Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Kass DI-kasset - känner ni det?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Danmark
    Inlägg
    161

    Kass DI-kasset - känner ni det?

    Hej.

    Har någon av Er hört om, at en defekt Di-kassett skulla kunna gi lägre laddtryck?

    En kompis' 9000 CSt ('94), går med lägre laddtryck. Med an annan DI, körer den ok - har inte om det forut.

    M.v.h.

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1 173
    absolut kan den det. Hade samma på min 2,3ltt. den gick i limp mode tills ny kassett kom på. Inget tryck alls alltså. Men den startade iaf. Den kassetten sitter fortfarande på polarns 2,3i. När hans pajja prövade vi min gamla i hans med vanlig sugmotor. har rullat i 3 år med den som inte funka i min bil. Fast jag hade ju iaf hårtork i min.
    9-5AEROkombi -02/ 9-3SS 1,8t-03( 9K 2,3T-200 -91SÅLD)

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrort!
    Inlägg
    1 918
    Citat Ursprungligen postat av glassguran
    absolut kan den det. Hade samma på min 2,3ltt. den gick i limp mode tills ny kassett kom på. Inget tryck alls alltså. Men den startade iaf. Den kassetten sitter fortfarande på polarns 2,3i. När hans pajja prövade vi min gamla i hans med vanlig sugmotor. har rullat i 3 år med den som inte funka i min bil. Fast jag hade ju iaf hårtork i min.

    Innan jag trimmad emin bil,så fungerade kasseten utmärkt..efter nån veckas körning med ca 1,4 i ladd,så började den helt plötsligt bara ladda 1,0 och bettede sig lite ryckigt...konstaterade ganska fort att det va DI kasetten,in på SAAB slängde uppp 2.300kr,byte på plats,vips så gick bilen igen..som den skulle..

    Så som svar på din fråga JA!

    Är du osäker,åk till saab och be om att få låna en provkasset,då vet du ju om det är den eller inte..kanske kostar nån hunding eller evt lite fikabröd.
    Reality beats fiction.
    Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
    Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.

Liknande ämnen

  1. Symtom på kass bakre länkarmsbussning? (Update! Kass diff)
    Av Jocke.T i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 15:56
  2. Kass AMP1 eller Kass (E)HU?
    Av 9-3 Vector i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 09:26
  3. DI-kasset
    Av tvingjohan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-07-16, 00:33
  4. DI-kasset?
    Av saab_speed i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-02, 11:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •