Bilen det handlar om är en Saab 9-5 Aero MY01.

Trilskas med problemet att jag har för högt bränsletryck och jag hittar inte anledningen till varför.

Bränsletrycksregulatorn är bytt (till en ny original, ingen kopia eller liknande), jag har även testat att lossa returslangen från railen, petat på en annan slang som jag låtit flöda rätt ner i en hink för att utesluta stopp i returen.

På tomgång med -0,65 bar undertryck i insuget har jag idag 2,8 bars bränsletryck.

Med lite snabb matematik och grundläggande förståelse hur en linjär bränsletrycksregulator fungerar kom jag snabbt fram till att detta är fel. Med en 3bars regulator som sitter monterad på bilen så bör jag ha ett bränsletryck på 2,35bar vid -0,65bar i insuget.

Så till min fråga.

Hur i hela friden är detta möjligt? Hur kan jag få ett för högt tryck på detta vis?