Som topic, bör jag klippa balansaxelkedjorna, eller ska man ha kvar dom?
Som topic, bör jag klippa balansaxelkedjorna, eller ska man ha kvar dom?
Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
Garaget.org
Du behöver inte göra det, även om jag skulle gjort det. Teoretiskt så stjäl de ingen effekt statiskt, men tar responsen i systemet då du behöver accelerera upp massan i axlarna.Ursprungligen postat av bart112
Och för att accelerera något så åtgår väl effekt? Så därför tjänar man kanske lite.. istället för att eccelerera två vikter så går energin åt till att accelerera bilen.
Eller har jag helt glömt skolans Mekanik?
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Effektmässigt är jag inte så orolig, om än jag vet att dom kan stjäla en del effekt. Jag är mest intresserad av den potentiella rasrisken som uppkommer när man kör med kedjorna, dom kan ju rensa rätt bra om dom går av
Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
Garaget.org
Min teori om det här med kedjor av alla det slag är att, är grejerna fräscha så lär man ju inte behöva bekymra sej över om det ska hålla.
Men sitter folk och åker med prylar som inte är i ordning så då förstår att man är orolig att det inte ska hålla, fräsch grejer inge probs.
Sen det där med effekten tror jag att du inte känner någon skillnad mer än att det syns på pappret från bromsningen om det är någon sådan gjord.
Ska det märkas nånting så ska man nog göra lite mer på den roterande vikten än bara balansaxlarna.
Mvh Dunken
Det här är bara min åsikt i ämnet..
Projekt Secret ..
Har skrivit att de inte stjäl effekt statiskt, right?Ursprungligen postat av Andreas Plars
Responsen i maskinen kan härledas till dynamisk effekt, och där har den en negativ inverkan ja.
jag undrar ifall jag ska ta bort min me??? jag ska ju upp i 350-400hk med min 9000 2,0:a 98:a har jag nån sån kedja förresten???
men jag börjar fundaer på om dom inte bytt min kedja men om inte så har kedjan gåt 20k mil är den i farosonen då?
Saab 9000 cse numera 2,3 konv och nira tuned
http://www.garaget.org/sleepy