Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Suck ännu en TCS tråd, urkoppling?

  1. #1

    Suck ännu en TCS tråd, urkoppling?

    Har lite frågor angående urkopplingen av tcs, har stått i verkstan 80% av tiden jag har ägt bilen, vill nu får bort det helt om möjligt, har sökt runt lite och hittat både billiga och dyra lösningar. Allt lösningar är bra tills dom visar sig vara fel , alla som vet hur man gör kan juh hojta till

    Mvh Pirre
    Varför ska hon alltid lägga sig i? Jag ligger juh aldrig med henne.

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 625
    Det är mer än bara en säkring så att säga..
    ABS, bränslesystem/tändsystem/laddtryckssystem (endera om det är LH+DI/APC eller Trionic) ev. automatlåda, spjällhus. Detta är i runda slängar det som skiljer sig- Därtill kommer ombyggnad för gaswiren, vacuumklockan för farthållaren, farthållarelektroniken. TCS har sina fingrar i alla tillgängliga syltburkar, men det går att få bot på, det kanske enklaste är att ha en donatorbil att plocka ifrån.
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    gällivare
    Inlägg
    112
    vet att moribound nyligen har byggt bort sin TCS kolla med han..

    enklast är nog att hitta en billig(rostig eller bak-krockad) donator bil med abs.

    Ta ABS ventilhus och styrbox, LH-styrbox, DI/APC box) spjällhus + gasvajer ev pedalställ?!, kabelmatta, ev automatstyrbox.

    lättast är nog och skaffa en EPC och börja jämföra..

    Lycka till.
    900 T8 -88
    #4845

  4. #4

    atja

    Tack så mycket.. ut o leta bil då, annars får man väl fixa så en bil skrotas ,
    Varför ska hon alltid lägga sig i? Jag ligger juh aldrig med henne.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •