Tjosan..
Är i funderingarna nu igen på att fixa till Aeron när nu allt börjar vara klart med den. Var och kollade på en bil igår som jag tänkte byta Aeron mot, men den bilen var inte upp till förväntningarna så jag vet inte hur det blir med den.... För mycket jobb känns det som för priset..
I vilket fall. Det som är gjort med bilen:
B234 långblock som är hornat. Motorn är helrenoverad.
Bottendelen balanserad med nya kolvar.
Splitterny korttopp med tillhörande insug och spjällhus
3" hela vägen
Öppet filter
2,5" tryckrör
HKS dump
Kina ic (600x300x76mm)
600nm tryckplatta med aero lamell
Trionic 5.2
borttagen TCS/ETS..kvittar iofs.
Det är väl ungefär allt just nu.
Det som kan läggas till nu är Henko pump (275l) som jag beställde precis. Ska dra om bränslet när jag får pumpen.
Avledd vevhusvent i en rostfri behållare.
Ny turbo.
Nya spridare.
Ny programvara.
Och lite nya rör
Har en korttopp på portning också som kanske ska monteras i denna om jag inte sätter den i mitt andra projekt.
Växellådan kan bli en rolig dito också
Målet är 400-450hk i bilen.
Vilken turbo ska man utgå ifrån? Ett GTBB agg ska det vara iaf.
Men är så dålig på alla turbos.
Ska man satsa på en GTBB3071R? Med 0,64 eller 0,84? Vill ha så rapp respons som möjligt med det effektuttaget.
Spridare blir säkert nå 630cc eller liknande. Det får mapparen avgöra.
Mvh Isak