Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: smakråd saab 9-5 aero sc 04

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    619

    smakråd saab 9-5 aero sc 04

    hej!
    så var det dags att skaffa en bil igen!
    det blir en silverfärgad saab 9-5 aero sc 04 med 12000mil på mätaren.bilen ska vara i fint skick både utvänndigt och invänndigt.bilen ska hämtas på lördag.
    nu är det ju så att jag redan har en precis likadan bil ( bilder finns i garaget länken nedan).och det som måste göras först är att tona rutorna,har tänkt att denna gång tona med den näst mörkaste på alla rutor efter framdörrarna,på bilen jag redan har så är det mörkaste på sido rutorna och näst mörkaste på bakrutan,men tycket att det inte blir så snyggt för helhetsintrycket.
    sedan kommer en takvinge att införskaffas,har kollat lite på hirsch men (nu kommer jag nog få en massa skit)tycker att hirsch vingen är lite smal .
    så jag funderar på den som realcar säljer,men jag vet ju att nåra haft problem med att den vingen böjer sej på mitten.vet inte om det problemet finns kvar om man köper en vinge idag?
    kommer även att byta avgassystem, idag så har jag 2,5" twinpipe på min bil och är i valet och kvalet om jag även ska ha det på "nya" bilen eller om jag ska ha ett 2,5" "vanligt ferrita".
    4300K xenon i dimljus och heljus.
    klargals skärmblinkers från realcar

    har ni mer förslag?
    eller nåt ni inte tycker att jag borde göra?

    och jag jag har inte nämt motorn,detta är ju styling tråden

    mathias
    Saab 9-5 Aero SC (såld)
    http://www.garaget.org/?car=11550 (såld)

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    619

    Re: smakråd saab 9-5 aero sc 04

    så var det äntligen dags!
    imorgon går färden till saabland för att hämta hem en ny silverfärgad saab 9-5 aero 04.
    tid för toning av rutor är bokad onsdag nästa vecka!
    Saab 9-5 Aero SC (såld)
    http://www.garaget.org/?car=11550 (såld)

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    619

    Re: smakråd saab 9-5 aero sc 04

    jahopp!
    resan till trollhättan blev ju en stor flopp!
    bilen som bara skulle ha ett enda märke på stötfångaren fram och det märket skulle enligt säljaren vara i underkant av stötfångaren och inte synas!!!!
    det första jag ser när jag ser bilen är en bögel i förardörren, och då har jag inte ens parkerat min bil ännu. ringer säljaren och säger att jag är på plats och står vid bilen. säljaren svarar att jag kan komma upp i trapphuset, när jag går in i trapphuset så står säljaren med bilnyckeln i handen, han säger att jag kan provköra direkt. visst tänkte ja och frågar om han kommer med?säljaren svarar nja du kan åka själv, du ser inte ut som om du skulle sno bilen...
    aha tänkte jag och tar nyckel och åker iväg. stannar på en mack och kollar igenom papper och skick på bilen. kan ju säga att bilen inte bara hade en repa på stötfångaren fram och på bögeln på förardörren! repan på stötfångaren satt heller inte i underkant! den var över hela stötfångaren! hela fronten var emotkörd och repig, bakrestötfångare var djupt repad på vänstersida och bättrings sprayad, alla dörrar hade parkskador, hela bilen luktar blöthund, och innertaket över koffertytrymmet var brunt av hundhår!!!!( och jag lovar det var inte lilla hunden som suttit där heller!)
    höger innerdörrsida var skadad och hål i skinnet, pixelfel i accpanel, trasig elhiss vänster bakdörr, knack i från knackstag fälgarna var inte bara kantstöta , det saknades lack på ungefär halva fälgen, och bilen var heller inte en 04 utan en 03 med 6 ägare och inte 2 som säljaren sagt!
    när jag kommer tillbaka till säljaren och han frågar om jag tyckte bilen blir bra så sa jag att det här är inte vad vi pratat om bilen skulle bara ha en repa på stötfångaren fram!!!! när jag påpekar alla brister svarar säljaren att han inte vet vad jag pratar om och att han inte sett de skador! jag ber han följa med ut och tittamen han tycker inte det behövs, jag litar på dej var hans exakta ord!!!!
    Saab 9-5 Aero SC (såld)
    http://www.garaget.org/?car=11550 (såld)

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    619

    Re: smakråd saab 9-5 aero sc 04

    och jag hade ändå pratat med säljaren i 3v och han skickade bilder och kollade upp saker som jag frågade om.
    fan va lack jag va under 3,5tim resa hem utan bilen som skulle va så bra!
    så nu går jakten vidare. men det finns ju tyvärr inte så många saab 9-5 aero 04-05 ute på annons just nu. men som sagt jakten går vidare
    fortsättning följer!

    mathias
    Saab 9-5 Aero SC (såld)
    http://www.garaget.org/?car=11550 (såld)

Liknande ämnen

  1. Smakråd: Hur Lacka Hirsch-vingen till 9-3 Sc Aero
    Av mojjan33 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 23:48
  2. Lackera OG 9-3 Aero fälgar. Smakråd samt frågor.
    Av NicklasOlsson i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 19:53
  3. smakråd fälgar...
    Av Airflow i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 14:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •