Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

  1. #1
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 171

    Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Hej!

    Har stött på problem när jag nu ska dra ihop förspänningen på utgående axel.
    Lådan är en 2,3T låda -93 och den är nu ihopmonterad med ny kollapshylsa med tillhörande distans, nya lager i diff och axel.
    Som ersättning då för tidigare kupad fjäderbricka (som satt i lådan!!) har man ju ersatt den med en annan icke kupad men tjockare bricka och jag undrar om jag inte satt dit fel...

    Det som inträffar är att jag har ett axialspel i axeln trots att jag dragit åt det i botten. Dvs det är glapp och muttern är dragen till stopp!

    Har jag kanske tagit en för tjock bricka? Eller vad?....

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 162

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Det var märkligt..
    Borde innebära att kollapshylsan inte ens börjat kollapsa

    När man köper kollapshylsan brukar distansen + den slipade brickan följa med och det går väl bara å montera på ett sätt..
    Kolla att alla dreven linjerar med varandra. Om dom inte gör det är något fel monterat.
    Du har inte glömt montera något längre ner på axeln?

    Ett tips, dubbelkolla att muffarna är rätt monterade så slipper du växlar som hoppar ur
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 171

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Det var märkligt..
    Borde innebära att kollapshylsan inte ens börjat kollapsa
    Tjena!
    Ja, eller så har den det men "alltihop" vart för långt ändå? Fattar ingenting...

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    När man köper kollapshylsan brukar distansen + den slipade brickan följa med och det går väl bara å montera på ett sätt..
    Kolla att alla dreven linjerar med varandra. Om dom inte gör det är något fel monterat.
    Du har inte glömt montera något längre ner på axeln?

    Ett tips, dubbelkolla att muffarna är rätt monterade så slipper du växlar som hoppar ur
    Jag köpte BARA kollapshylsan hus Svenska bil för 250:- Inget kit med ny bricka osv. Jag tog en som jag tror är av rätt modell.. har ju rivit några lådor...

    Jag tror verkligen att allt sitter rätt! Men ja får väl öppna och kika igen antar jag.
    Ska försöka lägga upp en bild på brickan så får du se hur den ser ut.
    Måtten på den var iaf: yd 41,4 id 27 och 6,47mm tjock.

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 162

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Det var märkligt..
    Borde innebära att kollapshylsan inte ens börjat kollapsa
    Tjena!
    Ja, eller så har den det men "alltihop" vart för långt ändå? Fattar ingenting...
    Eftersom muttern bottnar måste det "fattas" saker på axeln.
    Tänker lite.... Om kollpshylsan fisit ihop helt kan det bli så men det borde behövas rejält med kraft så det tror jag inte du lyckats med.
    Det ligger inga prylar kvar på bänken som ser ut att tillhöra lådan

    Kan det vara så att du vänt pinjonglagret fel?
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 171

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Det var märkligt..
    Borde innebära att kollapshylsan inte ens börjat kollapsa
    Tjena!
    Ja, eller så har den det men "alltihop" vart för långt ändå? Fattar ingenting...
    [/quote]

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Eftersom muttern bottnar måste det "fattas" saker på axeln.
    Tror du det? Vad kan fattas.... tycker det borde bli tvärt om då? Mindre saker så kan man dra tills lagret pressar sig igenom lådhuset in i lådan...
    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Det ligger inga prylar kvar på bänken som ser ut att tillhöra lådan
    Nope, så mycket på utgående axel är det ju inte, och växlarna går i och ur som de ska!

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Kan det vara så att du vänt pinjonglagret fel?
    Nej, så enkellt är det inte tyvärr. Sitter och funderar på hur många längder av distanshylsor det finns. Kortlåda har en kort sak, långlåda med kollapshylsa en lite längre och långlåda med fjäderbricka den längsta.
    Finns det några flera tro?

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  6. #6
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 816
    Medlem#
    3183

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Jag tror jag vet svaret på denna gåta

    Iom att du skriver att du BARA köpte kollapshylsan så saknas det en del.

    Det finns en "ombyggnadssats" till långlådorna för att köra med kollapshylsan och den innehåller en distans oxå - säkert den som saknas
    Så var det åtminstone när vi skruva ihop en långlåda senast.

    Vi har även monterat stålhylsa på en långlåda en gång, den är längre än motsvarande hylsa för kortlådan.

    mvh johan
    Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
    Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning!

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 171

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Citat Ursprungligen postat av Johan H
    Jag tror jag vet svaret på denna gåta

    Iom att du skriver att du BARA köpte kollapshylsan så saknas det en del.
    Njae... det är ju det jag tror bestämt att jag har!
    Kitter består ju av distanshylsa, kollapshylsa och en slipad specialbricka på toppen av allt.
    Jag har ju en radda med distanser och hylsor. Som jag skrev ovan. Ersättningshylsan är ju den mellanlånga modellen.

    Citat Ursprungligen postat av Johan H
    Det finns en "ombyggnadssats" till långlådorna för att köra med kollapshylsan och den innehåller en distans oxå - säkert den som saknas
    Så var det åtminstone när vi skruva ihop en långlåda senast.

    Vi har även monterat stålhylsa på en långlåda en gång, den är längre än motsvarande hylsa för kortlådan.

    mvh johan
    Tänkvärt är att en -93:as låda (typ låda D45xxxxx och senare..)ska ha kollapshylsa original. Något som denna inte hade och det tyder ju på att någon varit inne i den förut!

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 162

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Måtten på den var iaf: yd 41,4 id 27 och 6,47mm tjock.
    Det måttet stämmer ganska bra med vad jag skulle gissa att den är.

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Tror du det? Vad kan fattas.... tycker det borde bli tvärt om då? Mindre saker så kan man dra tills lagret pressar sig igenom lådhuset in i lådan...
    Njae, vet inte vi om missuppfattar varandra eller någon tänker galet.
    Med muttern drar man lagren mot varandra för att få rätt lagerspel.
    Allt som staplas på axeln fungerar som stumt mothåll förutom kollpshylsan som fungerar som fjäder.
    Eftersom du kan dra tills gängorna tar slut måste det innebära att det är för lite prylar staplade på axeln (alt ihopfisen kollpshylsa).
    Alternativet är att pinjonglagret är felvänt så du kan dra hela axeln uppåt med muttern. När pinjonglagret monteras sätter man lagret på axeln, monterar axeln i lådan och sist låser man fast axeln med ytterbanan plåten.
    Ingående och utgående axel har lagren vända åt motsatt håll.

    Har du monterat alla saker på rätt sätt och det ändå inte blir bra måste du använt fel prylar.

    Oavsett vad är det nog bara å öppna igen.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 171

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero

    Njae, vet inte vi om missuppfattar varandra eller någon tänker galet.
    Med muttern drar man lagren mot varandra för att få rätt lagerspel.
    Precis! Två konlager som dras mot varandra, "nertill" stoppas plåten ovanför lagret och upptill stoppar urfräsningen i husets gavel lagret från att vandra vidare

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Allt som staplas på axeln fungerar som stumt mothåll förutom kollpshylsan som fungerar som fjäder.
    Eftersom du kan dra tills gängorna tar slut måste det innebära att det är för lite prylar staplade på axeln (alt ihopfisen kollpshylsa).
    Jag tror inte att gängorna är slut! För då borde jag inte ha spel i axel fortfarande tycker jag... eller? Det känns som att hylsan är ihopdragen men att prylarna på axeln tar "för stor" plats

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Alternativet är att pinjonglagret är felvänt så du kan dra hela axeln uppåt med muttern.
    Nope, så är det inte.

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    När pinjonglagret monteras sätter man lagret på axeln, monterar axeln i lådan och sist låser man fast axeln med ytterbanan plåten.
    Ingående och utgående axel har lagren vända åt motsatt håll.
    Precis


    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Har du monterat alla saker på rätt sätt och det ändå inte blir bra måste du använt fel prylar.

    Oavsett vad är det nog bara å öppna igen.
    Jo, det återstår nog bara att öppna och kika tyvärr.. Du har ingen distanshylsa att mäta på så att jag kan kolla om den är rätt? Det känns som att brickan är rätt nu iaf



    Tackar för allas engagemang!

    Bilder:
    Bricka för långlåda med kollapshylsa:


    Distanshylsa för långlåda med kupad bricka resp för kortlåda:

    Den för långlåda med kolappshylsa är någonstans mitt emellen, hittade ingen vid fototillfället...

    Kupad fjäderbricka med tillhörande bricka och till höger nyare distansbricka som ersätter de båda:


    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 162

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Jag tror inte att gängorna är slut! För då borde jag inte ha spel i axel fortfarande tycker jag... eller? Det känns som att hylsan är ihopdragen men att prylarna på axeln tar "för stor" plats
    Nu tror jag att jag har svaret.
    Du har alltså dragit tills det är stumt men det finns fortfarande gängor kvar?
    Då har du alltså dragit till den punkt där kollapshylsan ska börja deformeras och det är alltså nu det roliga börjar
    Det är i det läget du ska fortsätta dra tills du har ett spel så du "kommer in i diagrammet" för vinkeldragningen. Om jag minns rätt är det ca 0,2-0,4mm spel man siktar på men det ser du i diagrammet. När du har dragit till lagomt spel läser du i diagrammet hur mycket det ska vinkeldras.

    Ett tips är att det går ganska tungt att dra ihop kollapshylsan... men det har du väl märkt redan
    Jag brukar bulta fast lådan antingen i arbetsbänken eller i en tvåtumfyra på golvet så det går att hålla emot med en fot.
    Drar gör jag med 3/4" dragskaft med förlängningsrör.

    Hoppas du inte hunnit riva lådan än
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 171

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Jag tror inte att gängorna är slut! För då borde jag inte ha spel i axel fortfarande tycker jag... eller? Det känns som att hylsan är ihopdragen men att prylarna på axeln tar "för stor" plats
    Nu tror jag att jag har svaret.
    Du har alltså dragit tills det är stumt men det finns fortfarande gängor kvar?
    Då har du alltså dragit till den punkt där kollapshylsan ska börja deformeras och det är alltså nu det roliga börjar
    Det är i det läget du ska fortsätta dra tills du har ett spel så du "kommer in i diagrammet" för vinkeldragningen. Om jag minns rätt är det ca 0,2-0,4mm spel man siktar på men det ser du i diagrammet. När du har dragit till lagomt spel läser du i diagrammet hur mycket det ska vinkeldras.

    Ett tips är att det går ganska tungt att dra ihop kollapshylsan... men det har du väl märkt redan
    Jag brukar bulta fast lådan antingen i arbetsbänken eller i en tvåtumfyra på golvet så det går att hålla emot med en fot.
    Drar gör jag med 3/4" dragskaft med förlängningsrör.

    Hoppas du inte hunnit riva lådan än
    Ahh!! Kan det vara så? Att det krävs en så jä*** stor kraft att man omöjligt kan dra ihop det för han med vanligt spärrskaft?
    För det känns verkligen svärstumt!
    Du tycker att jag ska pröva att dra mera med dragskaft då?
    När jag drog med spärrskaft så vart det efter ett tag TUNGT att dra, tyngre och tyngre och efter ett tag så vart det JÄTTETUNGT. Jag tror iaf att det finns gängor kvar.
    Ska kika och jämföra lite... Tackar hitills!

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 162

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Spekulerar lite...
    Det som du upplevt gå tungt är antagligen för att pressa lagret och 5:ans drev på plats, det brukar vara lämpligt att använda spärrskaft till.
    När det blir tvärstumt är det dags för hylsan.

    Jag brukar se till att ha ca 1m dragskaft när kollapshylsan ska dras för att slippa ta i för kung å fosterland. Nu är ju jag bara en lönnfet kontorsråtta och månskensbonde så det finns säkert andra som väljer kortare dragskaft
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 171

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Spekulerar lite...
    Det som du upplevt gå tungt är antagligen för att pressa lagret och 5:ans drev på plats, det brukar vara lämpligt att använda spärrskaft till.
    När det blir tvärstumt är det dags för hylsan.

    Jag brukar se till att ha ca 1m dragskaft när kollapshylsan ska dras för att slippa ta i för kung å fosterland. Nu är ju jag bara en lönnfet kontorsråtta och månskensbonde så det finns säkert andra som väljer kortare dragskaft
    Ja, det låter ju bra om det vore så enkelt!
    Jag återkommer när jag har testat! Det blir väl tidigast Söndag tror jag

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  14. #14
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 816
    Medlem#
    3183

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    40-50cm dragskaft brukar räcka gott
    Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
    Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning!

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Surahammar
    Inlägg
    44

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Hej alla!

    Vid justering av lagerförspel, på vissa ställen, är det ju dessutom viktigt att man inte drar åt för hårt. Då får man "börja om". Jag, som är klent byggd, använde ett förlängningsrör på skaftet för att få en så mjuk och exakt rörelse som möjligt.

    Jonas.
    SAAB 9-3 2000, De Tomaso Pantera 1972, Chevrolet Corvette 1964, Ockelbo Ferrari 2016.

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 171

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Ja, med ett 50cm dragskaft och mycket vilja så gick det faktist att dra ihop skiten
    Först 0,2mm sedan 180°
    Jag hade aldrig gissat att det skulle krävas SÅ mycket kraft för att dra pinjongmuttern!
    Lådan är ihop iaf Och torrväxlingarna känns super och allt roterar bra som det ska.

    Tack för alla tips och hjälp!

    Skruvade föresten isär en låda i jäkt på delar där muttern satt som den skulle orörd men det var ca 3mm glapp i axeln! Snacka om slitage! Hur sjutton kan det bli ett sånt jäk** glapp?

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  17. #17
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 162

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars

    Skruvade föresten isär en låda i jäkt på delar där muttern satt som den skulle orörd men det var ca 3mm glapp i axeln! Snacka om slitage! Hur sjutton kan det bli ett sånt jäk** glapp?

    M.V.H.
    Slitna lager och vissen kollpshylsa skulle jag gissa på
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 171

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars

    Skruvade föresten isär en låda i jäkt på delar där muttern satt som den skulle orörd men det var ca 3mm glapp i axeln! Snacka om slitage! Hur sjutton kan det bli ett sånt jäk** glapp?

    M.V.H.
    Slitna lager och vissen kollpshylsa skulle jag gissa på
    Lådnummret tyder på avsaknad av kollapshylsa...

    Nästa bekymmer är en kortlåda -97 med trasig back! Synkringen ser INTE bra ut! Undrar om det räcker med att bara byta ut synkringen...
    Det ska ju finnas en "back-fix" till dessa låder vad jag vet.
    Undrar om den innehåller nåt mer?

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  19. #19
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 162

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Lådnummret tyder på avsaknad av kollapshylsa...
    Då är väl kupbrickan platt ...
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  20. #20
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 746

    Re: Långlåda och ihopmontering... behöver hjälp med en fråga!

    Citat Ursprungligen postat av Johan H

    Vi har även monterat stålhylsa på en långlåda en gång, den är längre än motsvarande hylsa för kortlådan.

    mvh johan
    En jäkla finemang låda för övrigt

Liknande ämnen

  1. Byta till Trionic i OG900
    Av tummen87 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 69
    Senaste inlägg: 2015-08-21, 02:27
  2. Ihopmontering av kamkedja?
    Av Magnus84 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 15:34
  3. Frågor vid ihopmontering av fjäderben
    Av efji i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 19:06
  4. fråga: bränslepump. behöver hjälp
    Av 9-3 Robin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 17:45
  5. fråga om motor byte på en års 88 till 94/97 behöver hjälp
    Av saalex i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 20:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •