Har i syfte att få till bilen fått in annan programvara med opensid så jag kan se vad som händer...
Bilen känns aningen slöare än den borde och"draget" är inte konsekvent.
Stämplar jag från lågt varv på en växel går den mediokert, men om jag ligger med lite ladd och stämplar så drar den på som den ska.
Oavsett vilket av ovanstående så når inte mair upp till mreq.
Då den drar på bra skiljer den ca ~100 i värde mellan dem.
Mreq ligger på 1050 men bilen kommer bara upp till ca 950.
Alla slangar är sedan tidigare genomgångna, dock ej trycktestade.
Lmm är testad med en som går bra i annan bil.
Om det är en läcka, kan den vara på antingen tryck eller insugssidan?
Luftmassa mäts juh av lmm, så i mitt tankesätt betyder det att lmm inte får i sig tillräckligt med luft?
Luftfiltret är för övrigt nybytt...
Dessa blåa backventiler alla snackar om. Hur funkar det på en nyare motor?
På min -06 är det annan dragning av slangarna och verkar bara finnas en ventil (som är utbytt), eller finns det fler? Gör ingen skillnad med dragen och pluggad r-slang. Om det ens funkar att testa så på den "nya slangdragningen"?
Sitter ngn hård plastslang upp från kobran med en ventil på, vad gör den? Kan den ställa till ngt?
Backventilen vid ventilkåpan är även den utbytt...
Bilen går bra i övrigt, men får spel på att jag aldrig hittar detta fel
Finns det andra värden i opensid som kan hjälpa i felsökningssyfte?
Pwn ligger vad jag läst mig till där den ska, och även laddtrycket.
Kan tillägga att bilen gick i princip likadant med tidigare programvara, så inget som blivit.efter programbyte. Bytte enbart för stt få in opensid.
/Tobbe