Fick en två pga att man inte kunde göra avgasmätnngen.
Drtftstörning motor varv?!?! Kunde ej hålla ett jämt varvtal sade han.
Bilen är en 9000 cse 2,0 årsmodell 95.
Vet ej om det ligger i rätt tråd flytta om det är fel..
Mvh Henrik..
Fick en två pga att man inte kunde göra avgasmätnngen.
Drtftstörning motor varv?!?! Kunde ej hålla ett jämt varvtal sade han.
Bilen är en 9000 cse 2,0 årsmodell 95.
Vet ej om det ligger i rätt tråd flytta om det är fel..
Mvh Henrik..
Byt tändstift, kolla efter vakuumslangar som är trasiga.
Provbyt även med en annan DI.
Vandrar tomgången mycket?
V70 D5 AWD snål och stark
9-3 1.9TID Vector SportCombi
9-5 2.3 Aero 2006 Nordic biopower st2
det är nya stift och vad jag ser/hör drar den ingen luft..
Ja den vandrar en del på tomgång, jag besigtiga den inte utan mamma.
Han sa att det skulle gå att justera lätt
Mvh Henrik..
Tror inte det går att justera tomgången på t5 bilar. Styrs via mjukvara. Att den drar luft är inte alltid något man hör. Kolla över alla slangar och provbyt med en annan DI-kassett. Uppdatera oss sedan.
Går bilen som den skall för övrigt?
V70 D5 AWD snål och stark
9-3 1.9TID Vector SportCombi
9-5 2.3 Aero 2006 Nordic biopower st2
Kolla slangen från isuget till vevhusventilationen. Är den trasig vandrar tomgången mycket.
MVH
F
ok, bilen går bra i övrigt, men det är lite konstigt för man kan inte
hålla den på ett stabilt varvtal (2500) då rusar den bara iväg.
ska söka noga efter läkage
Mvh Henrik...!
Avgaser tomgång, avgasmätning inte utförd-motorstörning
Så står det på papperet
Mvh Henrik...
Var motorn riktigt riktigt varm?
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
börja byt dendär backventilen på vevhusventilationen till den från 9-5 det gjorde jag edfter råd. alla 9000 jag haft har backventilen varit trasig på.
dem är för klena.
sedan kan du ju kolla att det är rätt ngk stifft. grannen som jobbar på saab reservdelar förklarade att di kassetten ofta rasar om det inte är rätt ngk stift i för kassetten är byggd för motståndet och grejjer i stiften dessutom kollar motorn med någon jonmätning eller vad det är av stiften med di kassetten ifall det spikar. det var 2 stycken råd iallafall.
sedan så kan du ju också testa att 0:a boxen så den lär om sig tomgången efter du fixxat dessa saker.
Kör - Pappas skrotiga röda 1997 9000CS 2.0t
Såld - Mörkblå 1999 9-5 2.0t Sedan
Såld - Silvergrå 1997 A50 9000CSE 2.3t