per meter om man blir tagen när man börnar också!?!? dom större parkeringsplatserna brukar ju under sommaren vara mer gummiklädda än det är asfalt!

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    454

    Re: "Onödig och störande körning"

    Onödig och störande körning kan du ju få om du skulle köra en fullgasacceleration bara. Men att sladda på en tom parkering har jag aldrig förstått nöjet i.
    saab 9000 CSE 2,3T -95 http://www.garaget.org/?car=254000
    saab 9-3 Aero -02 http://www.garaget.org/?car=201674 *SÅLD*
    saab 9000 CSE 2,3i -95 http://www.garaget.org/?car=229754

  6. #6
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 859

    Re: "Onödig och störande körning"

    Hej!

    I ärlighetens namn så borde brottsrubriceringen "Onödig och störande körning" användas mycket oftare, men med vett.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    541

    Re: "Onödig och störande körning"

    Citat Ursprungligen postat av slaktarn
    Men att sladda på en tom parkering har jag aldrig förstått nöjet i.
    Det kan väl vara ett sätt att öva på att häva sladd under någorlunda säkra omständigheter. Det är iallafall därför jag gjort det. Sen har det väl varit lite småkul också, men det är rätt övergående.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    547

    Re: "Onödig och störande körning"

    Citat Ursprungligen postat av Fairlane
    Citat Ursprungligen postat av slaktarn
    Men att sladda på en tom parkering har jag aldrig förstått nöjet i.
    Det kan väl vara ett sätt att öva på att häva sladd under någorlunda säkra omständigheter. Det är iallafall därför jag gjort det. Sen har det väl varit lite småkul också, men det är rätt övergående.
    Jag är 37 bast och gör det fortfarande...
    Jag bränner gärna lite däck och kör på bakhjulet med mina trimmade mopeder också-kalla mej gärna tönt, det bjuder jag på
    Mvh
    jag har kramat Lill-Babs...

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    164

    Re: "Onödig och störande körning"

    Onödig och störande körning? Sverige.. Cykelhjälm, flytväst och förbjudet att ha roligt.

    Onödig och störande körning.... tsss.. Låter som att cruisingen blir inställd i år.
    Johan B. Kör en 9-5 Aero 2001. Mnr.5833
    http://www.garaget.org/?car=8208

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 894

    Re: "Onödig och störande körning"

    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej!

    I ärlighetens namn så borde brottsrubriceringen "Onödig och störande körning" användas mycket oftare, men med vett.
    9-3 Aero Sc ttid
    The Red Rocketeer

  11. #11
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Re: "Onödig och störande körning"

    Tja, om man sulle ta fasta på "onödig" så kunde man väl ställa sig på valfri motorväg en måndagsmorgon och fälla varenda bilist, de _hade_ ju kunnat tagit bussen?
    Eller om man tar bilen nånstans för att man är lat, då borde polisen se till att det beivras. Vad sägs om att vi inför angivningsplikt på det brottet så lär nog bilismen minska här i landet.

    Sen kan man ju säga att det finns fog ibland. De motorcyklister som kör med pipor avsedda att väcka döda och mopedister som gasar upp och ner för gatan i hopp om att deras tömda ljuddämpare också skalla väcka döda skulle jag mycket väl kunna tänka mig att Linda sagda pipa runt halsen på...

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    677

    Re: "Onödig och störande körning"

    Kan bara hålla med. Jag bor vid en av Malmös raka "50 km/h matarvägar" och på sommaren är det åtminstone 3-4 st motorcyklister som ger järnet varje kväll. 200 knyck minst. Jävligt kul om man håller på att lägga barnen.

    Jag drömmer varje sådan kväll om ett raketgevär, alt luftvärnsvapen. Jag hade inte känt någon ånger, i alla fall inte då. Hur siktar man dock?

  13. #13
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Re: "Onödig och störande körning"

    Nobelvägen?
    Jag bodde på Bergsgatan innan, ca 150 meter från amiralsgatan, på andra våningen. De hann precis komma upp till yl-nivå när de passerade mitt sovrumsfönster.

    Jag funderade på en vajer som man kunde fälla upp från sängen när man hörde att någon började dra på nere vid korsningen...

    Än idag så har jag en farlig lust att göra ett utfall mot dem när man står vid vägkanten och ser någon dra på. Bara för att få se dem fara åt h-e...

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    677

    Re: "Onödig och störande körning"

    Jag bor vid Jägersrovägen.

    Det borde vara lätt för polisen att plocka körkorten. Fin sommarkväll = racing. Det är ju hur förutsägbart som helst! Jag har inget emot om de luftar sina motorcyklar utanför stan, men absolut inte på 50-väg, några meter från mina barns sovrum.

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    77

    Re: "Onödig och störande körning"

    Kan nog ha råkat ut för en släng av störande/onödig körning

    Men vad räknas till kategorin? Iskörning o liknande oxå, även om det är en bit utanför staden?

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2005
    Inlägg
    7

    Re: "Onödig och störande körning"

    Hej jag kan berätta när jag var en liten fjungosse (slutet på åtti typ) och åkte trimmad opel med webrar o hela kittet så kostade "störande körning 300:-i böter när man sladdade ut från korsningen vid busstationen där alla i stan hängde (hadde lyckats pricka in tvåan perfekt och med 7000varv lagt lite lakris förbi där)tyvärr så står polisen inbackad på cykelbanan och bara plockade in mig, men vafan man varju kung resten av den kvällen.
    JANNE.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Kluckande, Skrammel, "Klapprande ljud" i framvagnen OG9-5
    Av asppie i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 00:43
  2. AP22 körning - "familjeräcern"+"Fhinnräcern&q
    Av Marko 1880 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-03-12, 12:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •