Hej.
Har någon av Er hört om, at en defekt Di-kassett skulla kunna gi lägre laddtryck?
En kompis' 9000 CSt ('94), går med lägre laddtryck. Med an annan DI, körer den ok - har inte om det forut.
M.v.h.
Hej.
Har någon av Er hört om, at en defekt Di-kassett skulla kunna gi lägre laddtryck?
En kompis' 9000 CSt ('94), går med lägre laddtryck. Med an annan DI, körer den ok - har inte om det forut.
M.v.h.
absolut kan den det. Hade samma på min 2,3ltt. den gick i limp mode tills ny kassett kom på. Inget tryck alls alltså. Men den startade iaf. Den kassetten sitter fortfarande på polarns 2,3i. När hans pajja prövade vi min gamla i hans med vanlig sugmotor. har rullat i 3 år med den som inte funka i min bil. Fast jag hade ju iaf hårtork i min.
9-5AEROkombi -02/ 9-3SS 1,8t-03( 9K 2,3T-200 -91SÅLD)
Ursprungligen postat av glassguran
Innan jag trimmad emin bil,så fungerade kasseten utmärkt..efter nån veckas körning med ca 1,4 i ladd,så började den helt plötsligt bara ladda 1,0 och bettede sig lite ryckigt...konstaterade ganska fort att det va DI kasetten,in på SAAB slängde uppp 2.300kr,byte på plats,vips så gick bilen igen..som den skulle..
Så som svar på din fråga JA!
Är du osäker,åk till saab och be om att få låna en provkasset,då vet du ju om det är den eller inte..kanske kostar nån hunding eller evt lite fikabröd.
Reality beats fiction.
Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.