Tjena tjena..
Får bara ett ladd på 0.9-1 bar
vad kan de va som är problem..
bilen är en Saab 9-3 2.0T T7 -01 Steg 3 ska ladda 1.2bar 3-4-5an
nått tipps?
Tjena tjena..
Får bara ett ladd på 0.9-1 bar
vad kan de va som är problem..
bilen är en Saab 9-3 2.0T T7 -01 Steg 3 ska ladda 1.2bar 3-4-5an
nått tipps?
9-3 2.3T -01 ca : 320hk/450nm
Kan va rätt mkt.. laddtrycket påverkas ju av allt runtomkring.. men min magnetventil var sönder o då laddade min ungefär som din, så hör med din lokale fackhandlare om han har nån du kan låna.. annars e dem inte jättedyra att köpa.
Lycka till!
Tjena.. oki får testa med det..
att få tag på en blir inge problem Jobbar ju på en typ Saab Demontering
9-3 2.3T -01 ca : 320hk/450nm
Jag har bytt ventilen och samma symtom fortfarande..
nått mer tippS?
9-3 2.3T -01 ca : 320hk/450nm
ja... det beror på vilka/vilken som har optimerat den ? för jag hade bsr först då laddade steg 3 så sen kom jag över maptune steg 3 då laddade jag 1.2 i 2an o runt 1.3-1.5 i 4an o 5an...
Det man inte har i motorn får man ha i högerfoten ;D
SMO Men han sa laddtrycket skulel ligga på 1.2bar
9-3 2.3T -01 ca : 320hk/450nm
hmm okej, be han höja laddtrycket till dig då så det blir det ? om han säger att det ska ligga på 1.2bar så ska det göra de... du kan ju köpa en pysventil... har du orginaldump ?
Det man inte har i motorn får man ha i högerfoten ;D
Har Evo Dump..
höjja laddet? är itne de dumt om det skulle va nått annat som är fel?
9-3 2.3T -01 ca : 320hk/450nm
Ta o testa med orginaldumpen o ha återcerkulerande på det... men du vill ha 1.2 bar laddtryck som han säger ? som sagt tidigare det är så mycke som spelar in på hela maskineriet.
Det man inte har i motorn får man ha i högerfoten ;D
Hej!
Vad kör du med för tändstift? BCPR7ES-11 eller platinumstiften?
Mvh
Sebastian
Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04
Tja..
jag kör med NYA platina stift..
men problemet är lÖst.. ny adaption väckte liv i bilen
9-3 2.3T -01 ca : 320hk/450nm
Kan nästan säga med 95% säkerhet att problemen kommer komma tillbaka. Nollar man boxen så går bilen "bra" en stund men kommer garanterat få tillbaka symtomen om det är något som inte lirar 100%
Finns ingen mening med att nolla boxen på en T7a då den adapterar sig hela tiden när man kör.
Ursprungligen postat av DrBoostMvhUrsprungligen postat av DrBoost
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
Det finns ju flera sätt att få ökat laddtryck. (även inom motorstyrsystemets värld)
Vissa sätt fungerar bättre än andra. (tex. att dom inte adapteras ned vid några mils körning)
Kanske detta som dom välkända "Saab-trimfirmorna" lärt sig med åren.
Man lär så länge man lever.
Hade varit kul om trådskapare likt denna följt upp problemet så nytt folk eller andra som har problem kunde läst sig till det när dem behöver hjälp nångång...
Lite mer Läsning! ..
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?p=1660556
9-3 2.3T -01 ca : 320hk/450nm
Har en fråga om just steg3 (maptun) har precis slängt i steg3 och bilen går mycke bra, men kommer bilen ställas in atútomatiskt (bränslet, luften å andra värden) eller måste någon "gifta" in den för att alla värdena ska bli bra???? Eller finns de några andra sett man kan göra för att allt ska stämma??Bilen är en saab 9-3 2,0T (T5)
Hoppas ni förstår vad jag menar
Mvh Henrik
Bara tuta och köra. inget du behölver göra "hjärnan" i bilen sköter det.Ursprungligen postat av wilderness
Mvh
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
Min fråga är då vem som gjort chippningen åt dig?Ursprungligen postat av wilderness
De borde då informerat dig om detta !
//Dennis Stendahl
Min fråga är då vem som gjort chippningen åt dig?"
Jag har köppt ett chip (privat) som är från maptun och satt i själv.
Bilen starta utan några problem. Men jag ville bara höra mig för om själva "hjärnan" som "oxegene" nämnde stälde in värdena "atuomatiskt" då jag har T5 systemet i min bil.