Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: mair lägre än mreq, vart leta fel?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    33

    mair lägre än mreq, vart leta fel?

    Har i syfte att få till bilen fått in annan programvara med opensid så jag kan se vad som händer...

    Bilen känns aningen slöare än den borde och"draget" är inte konsekvent.
    Stämplar jag från lågt varv på en växel går den mediokert, men om jag ligger med lite ladd och stämplar så drar den på som den ska.
    Oavsett vilket av ovanstående så når inte mair upp till mreq.
    Då den drar på bra skiljer den ca ~100 i värde mellan dem.
    Mreq ligger på 1050 men bilen kommer bara upp till ca 950.

    Alla slangar är sedan tidigare genomgångna, dock ej trycktestade.
    Lmm är testad med en som går bra i annan bil.

    Om det är en läcka, kan den vara på antingen tryck eller insugssidan?
    Luftmassa mäts juh av lmm, så i mitt tankesätt betyder det att lmm inte får i sig tillräckligt med luft?
    Luftfiltret är för övrigt nybytt...

    Dessa blåa backventiler alla snackar om. Hur funkar det på en nyare motor?
    På min -06 är det annan dragning av slangarna och verkar bara finnas en ventil (som är utbytt), eller finns det fler? Gör ingen skillnad med dragen och pluggad r-slang. Om det ens funkar att testa så på den "nya slangdragningen"?

    Sitter ngn hård plastslang upp från kobran med en ventil på, vad gör den? Kan den ställa till ngt?
    Backventilen vid ventilkåpan är även den utbytt...

    Bilen går bra i övrigt, men får spel på att jag aldrig hittar detta fel

    Finns det andra värden i opensid som kan hjälpa i felsökningssyfte?
    Pwn ligger vad jag läst mig till där den ska, och även laddtrycket.

    Kan tillägga att bilen gick i princip likadant med tidigare programvara, så inget som blivit.efter programbyte. Bytte enbart för stt få in opensid.

    /Tobbe
    9-5 Biopower Sportcombi Vector 2.0 - 06 |Steg 1| |Mörkblå metallic| |17" org fälgar|

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    33

    Re: mair lägre än mreq, vart leta fel?

    Kan uppdatera då det känns som problemet är löst

    Hittade en spricka i slangen mellan lmm och kobran precis där slangklämman dras åt på kobran.
    Inte lätt att se, men den fanns där. Köpte slang på skroten o slängde dit och den gick bättre, men inte bra...
    Plockade sedan bort saxofonen och slängde dit en extra o-ring då jag alltid funderat på om den ska vara så lös.
    Nu går mair nästan upp till mreq, så nu känns det som att läckaget är åtgärdat iaf.
    Efter ca 10mil ligger amul stadigt runt 300, så det känns lovande!
    9-5 Biopower Sportcombi Vector 2.0 - 06 |Steg 1| |Mörkblå metallic| |17" org fälgar|

Liknande ämnen

  1. mreq vs mair Trionic 7
    Av sluggo74 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 66
    Senaste inlägg: 2021-08-12, 22:48
  2. mreq och mair
    Av SledStar i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2016-07-27, 09:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •