Ska man ha för dump till 95 aero vad funkar bra?
Ska man ha för dump till 95 aero vad funkar bra?
Hej.
En öppen dump är inte att rekomendera i din bil!
Varför vill du ha dump, std dumpen(återcirkulerande bypass ventilen) klarar ganska så högt laddtryck.
Mvh
B256R@1100kg. SwedishPerformance.
Att trimma är silver, lätta är guld.
Forge, Bailys eller EVO6 återcirkulerande då.
Standard räcker väldigt långt.
Bosch orginal bypass-ventil funkar bra upp till ca 1,5 Bar.
"MrBitchy" EVO6 är ett annat alternativ, också gjord av svart plast.
Vill man ha lite Bling-Bling så kan man köpa en chromad Forge från t ex www.motornord.se
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Funkar inte HKS sqv ventilen på T7 motorerna?
Hört att den ska funka på dom...
Mvh
Du ska inte använda öppen dump på bilar med lmm som just 9-5 har.
Om det är en återcirkulerande så är det inga problem.
Jo, men 3000 kr för en bypass?!Ursprungligen postat av Saab_AnkaN
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Det kostar att ligga på topp vettuUrsprungligen postat av Switch
EVO-dumpen är kass!!
Jag beställde häromdan en http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... ategori=60
9-5 2.3 2007
kolla in den här
http://www.streetside.se/dump_hybrid.asp
Varför då?Ursprungligen postat av Lorenz
En standard.Ursprungligen postat av LinköpingRacing
Ursprungligen postat av Lorenz
Det var ett påstående som var välgrundat. Varför är den kass då?
Jag körde med evo-bypass hela förra sommaren utan några som helst problem. Inget läck vid högre laddtryck alls.
Jonathan Nilsson STCS#4021
Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973
Jag kör med maxladd på 1,5 Bar och orginal bypass funkar än så länge dock är tanken att byta till någon annan.
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Det e inte till min bil jag håller på att kirra en polares bil tänkte bara hör mnen evo 6 dump funkar kanon altså eller så funkar orginal
Hur höga då?Ursprungligen postat av jonka
Fråga är också om man med Evo-ventilen får tillräcklig avlastning på inte fullt så höga laddtryck.
/jn
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje
Det funderar jag också på, åkte med Evo6 förut men efter problem med att få det tätt runt ventilen så skippade jag det och åker nu original istället, har skjutit bort anslutningen på evo6 ventilen ett flertal ggrUrsprungligen postat av cedete
Dock, om den funkar till Evo6 att evakuera låga ladd så borde den ju funka till Saab också, speciellt stor skillnad i laddtryck bör det ju inte vara ?
Denna ska du ha , klockrent ...
http://www.maptun.com/webshop/shop.php? ... ategori=60
Och inga 3000:- här inte ...
/P
Tjänstebil : 9-3 08' BioPower SC Maptun 220Hk@340Nm
Familjebil : 9-5 04' Aero Aut SC Maptun E85 272Hk@384Nm naven, 14,8@155km/h (19")
( prmperformance.com ligger på hyllan just nu )#4976
Det är rimligt att tänka så, men det "kändes" inte riktigt bra med Evo:n så original-Boschen åkte tillbaks på plats. Och där får den sitta så länge jag kör med "normala" laddtrycksnivåer.Ursprungligen postat av AeroRydde
/jn
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje
Den är snygg den där, men ska man ha en justerbar eller inte ?Ursprungligen postat av prmkonsult
/Rydde!
Hehe, "rimligt" var ordet, jag vet dock vad du menar med att det inte "känns" riktigt som det funkar, det är dock mest ljudet jag gått efter då, den "dumpar" i etapper låter det som, men en del påstår att det skall vara så. Jag har inte hört nån som fått några problem med ventilen heller faktiskt, det tuffar på som original fast den låter lite mer baraUrsprungligen postat av cedete
/Rydde