Visa fullständig version : Motor och motorstyrning
- Glt utan knacksensor? (2 svar)
- Långblock- korttopp (5 svar)
- Wastegate, hur skruva? (21 svar)
- Trimmad = rätt tändstift? (9 svar)
- Uppgradering till steg 3? (3 svar)
- Hur får man lättast loss downpipen? (1 svar)
- Ni som använder AP-22 (1 svar)
- Original laddtryck 9000 2,3/200 (3 svar)
- Turbon sönder, kört för långt mellan service (21 svar)
- Va finns (går att köpe) av teknisk material? (2 svar)
- från 150 till 192 hk i 9-5 (8 svar)
- Svårt att montera in oljetrycksmätare? (9 svar)
- Går fint kall, Går kasst varm. (2 svar)
- Startproblem 9000 Classic steg 3 -98 (4 svar)
- Grundladdtryck ?? (11 svar)
- Talladega laddar 0,4 bar??? (8 svar)
- Intercooler... area, tjocklek och kylning. (4 svar)
- Mushroomfilter (3 svar)
- Klickande/tickande ljud efter byte av kamkedja (5 svar)
- Antisladd Felmeddelande i "infodisplayen" (1 svar)
- [LÖST] Äntligen, felet fixad! bilen har aldrig gått så bra som nu! OG9-5 (311 svar)
- Laddtryck. 1,4bar normalt? Nordic steg 3. T25 turbo. (14 svar)
- Uppgradering Saab 9000 2.0T CSE (6 svar)
- 99 T16 fråga......Snabba svar TACK (5 svar)
- nu äntligen! (3 svar)
- placering av Ic ng900. (8 svar)
- Kass tomgång efter topp byte 9k-91 (2 svar)
- Turbo (23 svar)
- Orginal laddtryck og900 T16 -87 (26 svar)
- Drivremslagret AC-kompressorn?? (5 svar)
- Check engine + bilen går kasst, Fel??? (5 svar)
- Chip rekomendationer OG900 T16-89 LH2.4 (17 svar)
- Orginal laddtryck 9000? (9 svar)
- Trimföretag som är serviceminded (54 svar)
- Pinnbult vs svets (24 svar)
- AC-kompressor vs. magnetkoppling? (3 svar)
- Motstånd popnitat i innerskrämen OG900 (6 svar)
- Laddar oregelbundet vid körning på 4:an och 5:an (5 svar)
- Vad för Turbo-tryck skall det vara? (9 svar)
- Misständer över 1,4 bar (26 svar)
- Bild på min turbos turbinblad ! Vad är orsaken (storbild) (27 svar)
- vilken termostat är bäst (6 svar)
- Felkoder P0325 & P1641 ? (7 svar)
- 3" avgasrörsspjäll? (8 svar)
- Problem (1 svar)
- Chipcenter säljer egna avgas rör till 9-5 (20 svar)
- tronic5 (2 svar)
- dumpventilfråga! (6 svar)
- Turbobyte, vilka packningar behövs (1 svar)
- Bilen rycker när laddtrycket kommer, og900 (10 svar)
- Behöver råd med sportavgassystem... (6 svar)
- 3" jt downpipe onto a Hirsch cat back? (2 svar)
- Döljer effekt i 9-5? (22 svar)
- "flapprande" ljud från motorn 9-3 aero -02 (5 svar)
- Oljeretur Turbo (3 svar)
- Öppen dump (4 svar)
- Återcirkulerande Avlastningsventil (Dumpventil) (4 svar)
- Hur tror ni dom här sprickorna påverkar laddtrycket ??? (7 svar)
- Rycker vid acceleration (6 svar)
- Kamkedje-sats / byte og900T8 Special... (1 svar)
- Tändkassett m.m (5 svar)
- 99 bensintank VS OG900 dito????? (9 svar)
- Spjällhus P1251 (13 svar)
- og900s -91 Elen e död, men lever ibland?!? (1 svar)
- Pyser en ny återcirkulerande dump mycket ? (12 svar)
- Bara TD04HL18T #6 + Program ? 9-5 Aero (20 svar)
- byte övre motorfäste??? (3 svar)
- Og 900 LMM trasig igen varför?? (3 svar)
- Spricka i främre röret efter turbo. (5 svar)
- 9-3 150hk och 9-3 185hk -02 (9 svar)
- 9-5 2.3t försvinner vatten? (4 svar)
- Turbokolvar (1 svar)
- 9-5 Aero -02 som inte vill starta // Problemet löst (4 svar)
- Vad har jag kört sönder nu då? (5 svar)
- [LÖST] Vad för storlek på torx till tändkassetten (4 svar)
- 9-5 Turboproblem? (1 svar)
- NG Saab 900 2.0t SE -94 startar ofta men inte alltid (4 svar)
- Stämmer utformning av impellen med verkligheten? (18 svar)
- Bilen går mycket sämmre nu ner det är varmt ute! HITTADE FEL (13 svar)
- Värmetal på tändstift (2 svar)
- Vilken dumpventil ska jag ha i min bil?? (1 svar)
- någon som har satt på rakarörs effektdämpare? (17 svar)
- ic+inloppsrör hur mycket effekt (5 svar)
- Mycket jobb att byta grenrörspackning ? (23 svar)
- speedparts=BSR sant? (51 svar)
- turbo (6 svar)
- APC till extern wastegate går det? (3 svar)
- hel eller delsyntet saab 9-5 2,3t? (15 svar)
- Info om kampanjskylten (1 svar)
- Trimma saab 9000 talladega (2 svar)
- Är det farligt att ta bort snorkeln på 9-5? (3 svar)
- Check engine lyser efter att man tankat (3 svar)
- vakuumschema. (2 svar)
- Magnetventil Trionic 5 hur ser den ut inuti? (1 svar)
- Trim till 2,3t -92:a sökes!! (2 svar)
- Upphägning av JT 3" downpipe? (4 svar)
- Vad behövs göras och bytas i motorn för att vara säker?! (5 svar)
- kam inställning (1 svar)
- El system (2 svar)
- Ryckig gång 9-3 efter tändstiftsbyte (17 svar)
- Hallgivare som spökar? Bilen dör helt oväntat! (1 svar)
- [LÖST] Bilen dör vid regn 9000 T16 -85 (4 svar)
- Fel på turbon (3 svar)
- Problem med motortempmätaren (1 svar)
- Uppgradera mjukvaran (4 svar)
- og900 startar ej!! Har gnista och soppa. Vad kan det bero på (8 svar)
- Var kommer trim på nya 2.8 V6 att landa? (20 svar)
- Lite info om vevhusvent!! (11 svar)
- Turboaggregat (2 svar)
- Motorbyte 900 2,0T -96 (4 svar)
- Ngt hög tomgång och hack vid gaspådrag (1 svar)
- Trima en Saab 9000 2.3LTT 170hk från 1995 ??? (16 svar)
- underligt laddtryck? ng900 (2 svar)
- Sprängskiss turbo? (2 svar)
- Konstigt varvtal vid växling 9-3 aero -01 (1 svar)
- Vevstakslager (5 svar)
- Motorn går varm + misstände (3 svar)
- Insprutningsmunstycke (15 svar)
- Vilka stift i chippad ng900 (8 svar)
- [LÖST] Tändstifts byte bakre raden NG900 B258 (1 svar)
- någon med erfarenheter ang nordic steg 3 ng900! (46 svar)
- Har någon ritning på DI bländarskivan (1 svar)
- snabb fråga, 2,3 liters 900? (3 svar)
- Bilen går lite ryckigt och skakar när den e kall! (9 svar)
- Motorbussningar från Speedparts 9000 (10 svar)
- Korttopp på långmotor.Hur fixar man det enklast? Snabba svar (16 svar)
- Problem med motorlampa (2 svar)
- Dumpventilsmontering (2 svar)
- Kopplingschema till MAP sensor sökes ??? (3 svar)
- Hur mycket kan man borra B212? (2 svar)
- Sätta i steg2 i min bil, funkar det? (11 svar)
- 9000 T -89 APC mod? (2 svar)
- 3tum på i motor (14 svar)
- Turbobyte? (5 svar)
- Kolla vatentempgivaren. (1 svar)
- Olja mellan IC och spjällhus! (11 svar)
- MatsChip?? (14 svar)
- lossa ventilkåpan (2 svar)
- Ska byta pinnbulltar till grenröret *Bild* (4 svar)
- KKK24 på 9-5? (26 svar)
- Ingen tomgång när motorn är kall. og900 T8 Special (4 svar)
- trimma långmilare? (4 svar)
- Saab 9000 CDE problem (3 svar)
- 9000 91-a 2,3i, "hoppar" vid 16-1700rpm på 5:an ?? (2 svar)
- passar lambdan från 9000 aero-98 på min 95:a?? (17 svar)
- vilken turbo i 9-5 2,3 ltt (3 svar)
- Göra om till aero (21 svar)
- vilka spridare har jag? (1 svar)
- Svårt att de-/montera tryckare (2 svar)
- Liten iaktagelse när det gäller motorfäste... (2 svar)
- Varför bara grundladdtryck 900T16 92 (12 svar)
- CE-lampan motortempgivare... (2 svar)
- Chiptrimm 9-5 2.0t -02 ? (5 svar)
- Turbo-fråga (om slitage) (4 svar)
- Motor byte 900ng (3 svar)
- Progressiv BTR, vilken? (4 svar)
- Bilen dog vid omkörning, fungerar nu klockrent? (2 svar)
- Bilen hostar till Saab 9000i (2 svar)
- Motor ras (12 svar)
- Vilken gänga för oljerör i blocket på H-motor? (10 svar)
- Skillnad på 2,3 och2,3? (31 svar)
- Missljud vid start kall bil! (1 svar)
- Tryckutjämnare på slangen till fuel railen, följder? (4 svar)
- Inställning av GLT, hur? (15 svar)
- Farthållare = mer gas än pedalen? og93 (15 svar)
- 9000 Aero -97 Tomgångsproblem! (6 svar)
- Bildserie "olja på visitkort" *Uppdaterad med ny b (5 svar)
- fel på saab 9000 turbo -88 (4 svar)
- DI konvertering ??? (1 svar)
- Steg 3 laddar max 1bar? (5 svar)
- En till injektor rad på 9000 2,3T kortis,platsering? (2 svar)
- Tomgång: Saab 900 cab aero 1991 (5 svar)
- SP steg 2 vs 3 stor skillnad? (900SET) (2 svar)
- Långsam laddtrycksuppbyggnad B202L med apc (11 svar)
- Höja bränsletrycket, og900 T8 (6 svar)
- Laddtrycksmätaren visar inte undertryck (3 svar)
- Hur SKA en EVO 6 bypass låta? (24 svar)
- Vad kan det vara för fel på denna 9-5 Aero? (8 svar)
- AC-kompressorn låter? (12 svar)
- Är det rätt moment? (1 svar)
- Trasig termostat = Högre bränsleförbrukning? (3 svar)
- går på 3cyl när den är kall, og900 (5 svar)
- Från i till Turbo (900 79-93) (2 svar)
- Någon som vet?Magnetventil, rengöra för att ladda bättre???? (41 svar)
- Montering av progressiv BTR från speedparts!!! (9 svar)
- Steg x Speedpart vs Nordic? (46 svar)
- Inget turbotryck & hastighetsmätare! (6 svar)
- Invändig Motortvätt? (4 svar)
- Turbo i 0g900 t16 (5 svar)
- Tunnaste topp packningen? (23 svar)
- Kan man kolla oilsludge utan att öppna motorn? (3 svar)
- Ska en magnetventil surra som en generator? (1 svar)
- 19 eller 17 mm skallar på skruvar till svänghjulet? (2 svar)
- turbotrycksmätare 9-5 (7 svar)
- Litet ryck kring 2500-3000 rpm vid gaspådrag (6 svar)
- [LÖST] Kylvätskeläckage OG9-5 (3 svar)
- Vad skiljer T25 mot T28? (5 svar)
- Vilken turbo skall man satsa på? 9000 2,3T -94 (33 svar)
- Otäckt ryck vid fullgas...Ng900 DI? (12 svar)
- dåligt laddtryck (2 svar)
- taskig tomgång (1 svar)
- Hålnet i insug 9-3 T7 (10 svar)
- Lämpligt material till fläns på downpipe? (5 svar)
- Lång eller Kortmotor?? (3 svar)
- Ger det något resultat utan chipp? (7 svar)
- Blårøk vid oppstart (2 svar)
- Steg 1: syns det i boxen om man kollar med Tech 2? (13 svar)
- Byta motorolja eller ej efter vintern? (6 svar)
- Ryckig gång 9000 2,3T (6 svar)
- Tips på åtgärd!! (2 svar)
- Erfarenhet av Evo6 IC (9 svar)
- Tändkasett 9-5 (5 svar)
- Ic val Ng 900 (1 svar)
- Dagsform på laddtrycket (5 svar)
- toppfart 210km/h og9-3 aero -00 (13 svar)
- Hur ofta byter ni tändstift? (23 svar)
- Motorhärva ng900 vs 9k (2 svar)
- Tändstift - NGK PFR 6H-10 vs NGK BCPR7ES-11 (7 svar)
- Nån som svetsat eget avgas till 9-5 kombi -01? (4 svar)
- Turbo i NG900 2.0t? (1 svar)
- Vill ha en frän dump (33 svar)
- Steg 1 idag KL 15:00, längtar..... (32 svar)
- Motorbytesfrågor. Saab 99 -72 motorbyte till B202S/L mm ev. (13 svar)
- Steg 3, är det bara... (4 svar)
- SAAB 9000 1991 2,3I, manuell. (15 svar)
- Di-Kasset från Skroten = Dumsnålt eller? (9 svar)
- Höjer en sport/race-katalysator avgasvärden? (7 svar)
- Samma avgas 9-5 2,3t vs Aero? (3 svar)
- Lite tråkig tomgång. (9 svar)
- Pris på TCS ventiler? (1 svar)
- Råd om trim önskas.. (17 svar)
- Saab OCH Honda, de bästa bilarna helt enkelt. (1 svar)
- Bilen dör under inbromsning (6 svar)
- APC/Turbo-mätaren gör mig fundersam (2 svar)
- Bilen vrålar (8 svar)
- Bulten till grenröret är av... (3 svar)
- Ritning på större inloppsrör till turbon? (15 svar)
- Varför överladdar min 9000cd 2.3t (15 svar)
- Tomgång och AV? (19 svar)
- Uppgradera 9000 cse - 93 2,3 T (1 svar)
- Skillnad 2,3t och 2,3T (7 svar)
- Soundet ur ett ferrita:) (16 svar)
- chek engine lampan.... 9000cs (6 svar)
- problem med motor efter renovering. (5 svar)
- 900 V6? (2 svar)
- Grenrör på ng900 2.0T frågor.. (1 svar)
- Svart box, röd box? (3 svar)
- Elfel Og900 t16 -86?? (1 svar)
- Check engine lampan lyser :( (5 svar)
- Saab 900 t hackar (3 svar)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.