Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: vilka kammar i en 2.3 kort topp på og900 -88

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Hallhult/Småland
    Inlägg
    790

    vilka kammar i en 2.3 kort topp på og900 -88

    Som rubriken lyder, vilka kammar skall man använnda i en korttopp på en og900 -88??? någon som kan detta?? tacksam för svar, ha en bra kväll alla, mvh joakim.
    varför köra volvo när det finns SAAB??
    MVH JOCKE. Kör 9000 T, Bytt upp mig till en 2.3FTT chippad NÖJD.....
    http://www.garaget.org/?car=16431

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Hallhult/Småland
    Inlägg
    790
    skall tillägga att det är en og900 T-16, som jag har tänkt o sätta på en kort topp ¨på -88 årsmodell mvh joakim.
    varför köra volvo när det finns SAAB??
    MVH JOCKE. Kör 9000 T, Bytt upp mig till en 2.3FTT chippad NÖJD.....
    http://www.garaget.org/?car=16431

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Danmark
    Inlägg
    77
    Hejsan

    Det går at montera dom originale kammar fran dit og900
    Jakob Jensen - Danmark.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Hallhult/Småland
    Inlägg
    790
    är det dom vassaste kammarna då el?? mvh joakim.
    varför köra volvo när det finns SAAB??
    MVH JOCKE. Kör 9000 T, Bytt upp mig till en 2.3FTT chippad NÖJD.....
    http://www.garaget.org/?car=16431

  5. #5
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285
    Ja, dem kan vara aningen vassare. Det viktiga är att du använder kamdreven från en långtopp.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Danmark
    Inlägg
    77
    Hejsan

    Kolla på www.900aero.com där står litet kring kammar.
    Jakob Jensen - Danmark.

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Hallhult/Småland
    Inlägg
    790
    Tack för svar, alla säger att dom kammarna i min turbo långtopp är dom vassaste?? mvh joakim.
    varför köra volvo när det finns SAAB??
    MVH JOCKE. Kör 9000 T, Bytt upp mig till en 2.3FTT chippad NÖJD.....
    http://www.garaget.org/?car=16431

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Danmark
    Inlägg
    77
    Japp !
    Jakob Jensen - Danmark.

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Hallhult/Småland
    Inlägg
    790
    O dom kammarna passar i korttoppen???
    varför köra volvo när det finns SAAB??
    MVH JOCKE. Kör 9000 T, Bytt upp mig till en 2.3FTT chippad NÖJD.....
    http://www.garaget.org/?car=16431

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    2 780
    Ja de passar i en korttopp. Har själv såna kammar i min -94.
    Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
    Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
    BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
    BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Hallhult/Småland
    Inlägg
    790
    Tackar tackar för info,tur vi har er här"S"vet du om 2.1 insuget passar bra på en korttopp?? mvh joakim.
    varför köra volvo när det finns SAAB??
    MVH JOCKE. Kör 9000 T, Bytt upp mig till en 2.3FTT chippad NÖJD.....
    http://www.garaget.org/?car=16431

  12. #12
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 778
    Citat Ursprungligen postat av viggen959
    Tackar tackar för info,tur vi har er här"S"vet du om 2.1 insuget passar bra på en korttopp?? mvh joakim.
    Nej det passar verkligen inte bra. Inte ens i närheten.
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Hallhult/Småland
    Inlägg
    790
    hur gör man då???mvh joakim.
    varför köra volvo när det finns SAAB??
    MVH JOCKE. Kör 9000 T, Bytt upp mig till en 2.3FTT chippad NÖJD.....
    http://www.garaget.org/?car=16431

  14. #14
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 778
    Citat Ursprungligen postat av viggen959
    hur gör man då???mvh joakim.
    kapar av ett kortmotorinsug och svetsar dit på og900 insuget.
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Hallhult/Småland
    Inlägg
    790
    som jag trodde då, man använder väl bara flänsen typ från kortmotor insuget el?? mvh joakim.
    varför köra volvo när det finns SAAB??
    MVH JOCKE. Kör 9000 T, Bytt upp mig till en 2.3FTT chippad NÖJD.....
    http://www.garaget.org/?car=16431

  16. #16
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 778
    Citat Ursprungligen postat av viggen959
    som jag trodde då, man använder väl bara flänsen typ från kortmotor insuget el?? mvh joakim.
    japp
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Hallhult/Småland
    Inlägg
    790
    okej, som jag trodde då,ingen som har lite bilder på det??har hört att längden på insugsrören skall spela roll?? el man kanske inte märker någon skillnad?? mvh joakim.
    varför köra volvo när det finns SAAB??
    MVH JOCKE. Kör 9000 T, Bytt upp mig till en 2.3FTT chippad NÖJD.....
    http://www.garaget.org/?car=16431

Liknande ämnen

  1. 2,3 topp kammar
    Av viggen959 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 10:02
  2. vilka packningar till 2.3 topp och 2.1 insug på og900?
    Av Saaben i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 01:47
  3. Topp till saab og900 t8 vilka passar??
    Av Pegg i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 19:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •