HEjsan.
är så att jag har ett steg 3 i min saab 9-5 och lurar lite på att byta till t5 kammar, men måste man då mapp/chippa om bilen eller fixar lamdan de jobbet själv? Kommer jag tjänat något extra i hk väg på de?
Mvh
Uffe
HEjsan.
är så att jag har ett steg 3 i min saab 9-5 och lurar lite på att byta till t5 kammar, men måste man då mapp/chippa om bilen eller fixar lamdan de jobbet själv? Kommer jag tjänat något extra i hk väg på de?
Mvh
Uffe
SAAB 9-5 2,3t -00
Svetsare
Jag har för mig att min verkstad berättade att det inte är samma mappning till en steg3 utan T5 som för en med T5-kammar.
Du tjänar några extra pollar men också en lite mer varvvillig motor.
Jag är riktigt nöjd med min steg3 med T5-kammar.
Jag gillar bytet till T5-kammar för att man får lite mer varvvillig karaktär.
Kräver dock anpassad mjukvara.
Mvh
Sebastian
Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04
låter bra att ni tycker de är positivt att byta..
Men när du pratar om anpassad mjukvaran är de bara för att justera bränslet så han inte går snålt på högre varv då? Borde inte lamdan greja de?
Mvh
Uffe
SAAB 9-5 2,3t -00
Svetsare
alting ändras u andra öpningstider ger mer overlap osv gör u att luftbräsnleflödet igenom maskin beter sig olika samt att även täning koemr att påvärkas
jag har både dyselexi och saab
livet börjar vid 4000 varv
Ok, får väl köpa på mig å byta dem i samband med andra roliga sager
Tack för era svar!
Mvh
Uffe
SAAB 9-5 2,3t -00
Svetsare