Vad skiljer mer än mjukvaran mellan dessa bilar? Om vi nu koncentrerar oss på motorspecen.
Steg1 till XWD ger 300hk, motsv till Aero ger 285hk så någon hårdvaruskillnad borde det vara?
Vad skiljer mer än mjukvaran mellan dessa bilar? Om vi nu koncentrerar oss på motorspecen.
Steg1 till XWD ger 300hk, motsv till Aero ger 285hk så någon hårdvaruskillnad borde det vara?
Kör BMW M340i -21
Tidigare bilar värda att nämna: 9-3SS Aero V6T 290hk/460Nm, 9000 AERO-96, 9000 2,3T-91, 9000T-88aut, 900T16-87.
Kan det vara lite öppnare avgass. på den, är ju det på Turbo x som oxå ger 300hk med steg, hoppas själv på ca. 300 hk ur mitt steg 1 men "time will tell".
Vw id.3 Life
9-5 Griffin "Aero Biopower Hirsch" -09
Ja det verkar troligt, ser nu att steg2 ger inte mer effekt än steg1 så begränsningen ligger nog i framrör och/eller kat.
Skulle vara trevligt med ett steg1+ där flaskhalsen i avgassystemet byts ut och orginal halvsats bakåt behålls, borde då ge 300hk
Kör BMW M340i -21
Tidigare bilar värda att nämna: 9-3SS Aero V6T 290hk/460Nm, 9000 AERO-96, 9000 2,3T-91, 9000T-88aut, 900T16-87.
Har tiden berättat något än?Ursprungligen postat av sportsedan
Du tror alltså på 300hk med steg1 för V6/250hk?
Jag vill också ha 300 hk!!
9-3 SC Aero 07
Inte utan turbobyte... Att försöka att pressa igenom luft för +300hk genom den kompressorn är otroligt marigt...Ursprungligen postat av icbm
Hej,
Lite öppnare avgas efter kat på TurboX är den info jag har fått. Personligen är jag mycket skeptisk till att 300 hk är möjligt, kanske med framrör och bättre IC samt maxad snurra...
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Ja, enligt det mesta som man har läst här i ämnet iaf så får man ju intrycket att ett steg1 på 300 kusar till 250hk-motorn är lite väl förhoppningsfullt...Ursprungligen postat av KK
Men eftersom steg1 till Aero Xwd ger 300 hk, även från Hirsch, så borde ju ett steg1+ till 250-motorn enligt Belkers förslag med utbytt downpipe och programvara vara ekvivalent och ge 300hk det med.
Snälla trimfirmor, kom med ett sådant!
9-3 SC Aero 07