Re: saab 9-5 2.0t -01 felkod: p1312, p1334
Citat:
Ursprungligen postat av lassekongo500
Citat:
Ursprungligen postat av saab_xturbo
KÖP NY!
okej, men läste denna tråd
viewtopic.php?f=3&t=308918 och han hade samma felkod som jag fick? Men det var inte kassetten som det var fel på? känns ju lite småskitigt att lägga 2600 på en ny kassett så ere inte den som e felet :(
Bilen har nu börjat att beté sig ryckigt på låga varv... vill bara vara helt 100 innan jag slänger ut massa pengar man inte har :/
Han hade ju fel på kassetten och bytte den. Luftläckage har inte med de felkoderna att göra!
Edit: du kan givetvis ha fler fel på bilen som gör att den går lite konstigt men tändkassetten är rätt ände att börja med så du blir av med felkoderna.
Okej okej! Tack för all hjälp! Det är något speciellt med saabägare! ;)
Ska införskaffa mig en ny tk när jag kommer hem från semestern så återkommer med svar på hur det går!
Så ännu en gång ett stort tack till er som hjälpt mig! :)
Hej!
Hade exakt samma felkoder - bytte stift, hjälpte inte - bytte tändkassett, hjälpte inte
Backventilen till vevhusventilationen var sönder - lagade, lampan slocknade. Tillfälligheter???
Kolla så du inte har något läckage i dina slangar - det kanske hjälper.
Citat:
Ursprungligen postat av inek
Hej!
Hade exakt samma felkoder - bytte stift, hjälpte inte - bytte tändkassett, hjälpte inte
Backventilen till vevhusventilationen var sönder - lagade, lampan slocknade. Tillfälligheter???
Kolla så du inte har något läckage i dina slangar - det kanske hjälper.
Åfan det måste jag kolla! Får bli när jag kommer hem från semestern! Men tack som fan för tipset! :)
Jag fick också Check Engine när slangen till vevhusventilationen var av. Dessutom var tomgången ojämn och den ville inte gå ner i varv när man släppte gasen och frikopplade (ifall du känner igen dessa symptom?). I övrigt gick bilen kanon ändå.
Du ser det lätt om du lyfter på det svarta plastskyddet där oljestickan sitter. Inga lösa slamgstumpar skall det vara i alla fall :happy:
Kan det vara Tändkassetten om den ger misständning cyl 3 på felkods avläsningen? har bytt till nya stift i min 2,3t -03 och den forsätter att rycka.
TK:n är bytt och lampan har inte börjat lysa än iaf ;) peppar peppar!
inte kollat slangarna än... kanske skulle ta å göra det.
Dock så har en lampa av varje par (dvs fram,bak,broms och back även 2-3 knappar på panelen) börjat ge vika konstigt nog? Kan de ha något med detta att göra mån tro??