Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Angående Nordic steg4

  1. #1

    Angående Nordic steg4

    Vad innefattar ett steg 4 från nordic till en SAAB 9-5 aero 04?
    Hittar inget steg 4 på nordics sida.

    MVH Jonas

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 229
    Finns det inte på hemsidan så bör du nog ringa dem...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3

    Re: Angående Nordic steg4

    Citat Ursprungligen postat av J.Wibring
    Vad innefattar ett steg 4 från nordic till en SAAB 9-5 aero 04?
    Hittar inget steg 4 på nordics sida.

    MVH Jonas
    I mitt fall, som kanske kan kallas steg 4, är följande gjort:
    ( Saab 9-5 2,0t )
    Alu IC
    Ferrita luftsnok
    TD04-18T turbo
    Racekat & Sportrör ( Ferrita )
    Programvara

    På en Aero skulle jag byta kolvar också. Blir ju lite mer effekt och vrid än vad jag har...

    Sen är ju byte av dämp & fjädrar att rekommendera.

    Se även: http://www.garaget.org/show.php?car=1573

    Mvh
    Patrik 319
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    3 449

    Re: Angående Nordic steg4

    Citat Ursprungligen postat av Patrik 319

    I mitt fall, som kanske kan kallas steg 4, är följande gjort:
    ( Saab 9-5 2,0t )
    Alu IC
    Ferrita luftsnok
    TD04-18T turbo
    Racekat & Sportrör ( Ferrita )
    Programvara

    På en Aero skulle jag byta kolvar också. Blir ju lite mer effekt och vrid än vad jag har...

    Sen är ju byte av dämp & fjädrar att rekommendera.

    Se även: http://www.garaget.org/show.php?car=1573

    Mvh
    Patrik 319
    Du kör orginalkolvar alltså? Det verkar ju onekligen vara ett rätt trvligt steg det här , hur upplever du bottendraget med 2,0-motor?

    MVH Lerne
    MVH Lerne #1079
    og900 Aero
    9-5 Vector SC

  5. #5

    Re: Angående Nordic steg4

    Citat Ursprungligen postat av Lerne
    Citat Ursprungligen postat av Patrik 319

    I mitt fall, som kanske kan kallas steg 4, är följande gjort:
    ( Saab 9-5 2,0t )
    Alu IC
    Ferrita luftsnok
    TD04-18T turbo
    Racekat & Sportrör ( Ferrita )
    Programvara

    På en Aero skulle jag byta kolvar också. Blir ju lite mer effekt och vrid än vad jag har...

    Sen är ju byte av dämp & fjädrar att rekommendera.

    Se även: http://www.garaget.org/show.php?car=1573

    Mvh
    Patrik 319
    Du kör orginalkolvar alltså? Det verkar ju onekligen vara ett rätt trvligt steg det här , hur upplever du bottendraget med 2,0-motor?

    MVH Lerne
    Hej,

    Japp, kör med originalkolvar.
    Det är ett mkt trevligt steg, drar fint genom hela registret och jag har
    ett gott bottendrag, om än inte som en 2,3:a med t.ex. steg 3.

    Har kört med originalkoppling i 1 år varav 8 månader med steg 4 och just nu skruvas bilen ihop på Nordic med en aerokoppling i!
    ( Lagom till Mantorp )

    Mvh
    Patrik 319
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    3 449
    tjusigt! Ska kolla in den på Mantorp, fin och stilren 9-5:a med som det verkar lagom mos i en bruksbil.
    MVH Lerne
    MVH Lerne #1079
    og900 Aero
    9-5 Vector SC

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Dalarna/Ludvika
    Inlägg
    101
    Hej!

    Utöver ett vanligt steg 3 monterades följande på min;

    Alu-intercooler
    GT28BBRS
    Smidda JE-kolvar
    Grövre inloppsrör turbo
    Modifierad luftburk med koniskt filter
    Spridare
    kam-axlar

    Om jag inte minns helt fel tror jag Rolf har sagt att för montera steg större än 3, skall bilen ha väghållningspaketet och bättre bromsar. Men det får du svar på om du ringer.

    Bilen har då bra orr iaf, ska väl ge 340-350 hk/ca 500 NM, synd att man vänjer sig så fort...

    Mvh,

    MaPe

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 990
    Citat Ursprungligen postat av MaPe
    Modifierad luftburk med koniskt filter

    SaY WhAT ?

Liknande ämnen

  1. Laddtrycksproblem Nordic steg4 og9-3 aero [LÖST]
    Av n1zz3 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 19:52
  2. Frågor angående nordic steg 3 saab 9000 2.3t -91
    Av ReD- i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-24, 13:38
  3. Fråga angående nordic steg 3
    Av Aeropojk i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 22:21
  4. frågor angående en nordic st3 box....
    Av _slippsen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 15:55
  5. Maptun steg4
    Av DarkAngel i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 23:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •