Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: APC

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    37

    APC

    Tjena! Jag satt och läste om APC till 900 LTT, mycket intressant läsning må jag säga och jag funderar själv på det med min og900 -90´ tror jag att det är iaf, uttagen 91. Iallafall, jag satt och funderade om jag behöver en IC, och vart man kan få tag i en Apc som passar min??
    Och vart kan man få tag i en magnetventil för jag vet inte ens vad det är för något

    Tack på förhand

  2. #2
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 996
    Medlem#
    5849

    Re: APC

    Citat Ursprungligen postat av Celronn
    Tjena! Jag satt och läste om APC till 900 LTT, mycket intressant läsning må jag säga och jag funderar själv på det med min og900 -90´ tror jag att det är iaf, uttagen 91. Iallafall, jag satt och funderade om jag behöver en IC, och vart man kan få tag i en Apc som passar min??
    Och vart kan man få tag i en magnetventil för jag vet inte ens vad det är för något

    Tack på förhand
    Hej!

    Ja, en intercooler behöver du om du ska höja laddtrycket.

    Ett APC system köper du lämpligtvis på skroten, leta reda på en 900T, då har du box, tryckgivare, knacksensor, magnetventil, ja, hela baletten som passar.

    Givetvis skulle det vara lämpligt att skruva loss även intercooler med tillhörande rör och slangar m.m.
    Denna originalintercooler är långt ifrån optimal men duger gott till att börja med samt passar ju direkt i din bil utan krångel.

    Kolla pryltorget här på forumet, tror det säljs lite sådana här grejer med jämna mellanrum!

    MVH
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •