Vilka tändstift ska jag ha i min ng 900 med sqr steg 3?
Antar att original kanske inte är dem bästa till ett steg 3?
PS: har använt sökfunktionen men hittade inga direkta svar?
MVH
Vilka tändstift ska jag ha i min ng 900 med sqr steg 3?
Antar att original kanske inte är dem bästa till ett steg 3?
PS: har använt sökfunktionen men hittade inga direkta svar?
MVH
900 Turbo -97
Vad jag vet så är det nog NGK BCPR7-ES11 som gäller. (det är väl orginal om jag inte skrivit fel)
Tror inte att spikningsavkänningen funkar optimalt annars.
PS. BCPR 6 kanske också funkat?? nån???
9000 2.3T -98 Steg 3
"The blind shall see! The lame shall walk! The short shall tall! Forks for all!"
kör med 7:orna! alternativt 8:orna!
Sunshine
eller 9or beror lite på vems steg tre de handlar om en väldig skillnad på effekt mellan olikas steg tre
9-5 Sportkombi 2,0T -99, Ng900 2,0T -95
Ng 9-3 2,0T -05 ss
NGK BCPR7ES-11
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Hej !
NGK BCPR7ES-11 borde vara det som ligger närmast till hand att tippa på. Men jag tycker att du skall slå Frank en signal o höra vad han säger, det är ju en produkt från honom du köpt trots allt.
B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....
Hej
Jag kör med samma steg från SQR och kör med 7 :orna, vad man skall tänka på är att dom inte håller så länge.
Jag brukar byta efter ca 500-750 mil, detta beror givetvis hur man andvänder bilen.
Ha de Håkan
900 2.0t Coupe SE (fd,Sensonic) 9,1/128=201 13,9/169=402 .Nu med F28+quaifediff.
SQR har fixat laddtrycket. #1264#
http://www.garaget.org/?car=26390
lånar tråden lite....
Vad bör jag ha för tändstift i min ng900 med speedparts steg 3?
Jag har inte bytt tändstift nån gång, och jag har haft den i ett år.
Vet inte när förra ägaren bytte tändstift, så det kanske är hög tid
att göra det nu? eller
mvh
Jag skulle köra med samma som nämnts ovan. Om nu det inte sägs
ngt annat ifrån din leverantör.
Annars kan du ju kolla vad du har för stift nu, och köra med likadana
när du byter.
Mvh
Senast redigerat av Moderator den 2021-12-08 klockan 17:47. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Tack för svaren, dem flesta verkar instämma på att NGK BCPR7ES-11 är dem som funkar bäst, så jag får fortsätta köra med dem...
MVH
900 Turbo -97
Hejsan har en saab 9-3 1998 2,0T 185hk som har steg 3 och jag kör på BCPR7ES-11 men efter typ 500-1000mil så vill dom inte mer. ska jag köra på BCPR9ES-11 ?
Tycker det verkar normalt på en trimmad bil.
jag byter stift efter 1000 mil.
Det är ju inte platinastift i bilen så det är väl dags att byta.
De kostar ju bara 45 kr styck så det får du nog leva med.
Senast redigerat av Moderator den 2021-07-17 klockan 11:25. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Dom borde hålla längre. Fet blandning (för fet) brukar göra så bilen "käkar" stift. Dock så skadar det inte att byta var tusende mil iaf. Jag byter samtidigt som jag byter olja dvs var 500'e mil, mest i förebyggande syfte.
Senast redigerat av Moderator den 2021-07-17 klockan 11:25. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Jag gör samma, 800-1000 mil när jag ändå byter olja, tar ju max 5 min, byter väl var 6 mån ungefär.
Senast redigerat av Moderator den 2021-07-17 klockan 11:26. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Kanon att man byte pluggar var 500-1000 mil, MEN det låter som något inte står rätt till i AFR då stiften ska gå betydligt längre än så.
Vad/Vems trim sitter i ? Luftläckage ?
Henrik
*BMW 530D LCI-07*
*9000 2,3T M5 Classic-1998*
*BMW M3 CSL-2003*
Otrimmat ska NGK-pluggarna hålla minst 3500 mil. Så det är nåt som käkar pga de blir för varma. Har nån varit inne o fixat med knackregleringen för att få ut lite fler kusar månne?
Inte helt ovanligt tyvärr.
9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.
slänger in en fråga om stift, har en 9-5 2,3t -02 som nyligen fått biopower program, ska jag köra med bcpr7 es11? nu sitter det 6.or i, vad spelar det för roll? stiften är väldigt ljusa, typ beige i färgen. eller kan jag forstätta köra tills de är "slut"?
I med sjuor skulle jag säga rent generellt. Men kolla med han/dom som mappat bilen.
Senast redigerat av Moderator den 2021-07-17 klockan 11:26. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Håller med 100%.
Varför köra med stift som har LÄGRE värmetal?
Båda min 9000-96, som båda varit servade på olika Saabverkstäder senast hade 6;or. Ena, 2,3T-200 hade dessa bara suttit i 1200 mil, den andra vet ja inte när de byttes, och de var tokslut.
I med 7;or om man har en Turbo på grenröret.
Senast redigerat av Moderator den 2021-07-17 klockan 11:27. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.
Ursprungligen postat av Manick
jo, det är ju jag själv som gjort, ett standard 07 biopower program något vässat med t7suite (215hk). kanske lika bra att byta till 7.or.
6.or är ju std på 9-5... kan det vara så att de är lite billigare eller snällare mot DI.n och att det är därför verkstäderna kör med dom?