Hej, det känns som att min 9-3 inte alls presterar vad den borde. Då jag är helt grön på detta med skruvande och felsökning undrar jag om det finns någon vänlig själ med kunnande och verktyg som skulle vilja hjälpa mig.
Mvh Niklas.
Hej, det känns som att min 9-3 inte alls presterar vad den borde. Då jag är helt grön på detta med skruvande och felsökning undrar jag om det finns någon vänlig själ med kunnande och verktyg som skulle vilja hjälpa mig.
Mvh Niklas.
All i wanted was a Pepsi!
Hej
Använda sök funktionen på forumet är en bra början
Finns åtskilliga sidor om just effekt tapp.
En annan bra fortsättning på detta är att lyfta på huven och titta runt lite på slangar och dyligt - hittar du ngt som är löst eller sönder så är det en början.
Som "grön" på området är det en bra början.
Hittar du ngt så är det många som gärna hjälper till med råd och rön.
DL
Saab 9-3 Sport Edition MY-02 Biopower St 3 ///Mackanized
Jag sökt och läst massor, finns ju en miljon trådar om olika liknande problem
Jag tänkte på det många skriver om att rycka R och W slangen från MV, är det bara att lossa å köra?
I teorin fattar jag, men praktiken är en helt annan femma :/
All i wanted was a Pepsi!
Finns många saker som kan vara boven, kan du låna en tändkassett av någon så prova o byta den. Eller så kan det vara dom blå backventilerna, jag bytte mina o det gjorde verkligen skillnad. Problemet är att dom kostar tyo 2000 kr på saab men om du klickar på den här länken viewtopic.php?f=30&t=260317 så får du en beskrivning på hur man fixar det själv på billigast sätt.
Men som sagt, det finns många saker att gå igenom.
Har bytt ut lite vakuunslangar idag, dock icke de du länkade till, det får bli nästa projekt.
Har även lite funderingar kring trimmet som sitter i. Jag vet att där sitter ett steg 1 från bil o motor i hbg, dock vet jag inte om bilen är mappad för 3" systemet som sitter på. Kan det isf vara en orsak?
All i wanted was a Pepsi!
Nja om 3" systemet har nåt med det o göra tror jag inte. Men är du säker på att den saknar kraft? Jag tycker att min 9-3:a med ca:300 hk känns lite halv slö ibland. Men passagerarna tycker att där e ett j***a drag i den. Man vänjer sig vid kraften efter ett tag och särskilt när det "bara" sitter ett steg 1 i bilen.
Kan mycket väl vara som du säger, man vänjer sig fort! Kan också va fallet att man förväntar sig för mycket. Detta är den snabbaste bil jag haft.
Sen blir jag lite förbryllad över laddet; den laddar olika mycket på växlarna, runt 0,5-6 på tvåan och 1,1 på femman, kan det vara någon form av momentbegränsning tro?
All i wanted was a Pepsi!
Det är med största sannolikhet som du säger, 1och 2:an brukar ha begränsat laddtryck annars har du inte glädje av växel lådan så länge.
Finns ju egentligen ingen anledning att ha ladd på ettan och tvåan då saab är en omkörningsbil och inte en 0-100 men bra! Då har jag fått stillat min undran lite, tack
All i wanted was a Pepsi!