Hejsan
Skulle vara intressant om någon visste hur det ser ut med turbohaverier(GT17) på 9-5or Årsm M04 och senare. Har den "slutgiltiga" lösningen även löst problemet med rasade turboagg?
H/David
Hejsan
Skulle vara intressant om någon visste hur det ser ut med turbohaverier(GT17) på 9-5or Årsm M04 och senare. Har den "slutgiltiga" lösningen även löst problemet med rasade turboagg?
H/David
Vi har bytt på 2st nollfyror på jobbet. De är de enda jag känner till. Annars verkar det vara upp till nolltre som är värst.
hejsan david jag har en fullservad 04 som gått 14000 den har för ett par månader sedan börjat blå ryka vid start samt att det är olja nere vid ic.Ursprungligen postat av Davidt8
så jag står inför ett turbo byte, har köpt td04 turbon nu så det ska hålla ett tag mvh
saab 9-5 2.3t -04
Ingen med mer erfarenheter/fakta kring Gt17 och dess hållbarhet efter motor/VV-modifikationerna som ägde rum M04?
Egentligen är det väll inget fel på GT17-agget, det var väll SAABs undermåliga VV som ställde till det?
H/David
Är det inte så att aero-aggen håller bättre då?
Någon får gärna räta ut frågetecknena kring Gt17, vad är det som gör GT17 till en "skitturbo" jag har demonterat otal utan att finna några direkta konstruktionsmissar.
hej igen nu har jag bytt turbo och bilen har slutat ryka. så i mitt fall hade packningarna i turbon gått, men det var då inget speciellt glapp i den mvhUrsprungligen postat av wbs
saab 9-5 2.3t -04