Ja, du tycks ha pluggat fel hål. avlastningsventilen bör kunna släppa ut övertrycket vid gasuppsläpp. Hålet på cobran kommer suga i sej ofiltrerad luft. Båda sakerna skadar motor och turbo. Alltså, sätt pluggen i det andra hålet istället, (och sätt ett filter på av:n)
Mvh
Fredrik, Saab 900 SET 2.0 -98 RC-pkt, SP steg 3 m.m Kolla in bilen i garaget...
Hoppas verkligen att du skojar.
Har du så där så suger in HELT ofiltrerad luft till turbon. Dessutom så fungerar inte avlastningsventilen som den ska, den kan ju inte släppa ut luft.
/Marcus
V70 2,5 FT -10, alltid etanol! Har tidigare ägt ett gäng olika Saabar.
Klart jag skojade
//
Speed Kills, Drive VOLVO and Live Forever !
Ride Red Ride Honda
Ääää.Ursprungligen postat av kungmackan
Jag kanske är trött efter 12h jobb men vad är det för skillnad på detta och alla andra öppna dumpar????
Mvh Sasse
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Ursprungligen postat av Sasse
Håller med dig Sasse,,,,
Om du nu VILL ha den så där så är det helt OK tycker jag. Det sitter en plugg i "kobran". Övertrycket på inloppssidan släpps rakt ut vid undertryck i vacumslangen. Vari ligger felet. Fungerar exakt som standard...
Swedish performance
Går alldeles utmärkt att strunta i att köra återcirculerande på T5 motorer utan låta luften dumpa rätt ut.
Enda nackdelen som man verkligen bör se över är att sätta ett filter på dumpen. Dumpen kommer att dra in oren luft när motorn går på "tomgång" som kan ge skada.
Sätt ett klassiskt cromat mopedfilter.
Saab 9³ SC Aero 2.8 V6 TX XWD eLSD Aut. MapTun 1 på den.
Garaget
Så då kan jag plugga av kobran, o plugga avlastningsventilen istället då? Utan att de skadar motorn?
Speed Kills, Drive VOLVO and Live Forever !
Ride Red Ride Honda
Var det en annan bild från början eller?.... texten i tråden stämmer inte med bilden nu...??
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
Nej du ska ha pluggen där den sitter och sätt ett filter i änden på dumpen. Klart slut!Ursprungligen postat av iiyama
Saab 9³ SC Aero 2.8 V6 TX XWD eLSD Aut. MapTun 1 på den.
Garaget
Undrar samma sak.Ursprungligen postat av 9-3 Mike
Niklas Olofsson
Kör/Äger: Svart SAAB 9-3 Aero Coupé MY01
Ja det var detUrsprungligen postat av NiklasO
Saab 9³ SC Aero 2.8 V6 TX XWD eLSD Aut. MapTun 1 på den.
Garaget
Köp en dumper från mitsubishi till en evo6 och ha kvar röret Låter koolare och fungerar nog bättre
Där pluggen sitter nu satt ingen plugg.
Och där ingen plugg sitter satt pluggen
Hoppas ni förstår :P
Sunshine
Då är vi på banan igenUrsprungligen postat av Warguardian
Man blev lite funderasam om stcs hade drabbats av hjärnröta
Mvh Sasse
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Kan ju börja fundera men ett bildbyte förklarar ju saken..
Live and let die
9-3 SS 2,2tid Vector
Skulle vilja rekomendera ett filter på bypassventilen, eftersom när det råder undertryck i systemet (motorbroms) så står bypassventilen öppen och suger då in ofiltrerad luft.
Är det ingen som ser att han har satt dumpen åt FEL HÅLL??????
Saab 9-5 2,0t Biopower
Och skillnaden blirUrsprungligen postat av 666
Det har tidigare spekulerats vilt kring detta och då konstaterats att båda varianterna förekommer originalmonterat.
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
????? då kan ju någon förklara för mej hur kolven kan tryckas upp när trycket kommer från sidan?????rent tekniskt så borde det inte funka
Saab 9-5 2,0t Biopower