Vem hade vunnit? Samma effekt register.
Vilken väger mest?
Nu menar jag inte bana utan rakt fram.
Kanske lite löjlig fråga, men är nyfiken
Mvh
Vem hade vunnit? Samma effekt register.
Vilken väger mest?
Nu menar jag inte bana utan rakt fram.
Kanske lite löjlig fråga, men är nyfiken
Mvh
Ingen som vil yttra sig
9000 vinner
Saab 9000 Griffin 2,3T-94
Låda trasig
Om man utgår från att dom som kör bilen kör exakt likadant så bör ju den lättaste bilen vinna. Men det finns mängder av faktorer som spelar in. Däck, förare mm.
#5607 | 9-3ss 2.0t 2008
900:an,, den väger mindre..Men inte mycket mindre,,beror dock på utrustning..
Mvh
Men om vi har samma dörare, samma däck, samma väghållnings kitt m.m
Och bara bilens form och vikt m.m som spelar in...
vem vinner då?
Vilken 900 ? OG eller NG
NgUrsprungligen postat av negative
Ursprungligen postat av Robert@
Ursprungligen postat av Robert@
Ursprungligen postat av Robert@
Tycker det hade varit mer intressant vem som vinner just på banaNu menar jag inte bana utan rakt fram.
900 SET> 900 T16> 9000 Aero> nu 900s -91
på banan så har nog 9000 större fördel i form av ett inte så svampigt chassi...Ursprungligen postat av Martin900SET
Tack, det var det jag ville höraMartin900SET skrev:
Citat:
Nu menar jag inte bana utan rakt fram.
Tycker det hade varit mer intressant vem som vinner just på bana
på banan så har nog 9000 större fördel i form av ett inte så svampigt chassi...
Men igentligen är väl det lite konstigt. Är jag helt ute och cyklar om jag påstår att 9000 är en äldre konstruktion?
900 SET> 900 T16> 9000 Aero> nu 900s -91
9000 vinner
Saab 900 2,0t
Det vore väldigt givande o höra din anledning till at du tror det..Ursprungligen postat av Samuel_Saab
[quote=Robert@]Det vore väldigt givande o höra din anledning till at du tror det..[/quote:3r4ql0dq]Ursprungligen postat av "Samuel_Saab":3r4ql0dq
9000 väger mera, och det hjälper att till vid starten kanske inte mycket spinn.. och det hänger också på föraren,
själv så har jag vunnit mot en 900 med steg 2, då det e däför jag säger 9000
Saab 900 2,0t
[quote=Samuel_Saab][quote="Robert@":n3vv8ckc]Det vore väldigt givande o höra din anledning till at du tror det..[/quote:n3vv8ckc]Ursprungligen postat av "Samuel_Saab":n3vv8ckc
9000 väger mera, och det hjälper att till vid starten kanske inte mycket spinn.. och det hänger också på föraren,
själv så har jag vunnit mot en 900 med steg 2, då det e däför jag säger 9000[/quote:n3vv8ckc]
Alltså tar du mig i starten då min väger 1050kg..
Du funderade inte på om föraren till den andra du startade emot va kass då.?
Föraren var ju ingen aspekt då det en jämförelse mellan 900/9000 med likvärdiga förutsättningar...
Mvh
Får nog säga 900 där..
[quote=Robert@][quote="Samuel_Saab":10xbsc17][quote="Robert@":10xbsc17]Det vore väldigt givande o höra din anledning till at du tror det..[/quote:10xbsc17]Ursprungligen postat av "Samuel_Saab":10xbsc17
9000 väger mera, och det hjälper att till vid starten kanske inte mycket spinn.. och det hänger också på föraren,
själv så har jag vunnit mot en 900 med steg 2, då det e däför jag säger 9000[/quote:10xbsc17]
Alltså tar du mig i starten då min väger 1050kg..
Du funderade inte på om föraren till den andra du startade emot va kass då.?
Föraren var ju ingen aspekt då det en jämförelse mellan 900/9000 med likvärdiga förutsättningar...
Mvh[/quote:10xbsc17]
när du har 1050kg så tar du mig garanterat både i starten och slutet när min bil väger över 1500kg
Saab 900 2,0t
[quote=Samuel_Saab][quote="Robert@":365jor5r][quote="Samuel_Saab":365jor5r][quote="Robert@":365jor5r]Det vore väldigt givande o höra din anledning till at du tror det..[/quote:365jor5r]Ursprungligen postat av "Samuel_Saab":365jor5r
9000 väger mera, och det hjälper att till vid starten kanske inte mycket spinn.. och det hänger också på föraren,
själv så har jag vunnit mot en 900 med steg 2, då det e däför jag säger 9000[/quote:365jor5r]
Alltså tar du mig i starten då min väger 1050kg..
Du funderade inte på om föraren till den andra du startade emot va kass då.?
Föraren var ju ingen aspekt då det en jämförelse mellan 900/9000 med likvärdiga förutsättningar...
Mvh[/quote:365jor5r]
när du har 1050kg så tar du mig garanterat både i starten och slutet när min bil väger över 1500kg[/quote:365jor5r]
[quote=Samuel_Saab][quote="Robert@":2rz1geua][quote="Samuel_Saab":2rz1geua][quote="Robert@":2rz1geua]Det vore väldigt givande o höra din anledning till at du tror det..[/quote:2rz1geua]Ursprungligen postat av "Samuel_Saab":2rz1geua
9000 väger mera, och det hjälper att till vid starten kanske inte mycket spinn.. och det hänger också på föraren,
själv så har jag vunnit mot en 900 med steg 2, då det e däför jag säger 9000[/quote:2rz1geua]
Alltså tar du mig i starten då min väger 1050kg..
Du funderade inte på om föraren till den andra du startade emot va kass då.?
Föraren var ju ingen aspekt då det en jämförelse mellan 900/9000 med likvärdiga förutsättningar...
Mvh[/quote:2rz1geua]
när du har 1050kg så tar du mig garanterat både i starten och slutet när min bil väger över 1500kg[/quote:2rz1geua]
Att det skiljer mer än 350 hk mellan era bilar, det spelar ingen roll, nej ingen als. Bara vikten som spelar roll..