Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Saab 9000 stöldskydd

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Grängesberg
    Inlägg
    7

    Saab 9000 stöldskydd

    Någon som vet hur man kopplar bort stöldskyddet på en 9000? Sitter ett saab original stöldskydd på den och fungerar så att den kopplar ifrån motorns styrdon om man inte låst upp bilen med fjärrkontrollen.

    Nu funkar inte detta, när jag trycker på kontrollen händer ingenting, jag har provat byta batterier och även provat reservkontrollen och inget funkar så med andra ord är det inte fjärrisen som strular. Bilen går inte att få igång eftersom stöldskyddet slår av motorn.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Ronneby/Johannishus
    Inlägg
    659
    Medlem#
    7641

    Re: Saab 9000 stöldskydd

    Hej, ja så fungerar startspärren, sänder dina dosor överhuvudtaget blinkar dioden?
    Har du bytt batterier i dosan eller gjort bilen strömlös måste boxen synkas ihop med nyckeln, görs genom att trycka 5 gånger i snabb följd på upplåsningsknappen.
    Cosmic Blue: 9-3 2,8T Aero cab steg 2

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Grängesberg
    Inlägg
    7

    Re: Saab 9000 stöldskydd

    Citat Ursprungligen postat av CosmicBlue
    Hej, ja så fungerar startspärren, sänder dina dosor överhuvudtaget blinkar dioden?
    Har du bytt batterier i dosan eller gjort bilen strömlös måste boxen synkas ihop med nyckeln, görs genom att trycka 5 gånger i snabb följd på upplåsningsknappen.
    Felet uppstod när jag skulle låsa och petade på fel knapp alltså knappen till bakluckan, bilen tutade till ett par gånger och blinkade. Sen hände ingenting hur jag än tryckte på kontrollen. Jag provade att låsa o låsa upp centrallåset med nyckeln direkt i dörrlåset men det påverkar tydligen inte startspärren som fortfarande hoppar i. Har testat mina båda dosor och jag har även bytt batteri i en av dosorna. Dioderna blinkar när jag trycker precis som dom alltid gjort. Så det börjar luta åt att jag får skruva bort larmdosan och skicka iväg den. Verkar som den sitter bakom handskfacket.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Stöldskydd ur funktion OG9-5
    Av Martini i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2016-11-14, 02:15
  2. Saab 900 -97 Stöldskydd
    Av Seeb i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-13, 14:21
  3. "Stöldskydd urfunktion" Saab 95 Aero -04
    Av Lagoona i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 16:50
  4. Stöldskydd 9-5
    Av jonestrand i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 09:30
  5. Saab ng900 <-> Stöldskydd?
    Av occe i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-11, 22:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •