Vill fråga hur man byter urtrampningslager på Saab 900 2,0T 1997 årsmodell. Är det svårt eller enkelt? Måste byta då den låter och det må inte vara någon större fara men det är irriterande!
Vill fråga hur man byter urtrampningslager på Saab 900 2,0T 1997 årsmodell. Är det svårt eller enkelt? Måste byta då den låter och det må inte vara någon större fara men det är irriterande!
Bilar:
1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)
Jaa det är "bara" till att plocka ner växellådan
Bort med det gamla och dit med det nya
Svårighetsgraden beror alltså här på vilken kunskap man besitter
Mvh
Lars
9-3 Aero 2002 http://www.garaget.org/?car=172836
VW Polo 1.2 TSI R-Line 2014 http://www.garaget.org/?car=342020
Suzuki GSXR 750 2000 " Turbobygge pågår "
Ska du byta urtrampningslager så byt allt ihop när du ändå river ner skiten.
När jag rev ner lådan och skulle byta lager visade det sig att lagret skurit och gjort en fin rund 0.5mm spårad ring i tryckplattan.
en ny koppling kostar inte mycket och är helt klart värt det!
Saab 9-3 Aero - 02 - Går på sprit!
Just det som ska göras då min kompis gjorde en översyn och sa att man bör byta hela kopplingen!Ursprungligen postat av timpa.
Bilar:
1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)