Konversation mellan gnodan och Stekpanna

3 Besökarmeddelanden

  1. Då har vi samma värden båda två bytte även givaren på min och nu visar den korrekt hela tiden
  2. Hej!

    Det tar cirka 8.5 kilometer lugn körning (blandat 80, 60, 50 och 40 vägar) med en utetemperatur på cirka 5 grader innan motorn når 82 grader. Klimatanläggningen står då på auto och är inställd på 20 grader. Det går snabbare för motorn att nå 82 grader om jag sänker kupétemperaturen och fläkthastigheten såklart.

    Antar att det är den övre slangen från motorn till kylaren (till vänster sett framifrån) som du menar, den håller sig kall tills motorn nått arbetstemperatur. Fast den blir ju lite ljummen av strålvärmen från motorn, det är normalt. Kylaren är dock helt kall tills arbetstemperatur uppnåtts.

    Temperaturen ligger mellan 80-84 grader under normal körning nu när det är kallt ute. Innan jag bytte givaren låg temperaturen mellan 75-78 grader. Då visade den också fel när bilen var helt kall, stod bilen i 5 grader över natten visade givaren 1 grad och stod den i 10 grader visade givaren 6 grader och så vidare.
  3. Hej såg att du hade löst problemet med termostaten i din bil. Jag undrar hur långt tid det tar för dig att komma upp till 82grader? Och även slangen som går vid AC rören är den även kall hela tiden tills din motor nått 82grader?

    Har även bytt jag med till original termostat men tycker att det nästan tar lite längre tid nu plus att den går mellan 77~80 grader när man kör. Och min slang vid AC rören börjar bli ljummen innan arbetstemperatur uppnåtts. Ska byta givaren för att se ifall de är den som spökar men tror inte de för är de 0 grader ute så visar den 0 grader genom odb också. Men svara gärna mvh m
Visar besökarmeddelanden 1 till 3 av 3