Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Urtrampningslager Saab 900 2,0T 1997

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    898
    Medlem#
    8419

    Urtrampningslager Saab 900 2,0T 1997

    Vill fråga hur man byter urtrampningslager på Saab 900 2,0T 1997 årsmodell. Är det svårt eller enkelt? Måste byta då den låter och det må inte vara någon större fara men det är irriterande!
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    747

    Re: Urtrampningslager Saab 900 2,0T 1997

    Jaa det är "bara" till att plocka ner växellådan

    Bort med det gamla och dit med det nya

    Svårighetsgraden beror alltså här på vilken kunskap man besitter

    Mvh
    Lars
    9-3 Aero 2002 http://www.garaget.org/?car=172836
    VW Polo 1.2 TSI R-Line 2014 http://www.garaget.org/?car=342020
    Suzuki GSXR 750 2000 " Turbobygge pågår "

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    166

    Re: Urtrampningslager Saab 900 2,0T 1997

    Ska du byta urtrampningslager så byt allt ihop när du ändå river ner skiten.

    När jag rev ner lådan och skulle byta lager visade det sig att lagret skurit och gjort en fin rund 0.5mm spårad ring i tryckplattan.

    en ny koppling kostar inte mycket och är helt klart värt det!
    Saab 9-3 Aero - 02 - Går på sprit!

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    898
    Medlem#
    8419

    Re: Urtrampningslager Saab 900 2,0T 1997

    Citat Ursprungligen postat av timpa.
    Ska du byta urtrampningslager så byt allt ihop när du ändå river ner skiten.

    När jag rev ner lådan och skulle byta lager visade det sig att lagret skurit och gjort en fin rund 0.5mm spårad ring i tryckplattan.

    en ny koppling kostar inte mycket och är helt klart värt det!
    Just det som ska göras då min kompis gjorde en översyn och sa att man bör byta hela kopplingen!
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

Liknande ämnen

  1. USA blinkers Saab 900 1997
    Av TurboLamko i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-29, 22:19
  2. Bakskärmar Saab 900 1997
    Av TurboLamko i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-13, 16:48
  3. saab 900 1997:a!
    Av 5xaero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 13:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •